Bluff och båg GIDEO MC

Smedis skrev:
Var det Gideo MC som låg ute i Irsta för typ 20 år sen?
Vad hette annars den skojiga butiken?

Hette inte det Panko MC om jag minns fel? Eller heter Panko nu... Fast bara bilskrot tror jag.
Eller så har jag supit nu igen :fyllisar

Jedda skrev:
Hette inte det Panko MC om jag minns fel? Eller heter Panko nu... Fast bara bilskrot tror jag.
Eller så har jag supit nu igen :fyllisar

Ja, så var det.
Köpte en 125:a där i början på 80-talet........

Tråkigt att höra :(

De har varit skittrevliga när jag varit där å kollat. Har bla tänkt låta de byta mina däck eftersom de är de enda som har ett skäligt pris, 400. Yamaha center ville ha 900 för att byta två däck :lol

Vågar man låta de byta däcken??

400 spänn för att skifta däck!?!?!?!?!?!?

Jag har ALDRIG betalat mer än 150:-

Åk till Bosses ring och band i Ramnäs, jag byter alltid där och de snabba, trevliga och uppenbarligen mycket billigare!

Edit: såg att det var två däck. blir nog bara en hundring eller 2 billigare hos Bosse då.

Mr. Kongo skrev:

De har varit skittrevliga när jag varit där å kollat. Har bla tänkt låta de byta mina däck eftersom de är de enda som har ett skäligt pris, 400. Yamaha center ville ha 900 för att byta två däck :lol

Har kommit fram till att han myglade med papprena på denna med!
Var en annan gubbe som stod som ägare innan och defenetivt inte håkan!
KOmmer inte ihåg vad han hette nu men en karl iaf.
Såg även ATt hand FRU stått som ägare innan!
Så mygel är det än kan jag lova!

Fan att man inte visste mer om han INNAN jag handlade! Men men gjort är gjort och hoppas att det blir bättre framöver! För mig alltså! Han hoppas jag får stänga:)

Troligen kommer det komma en man från Skattemyndigheten och rota där i veckan...... :)

sporTlovEr skrev:
Gideo, gideo gideo..o Håkan.........Köpte moped av honom år 2003, som också ägdes av hans fru i papprenaBedrägeri!! man får INTE sälja någon annas fordon, även om hon redan skrivit på el kanske det var så han han gjorde det, om man ändå myglar med regpapprena, och det gör han väl för han han redan gjort så många grodor, det var ändå skitbra service o han leverarade, men sen när det småkrånglade med garantiprylar, tog det ett veckovis för han att fixa ett lyktglas, fick ringa o tjata o tjata, blev bara framflyttat, han lovade ett datum, när jag stod där hade det inte kommit ännu.., beställde en drivrem som jag fick vänta på i flera veckor, tröttnade och beställde jag från ett annat ställe, och numera går jag ALDRIG in där, rekommenderar ingen annan heller det, han är bra när det gäller att sälja moppar o prylar, men när det gäller reservdelsbiten och garanti, vänta vänta vänta..Penningkåta icke service vänliga handlare gör så!!
Det enda som var bra med moppestoryn min, var att jag gick vidare till MC då :tummenupp (plus lite vintermoppar ändå :rolleyes: )

Salenmo i Arboga motorcenter kan jag INTE rekomendera någon heller, blev så illa bemött sist där, han ser bara Dollarklirret när folk kollar på nya moppar, scotrar, men när han INTE förstår vilken reserdel man vill ha så får man söka själv i hans böcker o microfisch för han har "inte tid" för det är kunder i affären, samt att han skall "dricka" klart sitt kaffe när man kommer in först av alla 10 minuter efter affären öppnat.. så då får det vara....Däremot Italia Bike center i Arboga all heders!!!!!!!

Har varnat ute på "stora" sporthoj för denna lurifax..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89330

Hoppas allt blir bra för dig i slutändan trots allt! Du har nog 100%-igt moraliskt stöd från oss alla härinne iaf! Stå på dig för dina rättigheter också!

Vilket förmodligen innebär att han säljer dom i annans namn - antingen mot provision - eller för att slippa betala skatt genom att de säljs privat.

Visst förstår jag att småföretagare i Sverige vill kunna leva på sitt arbete och inte ge bort allt till staten, men va faaaaaaan.......

Pink_dreams skrev:
Har kommit fram till att han myglade med papprena på denna med!
Var en annan gubbe som stod som ägare innan och defenetivt inte håkan!
KOmmer inte ihåg vad han hette nu men en karl iaf.
Såg även ATt hand FRU stått som ägare innan!
Så mygel är det än kan jag lova!

Fan att man inte visste mer om han INNAN jag handlade! Men men gjort är gjort och hoppas att det blir bättre framöver! För mig alltså! Han hoppas jag får stänga:)

Troligen kommer det komma en man från Skattemyndigheten och rota där i veckan...... :)

Mr. Kongo skrev:

skojjar du nu eller?? :lol
både 400 och 900 låter ju helt sanslöst dyrt! :brinnerup

Jag var där å bytte däck för ett tag sen på min VTR.. Jag hade inte lust att skruva av bakhjulet å släpa dit, frågade om dom hade hojlyft å allt runtikring, JA naturligtvis... 200 spänn skulle han ha för jobbet. Jag var med hela tiden, han använde en bil-domkraft på motorblocket (hojlyft my ass), de hade iofs riktiga däckkrängarprylar och balanseringsmaskin och han var försiktig, balanseringen tog säkert 45 min.. å han gick igenom nästan en hel kartong med blyvikter :va Men i slutändan vart jag nöjd, så däckbyte går väl an hos gideo men jag skulle inte våga lämna in för nåt mer avancerat..

Mr. Kongo skrev:

annars kan du få låna däckjärn av mig :tomten

Du söker Panko!

Smedis skrev:
Var det Gideo MC som låg ute i Irsta för typ 20 år sen?
Vad hette annars den skojiga butiken?

Panko hette den trevliga butiken! I övrigt så var Håkan på Gideo jättesnäll mot mig 1995 då jag behövde en ny tryckstång till kopplingen på min Z1000. Jag fick den gratis! Hade inte ens köpt cykeln där...... köpte inget annat heller vad jag kan minnas. Jag är kanske undantaget som bekräftar regeln?????? :yoparty

Mr. Kongo
jag rekomenderar starkt H-däck vid hässlö!
4 000:- för Pilot Power fram och bak, då körde jag dit hojjen som den va, och hämta den 2h senare. comi scandinavia ska ha 3 700:- för bara däcken och då är det med 20% rabatt!

Fucking Gideo

Bodde i V-ås för 20 år sedan och Håkan på Gideo var en "hästhandlare" redan då och har blåst folk i alla tider.
Trodde att alla visste det och att alla slutat handla där......lever han fortfarande.....en polare hade en plan på att ordna en trafikolycka......

Håkan är slut i huvudet, trasslar han så beställ en crackneger eller liknande och låt han få vad som behövs.

Ja nu på måndag ska det bli spännande att se vad han säger.
Han har sagt att han ska köpa tillbaka den och har det på band med så vi får se efter helgen....

JV skrev:
Bodde i V-ås för 20 år sedan och Håkan på Gideo var en "hästhandlare" redan då och har blåst folk i alla tider.
Trodde att alla visste det och att alla slutat handla där......lever han fortfarande.....en polare hade en plan på att ordna en trafikolycka......

Håkan är slut i huvudet, trasslar han så beställ en crackneger eller liknande och låt han få vad som behövs.

På väg ner mot Gideo nu!
Så nervös så jag håller på å dö!
Får se vad han kommer försöka med för att slippa ge mig alla pengar.
Men å andra sidan så har han en del moppar som kommer försvinna om han håller på å försöker med nåt... A ja....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra