Blurrande Honda Xr 650

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Tjena, har Honda xr650l (dominatormotorn).

Den har på senare tid börjat blurra vid direkt gaspådrag, om man kör i stan på hyffsat låga varv och drar på fullt så dör den någon sekund för att sen axa iväg...den går inte så bra på tomgången heller för den delen...

Däremot om man kör med full choke så försvinner problemet helt...kan ju bero på att tomgången höjs en del...

Vad är felet? Den får ju för lite bensin helt klart men vad ska jag göra åt det... det sitter ju två olika munstycken i botten på förgasaren, ett stort som nålen går i och ett annat + en blandskruv. Är det så enkelt att man bara kan sätta i större munstucken?

Ös alla tips över mig! :)

(Jag har slipon)

/Erik

überjahn skrev:
2474609 Tjena, har Honda xr650l (dominatormotorn).

Den har på senare tid börjat blurra vid direkt gaspådrag, om man kör i stan på hyffsat låga varv och drar på fullt så dör den någon sekund för att sen axa iväg...den går inte så bra på tomgången heller för den delen...

Däremot om man kör med full choke så försvinner problemet helt...kan ju bero på att tomgången höjs en del...

Vad är felet? Den får ju för lite bensin helt klart men vad ska jag göra åt det... det sitter ju två olika munstycken i botten på förgasaren, ett stort som nålen går i och ett annat + en blandskruv. Är det så enkelt att man bara kan sätta i större munstucken?

Ös alla tips över mig! :)

(Jag har slipon)

/Erik

provat o gjort rent?
kanske bara bränsle luftskruven som behöver en justering oså

überjahn skrev:
2475122 Hej, ska göra rent nu, bränsle/luftskruven...är den den lilla med spetts i änden?
detta är inte lekande lätt.. den där grejen på saken :rolleyes: :tungan

om de e samma som på min ex xr så är de en liiiiiten liten skruv under framtill.

ozeo skrev:
2475187 detta är inte lekande lätt.. den där grejen på saken :rolleyes: :tungan

om de e samma som på min ex xr så är de en liiiiiten liten skruv under framtill.

Jaja, ska göra rent nu så får vi se omdet ärskillnad annars blir det väll till att byta munstycke eller nått.

Har rengjort förgasaren så nu är det dags för ventilinställning.

Läste någonstanns här på sh att det finns markering på svänghjulet för hur det skall stå när man justerar ventilspelet? Stämmer detta och hur ser markeringen ut?

Vilket ventilspel ska det vara på insug resp avg?

/Erik.

har för mig 0,10 på in o 0,12 på ut
du öppnar den lilla ploppen på svänghjulskåpan längst upp så kan du se en markering..
men den ska va i rätt läge, du märker det genom att de ska gå o mäta alla samtidigt..
annars får du snurra på den ett varv till.

man öppnar den stora i mitten för o snurra på motorn

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...