Bluddergixxer 1100R -90

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har fått bludder på lågvarv, under 5000 rpm så går den bara på 3 cyllar, jag misstänker flottöröverflödning eller så har trottelnålen lossnat igen.

Gasar man så drar den klockrent mellan 6000-11000 varv :va

Tips eller förslag...

Lågfartsmunstycket, eventuellt också ditt tomgångsmunstycke, är igensatt.
Eller så flödar den över... ivfsh lär du rengöra förgasarna. Finns inga mirakelmedel
som tar bort fysiska hinder för bensinen annat än möjligen kungsvatten, fast
det är ingen höjdare för övriga förgasardelar - sen brinner det inte heller så bra. :D

Plockade ner fuggarna idag, ojsan mina K&N filter såg något svarta ut, blåste rent i alla kanaler och passade på att justera flottörnivån + 1 mm eftersom den tidigare hade tendenser att tömma flottörhusen vid fullgasrepor i +270 km/h.

Med rena & nyoljade filter så går den nu som ett skållat troll igen :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Plockade ner fuggarna idag, ojsan mina K&N filter såg något svarta ut, blåste rent i alla kanaler och passade på att justera flottörnivån + 1 mm eftersom den tidigare hade tendenser att tömma flottörhusen vid fullgasrepor i +270 km/h.

Vad var det pappa sa?

Rogerr skrev:
Vad var det pappa sa?
Vet inte riktigt men troligen en kombo av skitiga filter & gas i förskitaren, nu får du kämpa för att hinna med :D

GSXR1100R skrev:

270 km/h :va Går verkligen gammelgixxern så fort. Det skulle jag vilja se :D

Lasen skrev:
270 km/h :va Går verkligen gammelgixxern så fort. Det skulle jag vilja se :D

En gammelgixxer gör mer eller mindre mätarn ut (300 km/h). Sen kan man ju dissuktera hur exakt det är.

EBS skrev:
En gammelgixxer gör mer eller mindre mätarn ut (300 km/h). Sen kan man ju dissuktera hur exakt det är.
Jepp och min är lite smygtrimmad och varvar ur tills tändningen bryter på sista växeln + 310 på mätaren och ca: 280 verklig fart

GSXR1100R skrev:
Jepp och min är lite smygtrimmad och varvar ur tills tändningen bryter på sista växeln + 310 på mätaren och ca: 280 verklig fart

Då hänger jag kanske inte med. :(

Jag får väl ta och utmana dig i ett högfarts race :fart

GSXR1100R skrev:
..och passade på att justera flottörnivån + 1 mm eftersom den tidigare hade tendenser att tömma flottörhusen vid fullgasrepor i +270 km/h.
Kanske kolla att det rinner till soppa ordentligt. Borde nog rinna 1/2-1 l/min från tanken.

F.ö. Jösses vad somliga är lättkrokade på spambeten....
/u

ulf_lundin skrev:
Kanske kolla att det rinner till soppa ordentligt. Borde nog rinna 1/2-1 l/min från tanken.

F.ö. Jösses vad somliga är lättkrokade på spambeten....
/u

Ett vanligt problem på trimmade 1100R är just att bränslekranen är för klen (dåligt flöde), man kan eftermontera en pingelkran typ utan vacum, men då måste man ju komma ihåg att stänga kranen som på en moped.

GSXR1100R skrev:
Ett vanligt problem på trimmade 1100R är just att bränslekranen är för klen (dåligt flöde), man kan eftermontera en pingelkran typ utan vacum, men då måste man ju komma ihåg att stänga kranen som på en moped.

Eller så tar man en kran från en 91-92 med 40mm-förgasare, de orkar flöda. Våra små babykranar orkar med att föda en urvarvning på 1-2-3 med RS36, när man petar i fyran så dör den.

Last edited:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Eller så tar man en kran från en 91-92 med 40mm-förgasare, de orkar flöda. Våra små babykranar orkar med att föda en urvarvning på 1-2-3 med RS36, när man petar i fyran så dör den.
Passar den rätt av :confused:

GSXR1100R skrev:
Ungefär som det funkar med din inkontinens alltså?

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...