DJME
Medlem
Har en GSX R 750 86 med RS36
r V&H SS och öppna luftfilter. Den är bänkad och ombestyckad av en tidigare ägare. Har märkt att den tvekar, och bluddrar lite i mellanregistret upp till ca 5-7k, brukar bli lite bättre när den är varm, försvinner dock inte helt man brukar få gasa upp mjukt till ca 5k sen brukar det gå att vrida fullt så man blir knäsvag när man som jag inte är van. Dessutom går den väldigt ryckigt i lägre hastigheter. Med V&H systemet så är stiften något sotiga. Har iofs inte gjort några riktiga test utan bara skruvat ur dem och kollat efter jag varit ute och kört en runda. (Har 30 väg ca 2km innan jag är hemma så jag misstänker att stiften hinner ändra färg på den sträckan.) Nu när jag satte på original ljuddämparen inför besiktning + uppkörning så går den ännu sämre i mellanregistret, går i princip inte ge nånting på rullen förrän den tvekar. Borde rimligen ha med bestyckningen att göra frågan är om det räcker att flytta nålen för att få den och gå bättre i mellanregistret och isåfall upp eller ner? Får den för mycket eller för lite sås? Har inte tänkt köra med originalsystemet någon längre tid, vill dock ha det på under uppkörningen oxå och då är det ju bra om hojen dessutom är körbar. Onödigt att reta upp kontrollanten, (V&H SS är ju inte kända för sin låga ljudnivå), brukar räcka att komma med en sporthoj.
Mikael
Mikael