bmw-blinkers

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
Läste att BMW äntligen har gått över till "vanliga" blinkersreglage istället för sitt 3-knappssystem, inte en dag för tidigt. Det har iallafall avhållit mig från att skaffa just BMW. :banana

Man vänjer sig. Efter en vecka tänker man inte på de udda reglagen. Men det är bara att konstatera att BMW börjat gå bort från sina gamla kwerkyheter, tex har S1000RR konventionell framgaffel. Vi får se hur länge boxern överlever.

Ja allt har ju sina för och nackdelar så är det ju med de mesta. De som förbryllar mig är att så många strävar efter mainstream!?
De ska man väl i största mån försöka undvika, men det är ju min åsikt!

Senast förra helgen när jag lånade en BMW så blinkade jag inte en gång pga de felkonstruerade reglagen. Knappt. Det var -08:confused:

Ja allt har ju sina för och nackdelar så är det ju med de mesta. De som förbryllar mig är att så många strävar efter mainstream!?
De ska man väl i största mån försöka undvika, men det är ju min åsikt!

Problemet när det gäller fordon är ju att alla har körning och reglage i ryggmärgen. Om man måste kolla och hela tiden tänka sig för pga reglage sitter "fel" så kan det ju orsaka problem.

Visst är det alltid bra med nytänkande men kan samtidigt förstå att vissa saker inte ändras eller om de ändras så är det i små steg. Nu ska påpekas att just BMW reglagen har jag ingen koll på hur de ser ut men rent generellt kan jag förstå "mainstream" tänkandet ibland.

Problemet när det gäller fordon är ju att alla har körning och reglage i ryggmärgen. Om man måste kolla och hela tiden tänka sig för pga reglage sitter "fel" så kan det ju orsaka problem.

Visst är det alltid bra med nytänkande men kan samtidigt förstå att vissa saker inte ändras eller om de ändras så är det i små steg. Nu ska påpekas att just BMW reglagen har jag ingen koll på hur de ser ut men rent generellt kan jag förstå "mainstream" tänkandet ibland.

Så de blir likadant när de gäller bilar då?? :va
Förstår inte varför allt ska vara lika på allt. Så svårt är det ju inte när reglage sitter på olika ställen, fast uppenbarligen så har många svårt för det. :D

Har faktiskt heller aldrig haft problem med BMW-reglagen. Nu tom gillar jag dom. Trist att de ska väck :(

Förstår inte problemet, mer än att det är tre reglage istället för ett, med BMW's blinkers. Har man inte motoriken att klara av det lilla kanske man inte ska köra MC? :näsblod

Efter lite invänjning tyckte jag riktigt bra om BMW blinkreglagen
när man åkte BMW.Nu står det bla en HD i garaget med ett liknande arrangemang och som BMW,automatisk avstängning.
Funkar skitabra:tummenupp

Jag lånade en BMW ett tag innan jag skaffade egen hoj, och vande mig vid deras reglage, nu kör jag med konventionell blinkers och trivs med det.

Det jag saknar från BMW'n är värmhandtagen och sittställningen som gjorde att man kunde köra en hel dag utan att kliva av ens vid tankstoppen.
Dagen därpå var man ändå lika sugen att sätta sig på och köra lika långt igen.

Jag har aldrig förstått kritiken ang bmws reglage.
ska du svänga vänster, använd vänster tumme. Svänga höger, använd höger tumme. easy peasy.

Jag har aldrig förstått kritiken ang bmws reglage.
ska du svänga vänster, använd vänster tumme. Svänga höger, använd höger tumme. easy peasy.

Jag tycker faktiskt det är enklare. Men å andra sidan är det en vanesak åt andra hållet också, dvs när jag kör annan hoj än BMW.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti