Bluffköpare på blocket?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
tjena! jag la ut lite mcprylar på blocket för några dagar sedan. Och jag fick svar efter 2 dagar som löd såhär:

Did you Still ave this item for sale...?

How much are you selling it Last..?

Mitt svar var att han kunde få sakerna för 1000:-. Då skrev han några timmar senare:

Hi,

Am Chin from London and i will love to buy your item for business Client in Africa and i will be paying you via BANK TRANSFER/PayPal so, all i need from you now are you details for the payment of the item below:

Your full name:
Your bank name:
Your account number:
Your item name:
Your Country:

OR

Your PayPal Email address:
Your Full Name:
Your Item Name:

So, can you have to get the item ship as soon as you get the
confirmation/notification mail of the payment from my bank /PayPal so, if you agree get back to me with the above payment details for the payment of the item.And i will offer you 390 Eur for the item and plus the shipment to my business client in Africa.Mail me back asap. For us to talk more better you can add me at MSN Messenger (kon.cinytr3@hotmail.com)

nu undrar jag förstås om detta är något bluffpåhitt? för annars hade han väl inte bara skrivit "this item" eller erbjuda 390 euro (nästan 4000) istället för 1000 som jag sa. Men eftersom att han vill använda sig av paypal så finns det väl inga risker, eller?

Ehhh... hoppas du skojar med den sista meningen "Men eftersom att han vill använda sig av paypal så finns det väl inga risker, eller?" E lite trött, så jag förstår just nu inte om du är satirisk eller inte, men om du gör affär med killen lär du bli blåst, och då har du nog bara dej själv att skylla...

Säkert bara en jättegenerös snubbe. Go for it! :banana

BLUFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Betalar med stulet kreditkort!!!!!

Betalar med check utan täckning!!!!

Varför i hela friden skulle någon behöva ditt skit i afrika och varför skulle någon betala 4 ggr vad u begär!!!!

Jösses tänk lite......

BLUFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Betalar med stulet kreditkort!!!!!

Betalar med check utan täckning!!!!

Varför i hela friden skulle någon behöva ditt skit i afrika och varför skulle någon betala 4 ggr vad u begär!!!!

Jösses tänk lite......

Sedan vem tusan anställer någon i ett annat land för att göra en affär i ett tredje land när det inte rör sig om så mycket pengar :hihi

Alltså sorry om det var korkat.. jag tyckte såklart att det var väldigt mysko. Men jag har erfarenhet av att paypal är ett väldigt säkert betalningssätt? är det någon som vet hur det funkar som skulle vilka klarogöra? trodde det var så att han skickar pengarna till paypal som är ett helt oberoende företag, när dom har fått pengarna så skickar dom ett meddelande till mej så att jag kan skicka grejerna till honom. så får jag pengarna sedan. eller?

jag ville ju inte missa chansen att tjäna 3000 kr på affären så passade på att fråga mer erfarna :D

ja precis, men då var det åt andra hållet.. lättlurad blir man när det handlar om kap :gnissla

Det är själva grejen,dom använder sig av ett "säkert" betalningssätt och erbjuder bra överpris,klart man vill gå på det för vem vill inte göra en bra affär?

Nigeriabreven är väl döda nu så dom har hittat på nya vägar att plocka folk på pengar och kommer hitta på ännu fler allteftersom de som används inte funkar.

Tumregel,erbjuds man mer än man vill ha eller får köpa något jätte jättebilligt så är det oftast något som inte stämmer.

Henrik

Det är själva grejen,dom använder sig av ett "säkert" betalningssätt och erbjuder bra överpris,klart man vill gå på det för vem vill inte göra en bra affär?

Nigeriabreven är väl döda nu så dom har hittat på nya vägar att plocka folk på pengar och kommer hitta på ännu fler allteftersom de som används inte funkar.

Tumregel,erbjuds man mer än man vill ha eller får köpa något jätte jättebilligt så är det oftast något som inte stämmer.

Henrik

ja det brukar väl vara så.. synd :P

detta var den första "icke-mobbar-kommentaren" också tror jag:tungan

Säljer man något för 1000 kr och någon kommer och erbjuder 4000 kr så vad kan man vänta sig.

Har någon någonsin i hela världen fått 4 ggr mer än begärt för begagnade mcdelar.

Ingen som vill mobbas men frågar man en dum fråga så brukar man få dumt svar, typ jag har hittat min flickvänn i sängen med en annan kille, båda var nakna, hon sa att dom var vänner, har jag något att vara orolig för????

Okej tack för svaren, även de inte-trevliga. Jag kommer inte att sälja prylarna till denna kille så länge ingen här lyckas övertala mej efter alla dessa kommentarerna :P

efter två trådar om bluff-på-blocket så skulle man ju kunna säga att jag börjar göra mej ett namn här på SH. men egentligen så är jag inte jättejättedum som jag ibland verkar

Säljer man något för 1000 kr och någon kommer och erbjuder 4000 kr så vad kan man vänta sig.

Har någon någonsin i hela världen fått 4 ggr mer än begärt för begagnade mcdelar.

Ingen som vill mobbas men frågar man en dum fråga så brukar man få dumt svar, typ jag har hittat min flickvänn i sängen med en annan kille, båda var nakna, hon sa att dom var vänner, har jag något att vara orolig för????

visst, synd att inte alla har samma intelligens som du då... jag sa att jag håller med, men man kanske inte alltid måste uttryckta sina tankar? tala e silver o tiga e guld du vet... :tummenupp

Känns som budksapet gått hem till killen i alla fall så han avstår affären, tror inte det finns så mycket mer att säga i ämnet... simma lugnt

skicka ett mess till han att du har paypal o be han/dom skicka ett verifierings mail att dom har satt in pengar på ditt konto ( du skickar en räckning från paypal tll personens email konto)... då får du som jag ett förfalskat mail från "paypal" det skickar du till paypal i england ( kommer inte ihåg deras mail till förfalsknings avdelningen) dom blir skitglada för en chans o spåra mupparna som försöker strula till det :))

ingen risk att dom kan få ut några uppgifter om dig på detta sätt, dom kan bara logga in med räkningsnumret och betala till ditt dolda konto...

eller så skiter du bara i det, det är ett skimming mail, dom e korkade och grymt påträngande, du kommer säkert snart o få mer mail där dom frågar varför på ett hotfullt sätt, du inte har skickat sakerna för dom väntar ju...

:censored idioter , man skulle :machinegu till :död ..

p.s lycka till med försäljningen.. btw .. jag har en faster i china som skullle ... :galen :galen

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph