Bmw F800 S/ST

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
kör en yamah trx850 idag och funderar på att byta till en f800s p.g.a jag vill ha twin för vettig peng och billig försäkring. I dagsläget får jag årsförsäkring hel för 9800 eller halv för 6000 vilket känns sådär för en 98:a med knappt 80 pållar.

såg en handlare som har en 06:a ute för 50 kakor. har hört ngt om barnsjukdomar på 06, stämmer det och är det något att bry sig om?
några tips? pch hur ser prisbilden egentligen ut?

slip-on vore trevligt men såg att akrat via bmw kostar 6k, finns det andra trevliga alternativ?

finns zard slip-on till F800 för drygt 6 papp som är gatgodkänt. titta på britalianracing.se
 

Mytter

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Bollebygd
Hoj
BMW F800 ST
kör en yamah trx850 idag och funderar på att byta till en f800s p.g.a jag vill ha twin för vettig peng och billig försäkring. I dagsläget får jag årsförsäkring hel för 9800 eller halv för 6000 vilket känns sådär för en 98:a med knappt 80 pållar.

såg en handlare som har en 06:a ute för 50 kakor. har hört ngt om barnsjukdomar på 06, stämmer det och är det något att bry sig om?
några tips? pch hur ser prisbilden egentligen ut?

slip-on vore trevligt men såg att akrat via bmw kostar 6k, finns det andra trevliga alternativ?

Remus har ett flertal varianter till F800 S och ST. Skiftande priser, med o utan kat, gatgodkända o icke gatgodkända.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hallå alla F800 ägare.

Om man kollar runt lite på diverse utländska F800 forum så får man uppfattningen att det så kallade "piston slap" problemet är vanligt förekommande.
Är det en höna av fjäder eller är det ett reellt problem?
Nån här som drabbats av det?

//P
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Någon mer än jag som hittar frilägen mellan 4an och 5an? Händer titt som tätt. I synnerhet om man accar kraftigt.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Har ju skaffat mig en f800s som jag är mycket nöjd med. Men hur gör ni när ni ska vaxa hela tanken är ju i plast? Använder ni nåt annat medel eller hur gör ni för att den ska glänsa?
 

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Någon mer än jag som hittar frilägen mellan 4an och 5an? Händer titt som tätt. I synnerhet om man accar kraftigt.[/

Upplevde det på min när jag ägde den också. Va riktigt jobbigt när man sen skulle peta i växeln i fart när man hittat det ofrivilliga friläget. lät riktigt illa och växellådan fick sig en omgång.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Motorn dog plötsligt?

Var ute en sväng härom dagen, kom till en korsning där jag får sakta in för att lämna företräde åt en bil, då dör motorn plötsligt när jag kopplat ur och växlar ner!
Hittils bara hänt denna gång men ska ut och testa mera imorgon, läste på internet och tydligen ett ganska vanligt fel. Någon annan som råkat ut för detta? och kanske fått det åtgärdat, vad var isåfall felet? :va
 

fritiof

Gubbpop
Gick med
15 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW F800R -10
Var ute en sväng härom dagen, kom till en korsning där jag får sakta in för att lämna företräde åt en bil, då dör motorn plötsligt när jag kopplat ur och växlar ner!
Hittils bara hänt denna gång men ska ut och testa mera imorgon, läste på internet och tydligen ett ganska vanligt fel. Någon annan som råkat ut för detta? och kanske fått det åtgärdat, vad var isåfall felet? :va

Det har hänt mig också i en liknande situation som din. Dock bara en gång och sedan dess inte igen. Jag hittade friläget mellan fyran och femman när jag växlade ner och samtidigt dog motorn. Försökte dutta i fyran men det skrapade bara i lådan. Jag var rätt kallsvettig när jag stannade med en död motor och skrapande växellåda :gnissla
Startade fint sen igen och har därefte inte haft problem med att motorn dör. Vet inte vad det beror på eller vad man kan göra åt det.

Friläget mellan fyran och femman hittar jag dock ibland. Har inte löst problemet, men reducerat uppkomsten av det genom att sänka växelspaken. Känns som om jag får mer kraft i växlingarna nu.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Har varit ute och kört en ordentlig runda i stan idag, inte den minsta tendens till att vilja dö, så vem vet det kanske inte kommer igen, får väl bara köra som vanligt och hoppas att det inte kommer igen.

Växlingarna har jag haft lite svårt med i början men det går bättre och bättre, och fick ett väldigt bra tekniktips av min körskolelärare! Börja med att spänna upp växelspaken och dra sedan in kopplingen så smiter växeln i mycket mjukare och lättare!

Testa, det fungerar riktigt bra faktiskt! :tummenupp
 

old_fashioned

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
2006, BMW F800S
Är det någon som vet vilka packväskor som passar till BMW:s orginalbyglar på BMW F800S? Letar efter ett par sportväskor men klurar på om jag tex. kan använda väskor som suttit på en F800R, ST eller någon annan av BMW:s modeller.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad är det för skillnad mellan F800S/ST och F800R chassiemässigt?
 

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
hojlös
S och ST delar samma design på chassi vad jag kan se (kör ST). R däremot...annat dämp?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top