GsxrAbuser
Drygast i stan!
Som den med lite koll på hur motorcyklar har sett ut de senaste 20 åren vet: BMW brukar ha egna linjer.
Haha, och ser det ut som dom har lyckats? Sen skrev jag ny sporthoj och inte BMW:s alla hojjar igenom alla år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som den med lite koll på hur motorcyklar har sett ut de senaste 20 åren vet: BMW brukar ha egna linjer.
Du kvalificerar inte in för att diskutera saken.Haha, och ser det ut som dom har lyckats? Sen skrev jag ny sporthoj och inte BMW:s alla hojjar igenom alla år.
Kring 170 tusen loppor kommer den kosta.
170.000.000SEK ?det va en dyr jävel..
Tror du slår huvudet på spiken....BMW anser att målgruppen är kollektivister som vill se ut som alla andra.
Tror du slår huvudet på spiken.
BMW vänder sig med den här modellen till en helt ny grupp mc-köpare än någonsin tidigare. Tydligen har man kommit fram till att det kräver ett konventionellt och lättuggat formspråk. Kanske, eller troligen, har man rätt. Men det är alltid tråkigt att se hur fritänkare rättar in sig i ledet.
Och jag är förvånad eftersom KTM har visat att man kan sälja sportiga motorcyklar med ett "fulsnyggt" utseende. I synnerhet om man erbjuder lite annorlunda teknik. Kanske är det därför som S 1000 RR har ett så fantasilöst utseende: radfyra, aluboxram och kedjedrift.
Edit: beklämmande att BMW´s första sporthoj har fått samma bakdel som en 6 år gammal Kawasaki och främre siluett från en 6 år gammal Honda.
Och jag är förvånad eftersom KTM har visat att man kan sälja sportiga motorcyklar med ett "fulsnyggt" utseende. I synnerhet om man erbjuder lite annorlunda teknik. Kanske är det därför som S 1000 RR har ett så fantasilöst utseende: radfyra, aluboxram och kedjedrift.
Då kan du väl berätta för mig vilken ny sporthoj som har egna linjer?
Alla snor av alla, det är så man vidareutveklar, trist? kanske.
Eeeh, Ducati?!
Nja inte om man ska vara petig. Den är ju smalare pga motorn så det är klart den kommer se annorlunda ut. Det skulle vara damcyckelramen i så fall men jag väljer hellre en alubox.
Vill knappast påstå att de ligger före, det har tagit många år för Ducati att reda upp sina kvalitetsproblem. 999:an klart sämst i motorradstest långtidstest, nu spökar även 1098a:n Läser man sen de engelska tidningarna, de kör ju året om, de har ju också problem med kortslutning,ärgning osv...Ligger ju alltid ca 6 år före de andra aktörerna, som sedan tar efter i det mesta iaf. Och då hittar Ducceutvecklarna på något nytt!![]()
Ligger ju alltid ca 6 år före de andra aktörerna, som sedan tar efter i det mesta iaf. Och då hittar Ducceutvecklarna på något nytt!![]()
MV Agusta!
![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |