Blueray? Va i helvete!

Okej..

Men de nya hddvd är mycket bättre än blueray, dom rymmer 1 hel gb mer :tungan

Stämmer bra.

Bluray skiva, single layer = 25Gb

Bluray skiva dual layer = 50GB

HD-Dvd skiva single layer = 15Gb

HD-Dvd skiva dual layer = 30GB

HD-Dvd skiva single sided triple layer = 51Gb

Frågan är vilket format som kommer vinna kriget. :va

Med tanke på vad HD-DVD skivorna kostar för oss konsumenter så finns det ingen anledning att välja dom iaf!

bortkastade pengar! Även om bilden är 1000 ggr bättre än verkligheten så sitter man ju bara och äter popcorn och dricker öl och 2 min efter filmen är slut har man glömt bort att man kollat på den. Öronen är känsligare för dåligt ljud än vad ögonen är för dålig bild.

Köp en lyxig brödrost i stället eller en radiostyrt bil för pengarna.

Jo, de är så det brukar gå till här hemma. Smidigt o bra och det blir o fortsätta så:tummenupp

ORD! Kollar filmen med halvtaskig kvalle, runkar och somnar med ett smile!

Last edited:
Stämmer bra.

Bluray skiva, single layer = 25Gb

Bluray skiva dual layer = 50GB

HD-Dvd skiva single layer = 15Gb

HD-Dvd skiva dual layer = 30GB

HD-Dvd skiva single sided triple layer = 51Gb

Frågan är vilket format som kommer vinna kriget. :va

Hoppas själv på blueray, för sjävla skivan är ju större. Visst, 3 lager på en hddvd är större än 2 på blueray, men 1gb, vafan.
Man kan ju hoppas att blueray får ett till lager med, och sen så låter ju "blueray" coolare med :yoparty

3175059 Hoppas själv på blueray, för sjävla skivan är ju större. Visst, 3 lager på en hddvd är större än 2 på blueray, men 1gb, vafan.
Man kan ju hoppas att blueray får ett till lager med, och sen så låter ju "blueray" coolare med :yoparty
Det heter Blu-Ray för helvete! :mad:

Bluray för 8000 eller HD-VMD för 2500 inklusive 5 filmer?
Jag vet vad jag hade valt.. men bluray låter iofs lite coolare när man uttalar det!

Vet inte ens vad HD-VMD är men när vi snackar formatet så tippar jag Bluray som vinnare.

Vet inte ens vad HD-VMD är men när vi snackar formatet så tippar jag Bluray som vinnare.

Jag vet knappt vad det är jag heller. Tydligen är det ett nytt, tredje format, som fransmännen lanserat. De har bearbetat en amssa hollywoodföretag för att få filmer släppta även i HD-VMD, ett format som ger HD för en så billig pennings som ca 2000-2500.. 1080p... vilket är rätt mycket billigare än både sunk hd-dvd och bluray.

Jag vet knappt vad det är jag heller. Tydligen är det ett nytt, tredje format, som fransmännen lanserat. De har bearbetat en amssa hollywoodföretag för att få filmer släppta även i HD-VMD, ett format som ger HD för en så billig pennings som ca 2000-2500.. 1080p... vilket är rätt mycket billigare än både sunk hd-dvd och bluray.

Kina har ju också gjort något sånt där eget format, kommer inte ihå vad det heter dock, kanske är ännu billigare?

Jag kom hem nu ikväll, och hade köpt mej en ny dvd film som skulle vara riktigt bra.
När vi ätit och så var jag skitsugen på o se den här rullen, så ja slängde i den i dvd och vänta, sen börja dvd-spelaren o knacka lite mystiskt

"Kan inte läsa skivan" Nähä!?
Sen kollar ja lite på fodralet och kommer på att den faktiskt inte finns någon DVD logga på Mycket skumt tycker ja.
Istället för DVD står det "Blue ray disc" Va i helvete är de!? Efter lite googlande ser ja ju att det är ett nytt format för HD kvalité och för att få plats med mer matrial.

Sedan surfar ja vidare in på Elgigantens hemsida och kollar på dom nya DVD spelarna, men tamej fan, man måste köpa en ny såkallad "blueray spelare"
Dom har EN modell att erbjuda, 8500 kr!(!!)

Jag är ganska teknisk av mej, men hade inte en aning om att den här typen av skiva existera

Är det någon mer som varit med om samma sak som jag ? Någon som testat detta? Mycket bättre än vanliga DVDn?
:käpp :alzheimers :hörapparat

När vhs kom så var det ju andra format på tapeten som var betydligt bättre men eftersom vhs hade stöd från porrindustrin så vann vhs. Det är ju inte samma sak idag och jag tror blue-ray kommer vinna, men jag tror porrindustrin tagit hd-dvds sida.

När vhs kom så var det ju andra format på tapeten som var betydligt bättre men eftersom vhs hade stöd från porrindustrin så vann vhs. Det är ju inte samma sak idag och jag tror blue-ray kommer vinna, men jag tror porrindustrin tagit hd-dvds sida.

Jo, fast porrindustrin är ändå emot högupplöst porr... :3freak Lite skitzo...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul