Bluddrar på låga varv

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Har en GSX R 750 86 med RS36:or V&H SS och öppna luftfilter. Den är bänkad och ombestyckad av en tidigare ägare. Har märkt att den tvekar, och bluddrar lite i mellanregistret upp till ca 5-7k, brukar bli lite bättre när den är varm, försvinner dock inte helt man brukar få gasa upp mjukt till ca 5k sen brukar det gå att vrida fullt så man blir knäsvag när man som jag inte är van. Dessutom går den väldigt ryckigt i lägre hastigheter. Med V&H systemet så är stiften något sotiga. Har iofs inte gjort några riktiga test utan bara skruvat ur dem och kollat efter jag varit ute och kört en runda. (Har 30 väg ca 2km innan jag är hemma så jag misstänker att stiften hinner ändra färg på den sträckan.) Nu när jag satte på original ljuddämparen inför besiktning + uppkörning så går den ännu sämre i mellanregistret, går i princip inte ge nånting på rullen förrän den tvekar. Borde rimligen ha med bestyckningen att göra frågan är om det räcker att flytta nålen för att få den och gå bättre i mellanregistret och isåfall upp eller ner? Får den för mycket eller för lite sås? Har inte tänkt köra med originalsystemet någon längre tid, vill dock ha det på under uppkörningen oxå och då är det ju bra om hojen dessutom är körbar. Onödigt att reta upp kontrollanten, (V&H SS är ju inte kända för sin låga ljudnivå), brukar räcka att komma med en sporthoj. :hihi

Mikael

Med RS fuggar så är det inte konstigt att den bluddrar om du ger max redan från lågvarv!

Varmköra

HanneZ skrev:
Med RS fuggar så är det inte konstigt att den bluddrar om du ger max redan från lågvarv!

Skall väl erkänna att jag inte kunnat varmköra den riktigt med originalsystemet än, måste ju ha nån med mig. Skall göra det imorgon, den kanske blir "körbar" när den blir varm även med originalsystemet. :confused:

Den går för fett. Rs36or är väll precis gränsen till stora på en org 750. Och när du sätter på orginal system så går dne tok fett.

Sälj dom till mej istället :)

Last edited:
Isolatorn ska bli sotig på tomgång (justeras med bränsleskruven). Isolatorn ska vara ljusbrun vid en jämn fart i 110 (justeras med trottelnålen). Isolatorn ska vara mörkbrun vid full gas (1,2,3,4, halva 5'an, döda motorn och rulla till stopp) och "gängringen" ska vara mattsvart av sot.

Justera först flottörnivån, 17-18 mm. Från fabrik kommer de närmare 22 mm (väldigt klent, märks mest vid låg/mellanfart).

Att motorn "dör" vid full gas och varvtal under 5000 är helt normalt. Du får lära dig använda förgasarna.

Det tar tid att justera förgasarna - men är belönande och tillfredställande.

andersbrink skrev:
Att motorn "dör" vid full gas och varvtal under 5000 är helt normalt. Du får lära dig använda förgasarna.

Det tar tid att justera förgasarna - men är belönande och tillfredställande.

Tackar för alla uttömande svar
Med helsystemet går den bra om man inte ger fullt från början och det kan man ju vänja sig vid, skall kolla flottörnivån iallafall. Får väl putsa klart på V&H systemet så jag kan slänga dit det igen, då går den lite bättre än med original. Det man var lite rädd för var att den kanske gick snålt, men det verkar ju inte så.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...