BMW Club SH.com

Har i vinter både ägt en quattro och en x-drive och kan säga att x-driven har kännts stabilare och mer framkommande än quattron. Dock är det väl som teo säger att kör man den aktivt så blir den understyrd in i kurvorna och överstyrd när du trampar på, men kör man försiktigt så märks det aldrig ( säger fruga :hihi ) Min quattro va iofs några år äldre så lite av skillnaden kanske kan tillskrivas olika esp osv.

Fast du har väl en E90? Jag har bara rattar E46 än så länge och de var lite vingliga i saltsnöslasksträngar i högre hastighet. Hoppas att min E90 visar sig vara lika ånglokig som du säger när jag får den.

Fast du har väl en E90? Jag har bara rattar E46 än så länge och de var lite vingliga i saltsnöslasksträngar i högre hastighet. Hoppas att min E90 visar sig vara lika ånglokig som du säger när jag får den.

Jo det är det. Tycker den känns betydligt mer ånglokig än va audin gjorde. Körde med 2 år gammla dubbdäck på audin och har nya "kontinentala" dubbfria på bmwn båda nokian.

Jag har bara ägt 3st BMW bilar utav mina 65+ bilar jag haft.
2002:a, BMW 518 (E12), BMW E360 318is.

Tänkte köpa en BMW 530D -00:a i nov, men vart så jäkla besviken på bilen så jag gick och köpte mig en Vw Passat TDi Syncro istället. Ångrar mig inte än i dag! Speciellt inte nu när snön har fallit ner.

Men en BMW 740 vore ju inte helt fel.
Synd bara att man inte har pengar som en politiker.

Håll tjeften påre!:mad: Jag har precis paxat en direktörskombi som jag ska hämta efter nyår.

:banana

Min första, en 318i lade jag på taket utanför Östersund... Har sedan haft 3 st 330xi-E46 på raken med ett hjärnsläpp till avbrott så jag hade A4-05 men nu ska jag snart hämta en 330xi-E90 igen :)

Trist att dom inte har 4hjulsdrift på 3 serie coupè modellen som jag är sugen på.
Den vridmoment starka 120D har fastnat i gatukorsningar och åkt av i en snödriva i Sälen.
Trots antisladd/slir funktion påkopplad.

Annars en grymt fin GT vagn för oss som gillar att köra bil och bakhjulsdriften förhöjer känslan som på de flesta riktiga sportbilar

Fast dom säger att man vänjer sig :va

Last edited:
Det handlar inte om prylar. när man sitter i bilen och klapprar runt lite med händerna känner man om man sitter i en Merca eller en BMW. Samtliga övriga med ådi i spjutspetsen känns smäckiga. Jag betalar jallafall inte hundratusentals kronor för smäck med lite 10" lcd-skärmar, dem skiter jag i. Det ska låta "schmuck" och inte "schmick" när man smäller igen dörren.

Intressant, för mig är det precis tvärtom. Sitta i en bil som minsann håller men är utrustad som en Volvo 240 lockar mig väldigt lite. :mattias
Dessutom är 3-serien numera sveriges fjärde vanligaste mellanklassbil, vem kommer fylal utrymmet som numera är ledigt bland premiumbilar, Lexus?

Jag ska skaffa ny bil 2010, men som Markus säger...3 serien är vanlig, Saab vill jag fan inte ha..Audi är vanlig, + en aning gubbig...
Vad ska man ha? funderade lite runt Nissan Qashqai...men den är plastig, Lexus är lite over the top. (INTE Volvo...)

Tips??

Trist att dom inte har 4hjulsdrift på 3 serie coupè modellen som jag är sugen på.
Den vridmoment starka 120D har fastnat i gatukorsningar och åkt av i en snödriva i Sälen.
Trots antisladd/slir funktion påkopplad.

Annars en grymt fin GT vagn för oss som gillar att köra bil och bakhjulsdriften förhöjer känslan som på de flesta riktiga sportbilar

Fast dom säger att man vänjer sig :va

http://www.blocket.se/halland/BMW_330_xi_Coupe_21616063.htm?ca=11&w=3

Jag har en helt vanligt 328 IA E46,men jag älskar henne mycket! :)
Lite sänkt, och 17" fälgar, så inget speciellt, men fan vad jag gillar den. Den har rullat strax över 11000 mil i min ägo, sedan dec -06. :)

Innan den hade jag en 525 24V E34, -93a.

Drömmer om en 535 D nu! =)

Bifogat

• 45493-652310.jpg
    45493-652310.jpg
    59.9 KB · Visningar: 67
Intressant, för mig är det precis tvärtom. Sitta i en bil som minsann håller men är utrustad som en Volvo 240 lockar mig väldigt lite. :mattias
Dessutom är 3-serien numera sveriges fjärde vanligaste mellanklassbil, vem kommer fylal utrymmet som numera är ledigt bland premiumbilar, Lexus?

Tanken med en direktörsvagn är att man inte ska se att den är dyr. Det är därför 3 och 5-serien, C och E-klass ser ut som 7-serie resp S-klass. Det är ju fult att prata om pengar i dessa kretsar borde väl du veta ferfan. En Lexus (leksaks BMW-Merc) kommer aldrig täppa till det hålet. Inte heller Jaggor å Austin-röjder som ägs av Tata. Det ska vara Düskt å tungt I tells ya!

:arsele

Last edited:
Kört en 330xd 07 då syrrans sambo hade en innan han byte ut den mot en x5 07. Glömmer aldrig den bilen och ska fan köpa en sådan i framtiden.

Nån som har en aning om vad en sådan kan kosta en i månaden?

Skatten ligger på 6 schmacarou tror jag. De drar inte så farligt men det var därför jag valde 330xi i stället.

750Li -06. Helt underbar!

Bifogat

• IMG_06132.jpg
    IMG_06132.jpg
    226.2 KB · Visningar: 81
Kör en 525 M-sport -02 nu, hade en e30 325 för 10 år sen.
Planerna är väl att få tag i en e30 igen och få på m3 breddningen och någon turbo motor.
Men det händer inte under 2010, tyvärr.

Jag kör BMW hoj. Får jag vara med i klubben?
Klart du får kompis!
Nya arbetarvagnen, Jonte siktar högt i rörelsen ser jag. :D
fy fan
Hinner du jobba något eller är det facebook för hela slanten?
Ahhh BMW! :yoparty
Har ägt...M3 coupé, M3 Limo, 316Ti, 330 Ci M-sport, 320 M-Sport (3 st)
Underbara bilar med underbara motorer, när ekonomin blir bra igen blir det en till utan tvekan!
För er som ej känner till forumet www.autopower.se kolla in det. :tummenupp
Fina bilar men hur kom compacten in i bilden?
Autopower var bra på BMWpower tiden. Sen drog alla, snålblå racing killarna och limmet och allt vad de heter. Fast jag kollar inte in så ofta. Har det blivit bättre?
Kan rekommendera pure-pf.com. I alla fall om det är prestanda det handlar om.
Ska Skoda och Seat ha egna trådar, eller ska dom diskuteras under VW tråden?
GM bilarna då? Ska Opel och Chevrolet diskuteras i varsin tråd eller faller alla under GM?
Dom här koreanska Daewoo, dom märks ju om till Chevrolet?
Saab höll ju på att bli Königseggeggegg på slutet, ska dom diskuteras i samma tråd, och får Spyker vara med?

BMW ägde ju LandRover, inefattatas då LandRover i den här tråden?

Frågorna är många....
Fast nu pratar vi om världens största oberoende biltillverkare. Visst är det något motorsamarbete och något tillfälligt ägande men det är inget jävla äckligt VAG. Ni märkesotrogna ska hålla era smutsiga fingrar borta från denna tråd!

Kul, jag tycker bara Jonte har lite problem med sin identitet. Minkpäls i byggboden liksom. :gnissla

BMW är fint men inte så fint som folk tycker, därför en del folk (företrädesvis med arbetare-jobb eller nyanlända) har hellre en 318 med vev-hiss än en XC60 med 70" plasma i baksätet, typ.
Det är inte jag som lever mitt liv efter American Psycho, men tack för påpekandet.
Förövrigt hatar jag premium biten av BMW, jag gillar bara motorsportarvet. Och tack gud för Per-Albin som gav oss jämlikheten, så till och med jag kan välja att köra BMW
Du kan iofs nog inte köra något som helst fordon så du har nog inte rätt att yttra dig när vi pratar själar i fordon. Man skulle till och med kunna säga att för man ska hitta BMWs själ måste man ha en bil med liten motor, annars blir man lätt bländad.
Tanken med en direktörsvagn är att man inte ska se att den är dyr. Det är därför 3 och 5-serien, C och E-klass ser ut som 7-serie resp S-klass. Det är ju fult att prata om pengar i dessa kretsar borde väl du veta ferfan. En Lexus (leksaks BMW-Merc) kommer aldrig täppa till det hålet. Inte heller Jaggor å Austin-röjder som ägs av Tata. Det ska vara Düskt å tungt I tells ya!

:arsele
Jag tycker 3-serien har ett eget liv. Den ska se ut som 3-serien gör. Stilbilande i sin klass. Ev. att 5-serien ska se ut som 7-serien och kännas som 3-serien. Men 3-serien lever helt klart sitt eget liv.

Vackra bilar som verkar vara svårsålda med närmare 500K i nypris.

Men 3 serien med dom 250 breda däcken är grymt spårkänsliga.
Den välljudande dieselsexan har skön gångkultur.

Jupp. Det har varit min filosofi senare åren. En hyfsat fräsch tüsk kombi med mycket utrustning. Känns fräsch och ny men har tappat minst 50% i värdeminskning. Jag hämtar en E90-330XI nästa måndag som är fullutrustad med 8000 mil på mätaren för 250.000 som kostat 620.000 ny. Då kan man ligga och hålla sig flytande med hyggligt fräsch bil som inte tappar så mycket i värde om man byter lite då och då. Då måste man iof ha ett par hundringar att kasta in till att börja med men har man det kan man åka hyfsat billigt och samtidigt bra.

Jupp. Det har varit min filosofi senare åren. En hyfsat fräsch tüsk kombi med mycket utrustning. Känns fräsch och ny men har tappat minst 50% i värdeminskning. Jag hämtar en E90-330XI nästa måndag som är fullutrustad med 8000 mil på mätaren för 250.000 som kostat 620.000 ny. Då kan man ligga och hålla sig flytande med hyggligt fräsch bil som inte tappar så mycket i värde om man byter lite då och då. Då måste man iof ha ett par hundringar att kasta in till att börja med men har man det kan man åka hyfsat billigt och samtidigt bra.

Import ?

Helt rätt att avvakta till dom sjunkit, men varför inte den fina dieseln ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti