Bluetooth rörelsedetektor/tyst larm?

Funkar som sagt inte i aktuell miljö. Då skulle jag bli väckt varje natt, oavsett om någon pillar på hojen eller ej.

Funkar som sagt inte i aktuell miljö. Då skulle jag bli väckt varje natt, oavsett om någon pillar på hojen eller ej.
Kan faktiskt funka om du monterar rätt. Sätt eventuellt en krage på ir-sensorn och montera den på motorcyklen riktad neråt. Den kommer inte att reagera då någon går förbi, däremot om någon rör hojen kommer ir-sensorn att reagera på att marken under rör sig och trigga ett alarm.

Ett tips, jag har denna i båten, man kan sätta "fence", den har ingångar för givare, magnet, lägesgivare etc. Ringer upp vid larm, gps positionering, den har även en reläutgång som du kan lägga i serie med nödavstängningen eller stödkontakten= startspärr. internt batteri Allt går att fjärrstyra från appen i mobilen. Jag kör den med ett Comviqkontantkort. Av och på larmning går via blåtand eller sms.
http://www.geosafe.se/om.html

Varför skulle det inte fungera ?
Placera larmet någonstans på hojen och kapell utanpå hojen.
Larmet borde inte gå förrän de drar av kapellet.

Last edited:
Har du en Android telefon över eller köp en billig, så finns det olika program som funkar 100% (en gratis som heter Haven)
Den kan köra på ljud, vibb och kamera.
Även fjärrstyrning.
Ska själv trixa med det till min hoj.

Last edited:
*/ ?>
Back