Blondinbella - bra eller anus?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
om inte annat, så är hon kanske åtminstone ett fenomen i detta avlånga land i och med bloggvärlden.

varför har just HON såpass många som läser hennes blogg förresten?

är ytlighet någon målsättning, viktigare idag än någonsin?

några länkar att ta till sig:

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=216319

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=216318

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=216270

personligen är jag både fascinerad men samtidigt lätt spyfärdig, av att hon är 'en förebild för så många'...

Kan nästan hålla med där...
Rätt lustigt att hon ändå lyckats slå igenom så pass stort trots sin barnslighet och okunnighet i både sakfrågor och ortografi.
Så jag röstar: Bra men Anus!

Hon står inte på högt på min lista.. men drar hon in 300-400 000 i månaden så kan jag bara applådera till henne som affärskvinna eller affärstjej kanske är ett bättre ord.

Så svaret är både bra och anus... dock fick hon pluspoäng när hon tacka nej till Janne Josefsson och Debatt.

Är ju bara att lyfta på hatten. Hon har en av Sveriges mest lästa bloggar. Hur många cheyer hade inte velat ha det?! (Jag har fått för mig att blogga är lite tjejigt).

Sen att hon vill ha gratissaker såsom mat och skidkläder är ju inte det minsta ovanligt. Alla jävla sajter som bedömmer tex. datorspel eller teknikprylar vill ju oxå ha det gratis och istället bjuder dom på en massa PR tillbaka. Vad är det media försöker göra, smutskasta nåt som "alla andra" redan gör?

Jeffla fiffan.

Snygg är hon ju oxå...

Men sådär väldigt kloka saker säger hon inte särskilt ofta...men vilka kändisar gör det då?!

Nu tänker jag inte klicka på länken eftersom jag helt enkelt inte vill vara del i att låta ytlighet vara det enda som säljer nu för tiden.

Däremot tycker jag det är rätt tragiskt med alla avundsjuka och missunnsamma kommentarer som som ständigt fälls när det gäller blondinen. Hon är smart, framåt och tjänar stålar på något som folk tar del av. I den bemärkelsen har hon min odelade respekt och jag kommer ALDRIG få för mig att såga henne i något anfall av svensk jante.

Däremot är det tragiskt att hennes blogg är den mest lästa på samma sätt som det var tragiskt när Big Brother och Baren var de mest sedda TV-programmen på TV. Ytlighet och kändisskap enbart för kändisskapets skull är ett fenomen som jag inte förstår mig på. Folk är beredda att bli kända för vad som helst, hur som helst utan att ens brys sig för fem öre för VAD de blir kända.

Förhållandevis få människor slår igenom såsom uttrycket är ämnat.
En övervägande del (Läs: Linda Rosing, Carolina Gynning, Blondinbella, exakt alla Idol-Dannys, -Markusar, -Olor, Etc etc) blir helt sonika uppsugna av den trötta dammsugare som är populärmedia.
Det blir lättare och lättare att bli kändis utan att behöva stå för något vettigt, göra något vettigt eller över huvud taget vara en vettig människa.
Media, liksom folket idag, är trötta. De orkar inte fördjupa sig, och därav fungerar slaskändisar alldeles utmärkt. Du behöver inte bekanta dig med någons litterära verk, egenregisserade filmer eller annat som kan tänkas höra ihop med en känd människa.
Människan väljer av naturen den enkla, lätta vägen. Och vad är inte lättare än att bara ligga i soffan och låta dig översvämmas av den grundaste av grund information som är dokusåpakändisar & co?
Vad har Linda Rosing gjort för att förtjäna sitt kändisskap?
Ingenting, och det är därför massan är intresserad. De behöver inte sätta sig in.
Tills massmedia drar ned på tempot och satsar mer på kvalitet än på kvantitet kommer jag fortsätta bojkotta TV såväl som radio och dagstidningar.

En vacker dag bestämde jag mig för att gå BlondinBellas blogg för att se vad the fuzz was all about.
Och jag säger det, att det var en jävla tur att jag har erfarenhet av neurolingvistisk programmering och därav besitter en nivå av självbehärskning och sinneskontroll. Annars hade jag förmodligen förblivit skärrad för resten av livet efter att ha läst hennes larviga, infantila vederverk hon kallar blogg.
Vad som egentligen gör att det sticker i hjärnbarken är att hon är så uppmärksammad av såväl media som massa. Inte en singular molekyl i varken hennes varelse eller verk förtjänar den position hon sitter i. Hon har makt över många unga och formbara sinnen. Hade hon inte fått uppmärksamhet hade man kunnat tolka det som att folk inte värdesätter eller köper hennes ideal. Då hade bloggen inte rört någon i ryggen.

Jag hoppas inte jag behöver poängtera detta. Inte för att förtrycka, inte för att beskälla.
För att människor med genuin talang och skaparanda hamnar i skuggan bakom vattnigare motsvarigheter med på sikt skadliga ideal om kommersialism och
"get rich or die trying"-tänk.
För att citera Fight Club: "We've all been raised by television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact.
And we're very, very pissed off."

Bloggar i allmänhet, det får man ta som det är.
Det finns bloggar där det postas den ena brilljanta textpärlan efter den andra.
Helt fantastiskt, faktiskt.
De brukar i allmänhet inte handla om vad människan i fråga "gjorde idag", och det är så bloggar borde förhålla sig. Annars kan det lika gärna heta webdagbok.

Last edited:
Mina ögon brinner, allt är suddigt, skulle inte gått in på bloggen för att se vad det handlade om....................................

Blandade känslor, hon som person & hennes image = elefantanus
Som affärkvinna (?) & hur hon drar in pengar på att skriva massa ytligt skit = BRA, skulle vi inte alla göra det om vi fick chansen!

Blandade känslor, hon som person & hennes image = elefantanus
Som affärkvinna (?) & hur hon drar in pengar på att skriva massa ytligt skit = BRA, skulle vi inte alla göra det om vi fick chansen!

Vi kommer lite in på en "skulle du suga av sultanen av Brunei för 10 miljoner"-bana här känns det som. :hihi

Last edited:
Visst, hon är ju smart på så sätt att hon utnyttjar hela mediacirkusen till att tjäna pengar på egentligen inget vettigt i över huvud taget.
Men jag är så jävla trött på den pipiga, överdrivet glada och positiva fasaden hon visar utåt.

Hur vore det om hon skapade något bra med sin utåtriktade fasad i ett eget företag till exempel? Istället för att glida på en tillfällig våg av mediehoreri.

Det ska bli kul att få läsa vad dessa slaskkändisar (som någon ovan beskrev träffande) gör om 10 år.

"Oj, ingen vill visst läsa om mitt dravel på internet längre. Vad gör jag nu? Man kanske kan.. öh.. vad heter det.. jobba eller nåt".

N.Egativ

"Oj, ingen vill visst läsa om mitt dravel på internet längre. Vad gör jag nu? Man kanske kan.. öh.. vad heter det.. jobba eller nåt".

N.Egativ

Nu är jag rätt säker på att hon kommer ha tryggat sin framtid långt innan hennes blogg tappar sina läsare.

- "Hej, vi heter Kvällsblaskan Veckotidningen och undrar om du skulle vilja bli krönikör och kändisreporter hos oss.....!?"

...bara mitt stalltips...

Alltså Blondinbella skriver ju faktiskt skitbra. Hon skriver skitbra om saker som verkligen inte intresserar mig.

Jag läser inte Blondinbella, men jag är imponerad av vad hon har åstadkommit.

Hon skulle väl knappast vara lyckad om det inte vore för att media konstant pumpar gratis PR om henne?

Hon är konstant på aftonbladets löp & dagensmedia har artiklar om henne varannan dag.

Den dagen hon försvinner från aftonbladet & co så har hon 0 besökare.

Hon = Anus.

Hennes pappa = smart affärsman som lyckats merchandisa dottern.

Bra.

Hon får ta mycket skit från andra tjejer (och killar) som egentligen skulle vilja vara i hennes sits. Ren och skär avundsjuka. Hennes blogg är dock nånting jag aldrig skulle ägna mer än 10 sekunder av då det inte intresserar mig, men tummen upp för hennes driftighet och förmåga att marknadsföra sig själv.

varför då?

jaa alltså, varför fick hon pluspoäng av dig för att hon inte ställde upp?

För som hon själv tydligen sagt så är dessa ämne allt för viktiga för att tas upp i ett program som detta. Man kommer ingenvart på 10 minuter, tyvärr. Majoriteten av ämnen som tas upp där är för viktiga för att försöka tas på denna korta tid. Och risken att det blir pajkastning är ju rätt överhängande.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!