Blommans första Race

Kör i din takt bara....regnar det inte så kmmer vi o hejar

2936811 Hur gick det?
jo, efter kvalet fick vi starta som nr 25, (Jenny)kom iväg sist efter lite strul med startknappen.

så från sista plats klättrade vi upp till 14, under den tiden bytte jenny och jag efter hon hade kört 45 min, (på med regndäcken under bytet).

SEN.....

Fick ett litet bakhjulssläpp i kurvan ut på start och mål i början men det redde ut sig. sen efter ca 40-45 min av min tid kom ja in lite för snabbt i kurvan efter start och mål och kände hur det "gungade" till lite i bakdäcket och tänkte att "fan va snabbt det går att köra i den här kurvan" ( vilken snylleblixt :crash: ) sen släppte det....
slog av på gasen och hojen kom tillbaka med råge och sen studsade den fram och tillbaks mellan höger och vänster en gång till och ja flög som en vante. rullade X antal varv på asfalten och ut på det pisseblöta gräset, under tiden ja såg den vita hojen studsa / rulla vid sidan av mig.

Låg kvar i gräset men lyckades få upp skinnstället och ryggskyddet så ja kunde andas. tappade andan rejält. sen kom nån funktionär springande och kallade på ambulans. Eftersom ja va helt skakig så hade ja svårt att ta av mig handskarna så ja bad kille om lite hjälp. men han va för långsam och fumlig så ja slet av mig handskarna och sa åt honom att hålla dom. fick av mig hjälmen och kunde andas fritt igen....

Sen kom ambulansen och förhörde mig med diverse frågor, ja insisterade på att resa mig eftersom ja visste exakt vart ja hade ont osv, ville se om ja kunde stödja på benet. och det kunde ja hur fint som hälst :)
Arg som ett bi satte ja mig i ambulansen och den stackars tjejen som åkte med va nog livrädd att ja skulle slå sönder nånting i ambulansen. jävlar va arg jag va. VANSINIG är nog rätta ordet. Sen in på undersökning och av med skinnställ och allt för att få konstaterat att ja inte va skadad, hade lite ont i knät och i foten, men inget brutet osv.

kommer tillbaks till depån och då står dom och mekar med hojen för att få ihop den igen. och lyckas med att laga nån trasig motorkåpa och styrstoppar fixas. fyfan va skickligt gjort! All cred till mekanikerna, verkligen!!!!! :tummenupp:

Sen körde Ullis nästa pass och efter det fick ja ut och köra en kvart till innan det va dags för Jenny igen som körde sista. efter mycket om och men slutade vi iallafall på en 20:e plats :) Och vi hade mååånga av funktionärerna springande i vårt tällt :tuttar som ville kolla, och hjälpa till :yoparty

Så från start nr 25 och komma iväg sist av 27 hojar, och hämta upp sig till 14e (nu va det ju visserligen en del avkörningar med :gnissla :tuttar ) och sen vurpa och ändå komma på 20:e :hoppa

Nu har ja ett fett blåmärke på mitt höger knä och kan knappt stödja på högerfoten för det gör ont i varenda muskel som finns i den... så fritt fram för dom som vill pyssla om mig ikväll ;)

Idag ska ja sova sååååå GÖTT!!!

fasen va kul att höra! :tummenupp

Komma i mål (och inte sist), alla fortfarande i livet och hojen funkar ja det hade jag personligen kallat succé i första rejset.

Lite gamla krigsskador är alltid bra att kunna dra fram ibland...

Det var en fröjd för ögat att se Blommans Race-face genom visiret när hon gick som på räls in i kurvan efter start/mål rakan.

Baserat på avgasknallen vid avslag så var det hon som släppte gasen sist vid ingången.

:yoparty

Jag följer upp i kön av beundrare:yoparty . Grymt att komma i mål i första racet under dom förutsättningarna!!!
Har idag fortsatt utbildningen av den äldsta dottern, nu har hon någon att se upp till:tummenupp .

(Idag har hon för övrigt hoppat med fyrhjulingen (hon står upp och tar landningen med benen:yoparty :yoparty ), kört sin minimoto utan stödhjulen (det känns skönt med spärrad gas tycker pappa) och åkt med på Rettan en sväng på Lunnavägen).

Finns det sporthoj.com tröjor för 5-åringar???:va

Jag följer upp i kön av beundrare:yoparty . Grymt att komma i mål i första racet under dom förutsättningarna!!!
Har idag fortsatt utbildningen av den äldsta dottern, nu har hon någon att se upp till:tummenupp .

(Idag har hon för övrigt hoppat med fyrhjulingen (hon står upp och tar landningen med benen:yoparty :yoparty ), kört sin minimoto utan stödhjulen (det känns skönt med spärrad gas tycker pappa) och åkt med på Rettan en sväng på Lunnavägen).

Finns det sporthoj.com tröjor för 5-åringar???:va

Kul att du drillar lilltjejen.

Vi har redan hört med swedie angående tröjor men dom gör inte sådanna små tyvärr.

Däremot så fick vi fixat så vi fick en logga skickad till hos via fil på datorn.. skall se om jag kan leta upp den och skicka över den. Så e det bara till att gå till ett tryckeri!!

Min Martina har precis tyvärr varit med om en fyrhjulings olycka... hon vet vad som händer om gasen inte är strypt..... fullgas och rätt in i en stillastående bil, nu med gips och ett stift i armen.
// Monstertjejen i farfars inlog

jo, efter kvalet fick vi starta som nr 25, (Jenny)kom iväg sist efter lite strul med startknappen.

så från sista plats klättrade vi upp till 14, under den tiden bytte jenny och jag efter hon hade kört 45 min, (på med regndäcken under bytet).

SEN.....

Bra kämpat! Den där kurvan är lurig, den måste vara felkonstruerad på nåt sätt :gnissla

Kul att ni tog er i mål till slut :)

2937527 Bra kämpat! Den där kurvan är lurig, den måste vara felkonstruerad på nåt sätt :gnissla

Kul att ni tog er i mål till slut :)
jag hade ju två val för det va för sent att bromsa mer...

1. lägga den rakt av bara....
el.
2. försöka häva den trots att changsen va liten att klara det, men ja har iallafall försökt.

Nu dunkar det rejält i fossingen och jag har fått order att uppsöka akuten imorgon och få den fotograferad på djupet :)

Rejsing är FETT :yopart

Kul att det gick bra! Trots incidenter!

Starkt jobbat, synd att vi inte kunde kolla idag, men vi var ju där och lyckönskade dig igår iaf!

Angående foten, LF bytte ju sitt nyckelben mot en röd tombola, kanske kan du byta till dig en trasig ballong eller något?

Keep going strong!:yoparty

Bra kämpat Steffi! Man ska aldrig ge upp!
Kul läsning. Gött att det ordnade sig såpass bra ändå:tummenupp

Jävlar va man blir sugen på racing nu.. Nästa gång får vi försöka komma och heja på också.

//Rash och Elisabeth

2937698 Bra kämpat Steffi! Man ska aldrig ge upp!
Kul läsning. Gött att det ordnade sig såpass bra ändå:tummenupp

Jävlar va man blir sugen på racing nu.. Nästa gång får vi försöka komma och heja på också.

//Rash och Elisabeth
Klart ni ska....

idag känner ja muskler ja aldrig nånsin användt i hela mitt liv, som antagligen vart döende fram tills nu. För nu känns dom. revbenen hålls ihop av musklerna runt om antagligen då dom är stela som ett bollplank... men efter den karaterullningen får jag väll förvänta mig det antar jag.

Foten gjorde redigt ont igår kväll, kunde inte ens stödja på den, fyfan ja lipade nästan när ja hoppat mellan skrivbordet och sängen igår innan ja somna. Men idag gör den mindre ont och det är bara när ja sätter ner hela foten plant och lägger massa tungd på det benet som den gör sådär fruktansvärt ont. Knät har som sagt ett FETT blåmärke på sig men gör bara lagom ont.

Nu ska ja hoppa iväg till skolan så jag kan hoppa vidare bort till akuten sen vid lunch och få piller mot allt de kan ge mig ;)

Nästa Race är den 10/6 på Falkenberg så då får ni väl passa på att komma då, ni som inte kunde idag :) Jag påminner er igen när det närmar sig!

:tummenupp för en lyckad dag igår! hade ja inte gått av hade vi slagit de andra tjejeteamet (ducati) med råge nu hamnade vi efter dom med 12 varv.. men hade ändå snabbare varvtider! :yoparty

Klart ni ska....

idag känner ja muskler ja aldrig nånsin användt i hela mitt liv, som antagligen vart döende fram tills nu. För nu känns dom. revbenen hålls ihop av musklerna runt om antagligen då dom är stela som ett bollplank... men efter den karaterullningen får jag väll förvänta mig det antar jag.

Foten gjorde redigt ont igår kväll, kunde inte ens stödja på den, fyfan ja lipade nästan när ja hoppat mellan skrivbordet och sängen igår innan ja somna. Men idag gör den mindre ont och det är bara när ja sätter ner hela foten plant och lägger massa tungd på det benet som den gör sådär fruktansvärt ont. Knät har som sagt ett FETT blåmärke på sig men gör bara lagom ont.

Nu ska ja hoppa iväg till skolan så jag kan hoppa vidare bort till akuten sen vid lunch och få piller mot allt de kan ge mig ;)

Nästa Race är den 10/6 på Falkenberg så då får ni väl passa på att komma då, ni som inte kunde idag :) Jag påminner er igen när det närmar sig!

:tummenupp för en lyckad dag igår! hade ja inte gått av hade vi slagit de andra tjejeteamet (ducati) med råge nu hamnade vi efter dom med 12 varv.. men hade ändå snabbare varvtider! :yoparty

Behöver du så har vi flera par kryckor hemma.. :kryckor

Med tanke på hur du tumlade runt så förstår jag att du har ont i kroppen idag. Var ett antal nervösa minuter där innan vi såg att du reste dig. Efteråt tror jag bestämt att det sprakade av blixtar ur det röda håret när du med bestämda steg kom gående från sjukstugan. Kanske lite tur att du inte träffade den stora stenen som du försökte sparka på för då hade du nog haft ännu mer ont i tassen. :D

Det var med en blandning av skratt och stolthet som jag och farbron såg dig gå tillbaka till depån och styra upp mekanikerna: "Hur snabbt får ni ihop hojen så jag kan köra igen?" :tummenupp

vurpa och slå i foten i den kurvan... hm...

försöker du efterapa på nått sett eller ?.. :-)

Grattis

ps, jag beundrade dig redan innan, ds

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien