Bloggar ni?

Jo men är inte det mycket av, inte poängen kanske, men en stor del med ett forum?
Att synas och visa sina kunskaper, som många gånger är till stor nytta för någon annan?

Sen är dom som enbart gör det för andra vinnings skull ganska lätträknade.
Vem myser inte lite om någon annan visa uppskattning för en själv?

FORUM är en plats för utbyte och debatt JA.

En blogg är nåt helt annat.

Det är ingen debatt där.
Det är envägskommunikation.
Den som Bloggar kan domdera och påstå vadsomhelst.
Ingen blog jag sett har mer än en gästbok där massa klemiga typer skriver: "Bra bloggat"
Vaddå BRA bloggat?

Det är ju en förnedrande kommentar!
Jag bloggar ju JUST så som jag vill och känner.
Skulle inte det falla folk i smaken - är jag en dålig bloggare då?
*fnys*
"Bra bloggat" anger den som sa kommentaren såsom en som tycker att alla som skriver som denne person tycker och så att det passar honom/henne skulle vara "bra".
Underförstått: De andra är INTE bra.
Dvs de som tycker annorlunda?
Bara en tanke. Jag har väl fel som vanligt.
Men i min värld kan man varken blogga bra eller dåligt.
Bara blogga.

FORUM är en plats för utbyte och debatt JA.

En blogg är nåt helt annat.

Det är ingen debatt där.
Det är envägskommunikation.
Den som Bloggar kan domdera och påstå vadsomhelst.
Ingen blog jag sett har mer än en gästbok där massa klemiga typer skriver: "Bra bloggat"
Vaddå BRA bloggat?

Det är ju en förnedrande kommentar!
Jag bloggar ju JUST så som jag vill och känner.
Skulle inte det falla folk i smaken - är jag en dålig bloggare då?
*fnys*
"Bra bloggat" anger den som sa kommentaren såsom en som tycker att alla som skriver som denne person tycker och så att det passar honom/henne skulle vara "bra".
Underförstått: De andra är INTE bra.
Dvs de som tycker annorlunda?
Bara en tanke. Jag har väl fel som vanligt.
Men i min värld kan man varken blogga bra eller dåligt.
Bara blogga.

Hmm, jag uttryckte mig som en spann med dynga såg jag.

Menade att nånstans så vill var person ha någon slags bekräftelse. Var ej menat att jämföra ett forum med en blogg rakt av, dock så har de vissa jämlikheter med varandra.

Äh fan, jag kan inte förklara. Lev i frid.

Hmm, jag uttryckte mig som en spann med dynga såg jag.

Menade att nånstans så vill var person ha någon slags bekräftelse. Var ej menat att jämföra ett forum med en blogg rakt av, dock så har de vissa jämlikheter med varandra.

Äh fan, jag kan inte förklara. Lev i frid.

Haha! :) Jag kunde säkert "läst" bättre oxå!
Och visst handlar det om bekräftelse.
Åll tsö tajm

Jo men är inte det mycket av, inte poängen kanske, men en stor del med ett forum?
Att synas och visa sina kunskaper, som många gånger är till stor nytta för någon annan?

Sen är dom som enbart gör det för andra vinnings skull ganska lätträknade.
Vem myser inte lite om någon annan visa uppskattning för en själv?

Alltså jag har ju inget direkt intressant att berätta, ingen spännande livshistoria eller så... och det är ju inte nån blogg om nått specifikt som ex "mode" eller liknande :gnissla Bara vardagliga händelser som man vill "lufta" lite så man slipper va frustrerad och arg.

Jag vill ju inte ha några egentliga svar på det jag skriver. men då många av mina "vänner" är upptagna med sina egna liv och jag inte vill belasta någon med mina bekymmer, och jag faktiskt råkar tycka att min dator är bättre på att bevara hemligheter så som ex. saker jag tycker är jobbigt. saker som ja inte skulle berätta för nån annan av rädsla att folk skulle tycka jag va vek eller liknande. sånt håller datorn tyst om, och den dömmer mig inte.

jag älskar min dator :kär

poängen med ett forum är väl lite annorlunda än just en blogg men det är väl en "personlig" fråga kanske. Sporthoj är ett forum där jag finner likasinnade folk med samma intresse som jag. Bloggar kan ja läsa bara för att jag inte har nått bättre för mig, kanske snappa upp några ideer, utan att egentligen dela något gemensamt intresse med de som skriver...:)

första bloggen jag läser hm

Hur kommer det sig att du inte sökt in (eller de kanske du har) till polishögskolan, innan olyckan menar jag?

lycka till du kommer definitivt bli polis :)

Gymnasiekompetens, jag gled omkring på en räkmacka och tänkte att jag fixade sånt sen.

Sen ang. diskussionen:

My ten cents är bara att det är så jäkla extremt att skriva av sig, få lufta och ventilera sig med saker som man kanske inte hinner få med i en mening utan att ens vän somnar. Mina vänner är väl de enda få stammisarna på min nya blogg nu och jag läser deras så på nåt sätt kan man pejla av varandra lite ibland.

Ganska skönt när vi träffas och diskuterar varandras bloggar :) Känns lite fjolligt skall jag vara ärlig, som nån Sex and the City grej. Öh.. vart jag ville komma med detta vet jag inte.. :huvet

Klart att man bloggar.... Varför? Tja, varför inte? Som någon sa, skönt att skriva av sig. Sen om någon läser och kanske tom får ut någonting av det då har man ju gjort omvärlden en tjänst på en gång. :) Skriver på andra ställen också för att skriva av mig. Har små anteckningsböcker lite överallt som jag skriver i när andan faller på.

Finns en bra sida.. www.blogg.se om man vill skaffa sig en egen blogg.

Sidan till min egen blogg är inget jag lägger ut här på SH av många anledningar.

orka läsa bloggar?..

Kan inte se att någon tvingar någon till att varken läsa vad andra skrivit, vare sig här på sh eller i någon blogg. Precis som tidningar, fritt val faktiskt.

Däremot att klaga och klanka ner på folk , det är ett val.

Jag valde att kommentera din fråga. :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...