Bluetooth rörelsedetektor/tyst larm?

Funkar som sagt inte i aktuell miljö. Då skulle jag bli väckt varje natt, oavsett om någon pillar på hojen eller ej.

Funkar som sagt inte i aktuell miljö. Då skulle jag bli väckt varje natt, oavsett om någon pillar på hojen eller ej.
Kan faktiskt funka om du monterar rätt. Sätt eventuellt en krage på ir-sensorn och montera den på motorcyklen riktad neråt. Den kommer inte att reagera då någon går förbi, däremot om någon rör hojen kommer ir-sensorn att reagera på att marken under rör sig och trigga ett alarm.

Ett tips, jag har denna i båten, man kan sätta "fence", den har ingångar för givare, magnet, lägesgivare etc. Ringer upp vid larm, gps positionering, den har även en reläutgång som du kan lägga i serie med nödavstängningen eller stödkontakten= startspärr. internt batteri Allt går att fjärrstyra från appen i mobilen. Jag kör den med ett Comviqkontantkort. Av och på larmning går via blåtand eller sms.
http://www.geosafe.se/om.html

Varför skulle det inte fungera ?
Placera larmet någonstans på hojen och kapell utanpå hojen.
Larmet borde inte gå förrän de drar av kapellet.

Last edited:
Har du en Android telefon över eller köp en billig, så finns det olika program som funkar 100% (en gratis som heter Haven)
Den kan köra på ljud, vibb och kamera.
Även fjärrstyrning.
Ska själv trixa med det till min hoj.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT