BMW F 900 GS

sylta nr1

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
XS750 BMW f900gs
Det är ju ingen sporthoj dock men andra ämnen har ju diskuterats här förr...!:tungan
Nån som har provat/ äger en? Hur är dom jämfört med en 800 GS?
Det har börjat komma massa reklam hos mej med rabatter, har dom problem att bli av med dom?
Varför, eller har dom köpt in för många eller skyller man på Trump?
Det verkar ju som att BMW har gjort sin läxa och fått till en smäcker hoj.
Har en Tenere 700 idag, hur upplevs BMW:n i jämförelse? Kan tänka mej att byta men den får inte vara mycket klumpigare.
Vad säger ni?
 
Det är ju ingen sporthoj dock men andra ämnen har ju diskuterats här förr...!:tungan
Nån som har provat/ äger en? Hur är dom jämfört med en 800 GS?
Det har börjat komma massa reklam hos mej med rabatter, har dom problem att bli av med dom?
Varför, eller har dom köpt in för många eller skyller man på Trump?
Det verkar ju som att BMW har gjort sin läxa och fått till en smäcker hoj.
Har en Tenere 700 idag, hur upplevs BMW:n i jämförelse? Kan tänka mej att byta men den får inte vara mycket klumpigare.
Vad säger ni?

Har provat under en kvällskörning längs grusvägar på medelpads- och hälsingekusten. Riktigt offroadig och mycket bra balans vid stående körställning. Het motor men man kan säkert ställa in det själv. Snarare en liten 1290SA än en stor Tenere 700 Extreme om man säger så. Kompisens har den där braiga fjädringen som är hård och potent.
Vindskydd, sadelkomfort och långtursanpassad? Skulle inte tro det.


Med vänlig hälsning,
 
Det är ju ingen sporthoj dock men andra ämnen har ju diskuterats här förr...!:tungan
Nån som har provat/ äger en? Hur är dom jämfört med en 800 GS?
Det har börjat komma massa reklam hos mej med rabatter, har dom problem att bli av med dom?
Varför, eller har dom köpt in för många eller skyller man på Trump?
Det verkar ju som att BMW har gjort sin läxa och fått till en smäcker hoj.
Har en Tenere 700 idag, hur upplevs BMW:n i jämförelse? Kan tänka mej att byta men den får inte vara mycket klumpigare.
Vad säger ni?
Med tanke på mopedtråden, så välkommen

Har aldrig ägt en BMW och kommer förmodligen aldrig att äga en heller.

Tror Yamahan är driftsäkrare ändå generellt.
Jag tror du byter ner dig.
 
Det är ju ingen sporthoj dock men andra ämnen har ju diskuterats här förr...!:tungan
Nån som har provat/ äger en? Hur är dom jämfört med en 800 GS?
Det har börjat komma massa reklam hos mej med rabatter, har dom problem att bli av med dom?
Varför, eller har dom köpt in för många eller skyller man på Trump?
Det verkar ju som att BMW har gjort sin läxa och fått till en smäcker hoj.
Har en Tenere 700 idag, hur upplevs BMW:n i jämförelse? Kan tänka mej att byta men den får inte vara mycket klumpigare.
Vad säger ni?
Så tycker jag BMW gör varje år, säljer slut på lagret antagligen innan nästa års modeller kommer. Jag vet inte om det är säljaren eller om det kommer från BMW direkt, kan vara både och kanske.

F900 har jag inte provat, men jag har en gammal F800R från 2009 som jag är nöjd med, den rullar på fint. Men om du är nöjd kan ingen annan avgöra, det är bara att hoppa upp i sadeln och provköra själv så får du se om det är nåt för dig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top