BMW gör en standardhoj som slaktar BUSAN!!?

sen när blev 165hk en slaktare av hayabusa som har än fler kusar?
Det klart de kan bygga en sån där men den slår ju inet busan som väl gör runt 200mph och inet 175mph som denna BMW uppges klara.

Silwer skrev:
sen när blev 165hk en slaktare av hayabusa som har än fler kusar?
Det klart de kan bygga en sån där men den slår ju inet busan som väl gör runt 200mph och inet 175mph som denna BMW uppges klara.

Helt sant, my misread (fastread).
Men jag läste texten som att det var en prototyp-motor och -motorcykel. Och en värre version är att vänta, därför de skrivet att den ska konkurrera med ZX12, Blackbird..

Förhoppningsvis kan de skala bort det som är BMWs kännetcken, nämligen vikt. Ska de följa gängse standard så lär ju den där väga 300kg. Inget fel på BMW annars.

jag tror knappast de ändrar mer än nödvändigt på sin image, de försökte ju lite med den fule K1, och den fanns väl inte med så länge va?
Sen har de väl nån 130hk snurra redan med va, eller har jag drömt det?
Jag gissar på en 270-280kg klump jag.

K 1200 RS har 130 hästar på 285 kilo.... Stor, tung och ful.... Nä, de måste nog banta ner hojarna ordentligt om det ska va intressant för en större publik.

Min lilla bumse väger "bara" 193 men så har den bara 50 hästar oxå... Så jag kommer överge den för en Retta till våren! Skulle kunna tänka mig en större BMW, men de är så höga och tunga så det funkar inte om man bara är 1,57. På Rettan når jag iaf ner med ena stövelspetsen om jag har två storlekar för stora stövlar..

CBRDea skrev:
Hayabusan gör inte 200mph
1 mile=1609m
200mph=1.609*200=321,8 km/h

Top Speed :
Claimed top speed is at least 200 MPH or about 321KPH for 1999 models.
Top speed is at least 189 MPH for late 2000 and 2001 models onwards.
Top Speed as measured by the Guiness Book of Records 2000 edition is 317KPH

The Hayabusa has double the BHP and torque compared to the CBR600.
The CBR600 needs to rev to 10,000 rpm to generate the same power as the Hayabusa at 5,500 RPM
The Hayabusa produces 20-25bhp more than the R1 at any given speed.

Kain skrev:
The Hayabusa produces 20-25bhp more than the R1 at any given speed.

Aha, så det är en Busa man ska ha alltså :D Nån som vet om det är nån skillnad i sitthöjd mellan dessa hojar? Når knappt ner på Rettan, men ha fått för mig att Busan är lägre :confused:

Alla stora BMW är ju jättehöga..

Silwer skrev:
och att de nya går saktare beror på nån form av strypning. Men där ser ni 200mph.

Ett antal tidningstester som jag läst har visat på att Busan o 12:an varierar mellan drygt 182 - närmare 190 mph.

Sen att målet (bl.a arbetsnamnet för 12:an var nåt i stil med project 200) inte uppfylls ber på att ledningen för Kawa stoppade det till teknikernas förtret.
I samma veva som 12:an skulle releasas kom cheferna o meddelade ändrade planer. Den s.k. frivilliga överenskommelsen att inte låta någon hoj passera 300 sträcket.

Sanningen är nu att både busan o 12:an (vissa bra ex) har faktiskt passerat gränsen o enl. en person jag pratat med har hans 12:a av årgång 00 nått 308 km/h GPS mätt.

Själv lever jag i ovisshet över min rakets verkliga toppfart. Vet iaf att den spöar en R1:a o ser väl ut att gå jämt med Busan under utan att ha plågat någon längre sträcka (Nää nu ljuger jag.. ..för hur skulle jag veta det :confused: Jag har ju aldrig varit över 110 som högsta tillåtna hastighet i SE :D )

Frida skrev:
Aha, så det är en Busa man ska ha alltså :D Nån som vet om det är nån skillnad i sitthöjd mellan dessa hojar? Når knappt ner på Rettan, men ha fått för mig att Busan är lägre :confused:

Alla stora BMW är ju jättehöga..

Busan är lägre än R1:an vikten är iof en annan 5:a.. Tjejen är 1.60 och når ner utan problem..

Van Zan skrev:
Ett antal tidningstester som jag läst har visat på att Busan o 12:an varierar mellan drygt 182 - närmare 190 mph.

Sen att målet (bl.a arbetsnamnet för 12:an var nåt i stil med project 200) inte uppfylls ber på att ledningen för Kawa stoppade det till teknikernas förtret.
I samma veva som 12:an skulle releasas kom cheferna o meddelade ändrade planer. Den s.k. frivilliga överenskommelsen att inte låta någon hoj passera 300 sträcket.

Sanningen är nu att både busan o 12:an (vissa bra ex) har faktiskt passerat gränsen o enl. en person jag pratat med har hans 12:a av årgång 00 nått 308 km/h GPS mätt.

Själv lever jag i ovisshet över min rakets verkliga toppfart. Vet iaf att den spöar en R1:a o ser väl ut att gå jämt med Busan under utan att ha plågat någon längre sträcka (Nää nu ljuger jag.. ..för hur skulle jag veta det :confused: Jag har ju aldrig varit över 110 som högsta tillåtna hastighet i SE :D )

Oavsätt går bägge maskinerna jävligt fort och 0 - döden går i en hast..
Dock så har bara busan uppmätts till över 300km/h av oberoende (typ Guiness Book of Records) medans ZR12:an eller hondan är det bara fabriken som lyckats med detta (och din polare)
Tar man bort strypningen (tre mod) på Busa 00 - så ska även de klara 300 gränsen galant, samt -99:or orginal..

http://www.hyp4r.com/hayabusa/specs_performance.htm
Massa sifror och längst ner tester från olika mag.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...