abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Har vi ngn BMW-expert här på SH? Är sugen på att köpa en och vill veta allt, positivt som negativ, shoot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?186-Mavve är väldigt intresserad av BMW 7-serie bilar om jag minns rätt.

Galet bekvämt. Men är en inte kunnig själv kan (notera kan) det bli höga omkostnader.
Lite saker på motorn att hålla koll på.
Vattenpump skall bytas, likaså kylvätskerör, ett som givetvis sitter väldigt illa till. Dålig vulkning och läckage uppstår i motorns bakkant.. Samma sorts maskin sitter i e60/61 545i.
Lite läck runt oljetråget på växellådan är inte ovanligt. För att komma tillrätta med det är det lika bra att byta tåget som även utgör filter och olja. Olja är inte en livstid hållbar produkt i växellådan som vissa vill påstå. Tillverkaren (Zf) rekommenderar 11000mil eller 8års intervall.
Sen innehåller den väl ca 80talet styrenheter men det är väl mer en intressant detalj än krasst problem. Men det kan bli lite osanna felmeddelande ibland. Som viken dator somhelst behöver den en reboot då och få
- - - Updated - - -
Galet bekvämt. Men är en inte kunnig själv kan (notera kan) det bli höga omkostnader.
Lite saker på motorn att hålla koll på.
Vattenpump skall bytas, likaså kylvätskerör, ett som givetvis sitter väldigt illa till. Dålig vulkning och läckage uppstår i motorns bakkant.. Samma sorts maskin sitter i e60/61 545i.
Lite läck runt oljetråget på växellådan är inte ovanligt. För att komma tillrätta med det är det lika bra att byta tåget som även utgör filter och olja. Olja är inte en livstid hållbar produkt i växellådan som vissa vill påstå. Tillverkaren (Zf) rekommenderar 11000mil eller 8års intervall.
Sen innehåller den väl ca 80talet styrenheter men det är väl mer en intressant detalj än krasst problem. Men det kan bli lite osanna felmeddelande ibland. Som viken dator somhelst behöver den en reboot då och få![]()

Nu var det nästan åtta år sedan jag slutade på BMW, men har ju mina gamla kollegor kvar där.Finns bara upp till E38! Eller så söker jag fel.
Nu var det nästan åtta år sedan jag slutade på BMW, men har ju mina gamla kollegor kvar där.
Om du vill så kan jag fråga om det är ok att du ringer en av dom för lite konkreta tips?
Pm:a numrero.Absolut, tack gärna![]()
Han är bortrest på höstlov denna vecka.
Han är bortrest på höstlov denna vecka.
Jag tror han är i fjällen men har messat i alla fall.Inga problem, jag kan vänta![]()
Ja kan tänka mig att det är vanliga BMW fel, som med e38. Men elektroniken vette fan på just 02-.. Men polare. Har en E61 545 och den strular massa, ibland dör den bara och går inte att starta.. Varför inte en diesel? Det hade ja satsat på. Eller en 750? Jag förstår inte varför folk köper en (e61)545 när 550 finns för "samma" pengar..
Dieseln blir för dyr, kör för lite för att det ska löna sig plus att en t ex 735:a diesel är rätt törstiga för att vara just diesel!

Skatten på en 7-serie diesel tidigt 2000-tal är ganska billig har jag hört...
Jag har två vänner som är bmw nördar, båda har tänkt som du, miljonbilar för kaffepengar! Dock har båda två bråkat med oljepumpen, det var något fabrikationsfel man var tvungen att åtgärda genom att byta pumpen (tror jag). Jag har dålig koll på vilka motorer dom har och vilka som drabbades av detta fel, men detta borde ju google kunna ge svar på.
Men rätt rolig![]()
Konstigt att just inte den modellen står med på Autopower då den börjar få några år på nacken!
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |