Galet bekvämt. Men är en inte kunnig själv kan (notera kan) det bli höga omkostnader.
Lite saker på motorn att hålla koll på.
Vattenpump skall bytas, likaså kylvätskerör, ett som givetvis sitter väldigt illa till. Dålig vulkning och läckage uppstår i motorns bakkant.. Samma sorts maskin sitter i e60/61 545i.
Lite läck runt oljetråget på växellådan är inte ovanligt. För att komma tillrätta med det är det lika bra att byta tåget som även utgör filter och olja. Olja är inte en livstid hållbar produkt i växellådan som vissa vill påstå. Tillverkaren (Zf) rekommenderar 11000mil eller 8års intervall.
Sen innehåller den väl ca 80talet styrenheter men det är väl mer en intressant detalj än krasst problem. Men det kan bli lite osanna felmeddelande ibland. Som viken dator somhelst behöver den en reboot då och få
- - - Updated - - -
Galet bekvämt. Men är en inte kunnig själv kan (notera kan) det bli höga omkostnader.
Lite saker på motorn att hålla koll på.
Vattenpump skall bytas, likaså kylvätskerör, ett som givetvis sitter väldigt illa till. Dålig vulkning och läckage uppstår i motorns bakkant.. Samma sorts maskin sitter i e60/61 545i.
Lite läck runt oljetråget på växellådan är inte ovanligt. För att komma tillrätta med det är det lika bra att byta tåget som även utgör filter och olja. Olja är inte en livstid hållbar produkt i växellådan som vissa vill påstå. Tillverkaren (Zf) rekommenderar 11000mil eller 8års intervall.
Sen innehåller den väl ca 80talet styrenheter men det är väl mer en intressant detalj än krasst problem. Men det kan bli lite osanna felmeddelande ibland. Som viken dator somhelst behöver den en reboot då och få