Mmm, precis, DEM har satt in pengar på killens konto. Vad skall dem anmäla honom för? Dem blev ju inte hotade direkt...
Visst att muntligt avtal gäller och hela den här biten, men har dem inte spelat in samtalet med killen så kan dem inte bevisa att pengarna är annat än välgörenhet.
Missförstå mig rätt, det är helt galet att någon beter sig så här och jag skulle själv letat upp killen (OM det nu är en blåsning), men dem kommer troligtvis ingenstans med en polisanmälan.
Först och främst så tycker jag att det skall bevisas att det verkligen är en blåsning innan folk börja ropa att vargen kommer...
...och för fan, sätt ALDRIG in pengar i förskott om ni inte vet vad ni gör. Tänk till först, kanske, kanske känner ni någon som bor i närheten som ni kan föra över pengar till som faktiskt kan åka med pengarna i handen och kolla på hojen. Håller den vad killen lovat så ge pengarna kontant mot ett kvitto signerat av killen.
Stäng tråden tills dess att saken är utredd. Och se till att faktan kommer upp och blåsaren rejält uthängd, eller ett stort gemensamt förlåt om NI har beskyllt en helt normal lite förvirrad kille för något som är osanning.
Mina 5-cent