BMW K1300S-tråden

Okej. :tummenupp Ballt Ja! :D Men Funktion före cool hets faktorn..:D
Var lite inne på `Pazzo`Grepp, Men är dom värda priset? RIDE IT Kostar 1000:-. Har hört att dom ska vara grymma..(Menar Pazzo!!)
Men jag hittar ingen sida som säljer Pazzo? Men jag är ju helt kass på att söka såå :dummer Får väl ringa Döttra så man kan få hjälp..

Haha...jag har haft CRG karbon och de är grymma:yoparty Tyvärr finns inte de till BMW. Ride IT är prisvärda tycker jag.
Bifogar en länk till CRG;
http://constructorsrg.com/levers/index.html

Nu har jag Beställt RIDE IT grepp (Långa). Hm? man kanske ska få Hojen innan man beställer :va Tänk om affären går åt skogen.. :dummer

Nu har jag Beställt RIDE IT grepp (Långa). Hm? man kanske ska få Hojen innan man beställer :va Tänk om affären går åt skogen.. :dummer

Näää...jag har också köpt grejer till något man inte har...det är skoj...värre att ha hojen och behöva vänta på att köpa godiset i efterhand.

Du skall ha en eloge för att du köper en hoj du inte prövat ens...så jäkla skön inställning.:tummenupp

Idag Var man och hämtade nya Kärleken :) Men va f## Går ju inte att ladda upp bild? Tog med Iphone´n
och la in i datorn men filen verkar vara för stor., ? Har ju funkat förr kan man komprimera filen.
Jästingen oxå.. :va Och filmade med Gopron hela dan oxå jätte kul när jag klickade bort allt från dator.
(efter att jag tömt minnes kortet SÅ KLART :dummer ) äääh va less jag blir.
Jo Titax greppen jag beställde va Kannon fina,, Men Självklart var det fel skickat så dom passade SÅ klart inte..
Joo Så Det går bra nu,,.:huvet Men Hojen är sååå grym så jag e glad ändå.:D

Jag var och provkörde en k1300s-12 i fredags. Det var en riktigt fin hoj på alla sätt och vis! Det blir nog att byta stall snart... :)

:tummenupp. Aaah,, Så du prov körde. Grattis. Då måste du vara fast :D jag fastnade utan att ha prov kört.
Ångrar inte en sekund Bytet från min 990 Smr. En helt underbar Hoj.
(min fru säger att så säger jag varje gång jag bytt hoj :tuttar), Men denna gång känns det så rätt. Nu längtar man till Juni så man får åka på Europa resa igen.

Någon som bytt Styre eller satt på Styrhöjare Funderar på dessa $_12.JPG
Skulle bara behöva ca 3-4cm så skulle jag sitta kannon, Komme bli jobbigt i längden känner jag.
Har även funderingar på att köpa en Styrkrona som ska vara till K1300R, Men har någon provat det.
jag vet att det går att byta men blir Körställningen Bättre? Någon som provat?
Hoehenunterschied.jpg 1300R till vänster och k1300s till höger
Ser ut o vara ganska stor skillnad på höjningen,
Men som sagt hur känns det i det verkliga livet,Är det värt att byta Tro :va
IMG_1061_1.jpg Här ser man skillnaden.
Ser ut att vara ganska stor skillnad på Vinkeln? Höjningen.

Last edited:
100 mil service 3 104 kr,1000 mila service 3305 kr.
2000 mila service 5/9 ,undrar vad det kostar:confused:.
samma som 1000 mila+olja kardan och Lubricating ball-joint clamp (for maintenance):va:confused:.
Får väl räkna med en tusing mer änn 1000 servicen.
Någon som gjort 3000mila service,ventil koll,tändstift,pris?
Nöjd med sommaren,50 varv på Nürburgring,snart 2000 mil i år:banana.
c.a. 1 mån kvar på sesongen,lite mer åka ska det väl bli.

Jädrar vad mil det blir R1-T

2000 mil redan !!!! Du hämtade väl ut cykeln för exakt ett år sedan om jag inte minns fel.

"Nöjd med sommaren,50 varv på Nürburgring,snart 2000 mil i år.
c.a. 1 mån kvar på sesongen,lite mer åka ska det väl bli."

Jo jag tackar........50 varv på ringen det är inte dåligt - Jag tycker att JAG har varit aktiv i år 700 mil varav 60-65 mil på banan.

Last edited:
Någon som gjort 3000mila service,ventil koll,tändstift,pris?
Hejsan!
Jag ska lämna in min i september på 3000mila service. Denna service kommer kosta någonstans mellan 7 och 10 tusen beroende på om ventilerna behöver justeras etc. Jag återkommer med exakt prisuppgift efter utförd service om det är av intresse.

P.s. Kommer jag upp i 300 mil på en säsong är jag nöjd :) d.s

Pris på 3000 mila servic vore intresant.
Tackar på förhand,kul att det är lite liv i tråden:banana.
Kostnaden för 2000 mila servic,åter kommer jag med på fredag.
25 mil i dag,skönt väder:tummenupp

Hm, ja kostar att ha Fin :) Hoj. min var inne förra veckan på 100 mila, Kostade 2486:- Tycker jag var helt ok.
Har kört ktm ett tag o 100 mila kostade 4600!! På din Mc. Jävligt saftigt Tycker jag.
Och hos Hammarströms Mc (Arlanda-Lunda) gav jag 2200:-. (ja med kvitto).
Nu har jag beställt en styrkrona till en k1300R, Ska bli Mycket intressant och prova skillnad på Körställning.
Om jag överhuvudtaget Fixar att byta själv :va
Lägger upp lite bilder samt mina synpunkter på bytet när det är dax.
50 varv på Nurbugring?? :tummenupp Bodde du en vecka där :D

Aaah..:fakta Va kul..Då fattar jag,,själv var jag bara där 2 dagar (förra året).
Det var i början på resan så blev bara Fyra varv :gråtar Var lite skraj att klota.
Ville åka mer men kände att Nää ta lugnt nu,
Ville inte avsluta resan med flyget hem :rolleyes:
Men man kanske inte kan sluta köra med 1300an, Så Nästa år måste det bli mera varv :rock

Ja jag vart lite kär... Det var en beggad -12 som gått 380mil, och firman vill ha 149k för den. Jag bestämde mig att vänta med hojbyte ett tag till, samt att jag nog kan hitta en färdigkittad senare privat.. vill ha akrapipor bl.a.
Ska iväg och köpa en billigare hoj imorrn för lite vinterbus, samt uppgradera fjädring och sånt på min suzuki i vinter.
:tummenupp. Aaah,, Så du prov körde. Grattis. Då måste du vara fast :D jag fastnade utan att ha prov kört.
Ångrar inte en sekund Bytet från min 990 Smr. En helt underbar Hoj.
(min fru säger att så säger jag varje gång jag bytt hoj :tuttar), Men denna gång känns det så rätt. Nu längtar man till Juni så man får åka på Europa resa igen.

Måste kört pyspunka i går:gråta
1,1 bar i bak däcket i dag.
Metzler däcket har gått c.a.1000 mil.
Bara att ta av hjulet och åka till vulken :tummenupp.

Trist. 1000mil oj :) Är det Metzler z8? Hur nöjd är du med dom. Ska åka Europa till våren då Tänkte jag slänga på Nya svålar. kanske z8 :rolleyes:

Hej!
Jag köpte en sådan här på ebay men det verkar inte som CanBus:en känner av när den är monterad på min K1300R. Någon annan som fått det att fungera?

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    14.2 KB · Visningar: 96
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti