Blodpudding - Mmm eller Blää?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Vilket är det?

• Antal röstningar
    0

Dark_Messenger

Guest
Vad tycker NI?

Argumentera för eller emot..

Personligen gillar jag, därför:
*Billigt
*Gott (men inte übergott)
*Nyttigt
*Enkelt och snabbt att tillaga

Ska försöka få till en poll.. :näsblod

Blodpudding med rårörd lingonsylt och bacon eller rimmat stekt fläsk till är mums.

Blodpudding är ju jätte gott och med lite lingonsylt är mumma de :D
Sen får man hålla med föregående talare om att de är biliggt också :D

Bästa man kan äta nästan!! Självklart med lingonsylt och ett glas mjölk till :tummenupp
Så jeffla gott!!

Kom nu på att jag glömde köpa med mig det när jag handlade i Sverige för några dagar sedan.. DOH!

Setker lite pannkakor nu ist :)

Jag har aldrig varit förtjust i det direkt och först och främst så gäller det ju smaken. Men största anledningen till att jag inte är någon storätare av det är ju för att man i skolan brukade servera det ihop med något mycket godare, nämligen potatisbullar! Inte mycket som är godare än det inte.

Idag blir det dock raggmunk och fläsk, en annan favorit som också är billig och enkel.

Blodpudding, lingonsylt, keso och bacon. mmm.. :)
Det är alltså bra att kombinera blodpudding med bacon/fläsk? Har jag aldrig testat. :rodnar

Är det ett absolut krav med lingonsylt? Tänkte äta blodpudding idag men har bara hallon hemma.
Måste jag förbi en affär? :huvet

Tål inte blodpuddig.. det e lagat av grisbod och jag kan inte äta något från grisen så jag slipper äta det (nä jag e inte muslim) hahaha..
tycker inte om det innan heller i och för sig..

Det är alltså bra att kombinera blodpudding med bacon/fläsk? Har jag aldrig testat. :rodnar

Är det ett absolut krav med lingonsylt? Tänkte äta blodpudding idag men har bara hallon hemma.
Naturligtvis är du tvungen att besöka en affär, blodpudding skall serveras med lingonsylt, bacon och iskall mjölk. Smaklig måltid.

Japp :fakta

Blodpuddig är väldans gott, fast sen finns det nog inget jag inte kan äta förutom persilja.:gnissla

Naturligtvis är du tvungen att besöka en affär, blodpudding skall serveras med lingonsylt, bacon och iskall mjölk. Smaklig måltid.
Ahapp! ICA nästa då.

EDIT: Mmm-sidan leder kraftigt än så länge. Det var ju lite oväntat.

Last edited:
Blodpudding är jättegott (men det skall vara välstekt som fasen) med rårörda lingon eller i absolut nödfall..äppelmos (enbart emergencies)

Fick inte äta blodpudding när jag var liten (det var det enda pappa tyckte att jag skulle låta bli..fläsk etc var helt okej). Men jag brukade äta det ändå i skolan:P med fetaste skuldkänslorna men det var så gott tyckte jag..nu köper jag hem det ibland..utan skuldisar ;)

Last edited by a moderator:
jag säger blä.

smakar för det första inte gott (vet inte om det är för att jag bara smakat dålig blodpudding eller så men den jag har ätit har varit mindre god) och för det andra känns det lite läskigt att äta blod bara sådär. kött och protein i all ära och rött får det gärna vara men rent blod... nja...

Under tide jag lagar puddingen så kan jag aldrig hålla mig utan att äta lite"rå"/icke stekt blodpudding också. Mums det med :)

Man ska icke förtära mjölkprodukter i samband med inmundigande av den eminenta och förträffligt goda rätten blodpudding! :mattias

Det föreligger nämligen på följande vis att mjölken binder det nyttiga järnet i blodpuddingen och förhindrar detsamma att upptagas av kroppen. :fakta

Till blodpudding dricker man juice eller läsk. -Basta! :öl

Man ska icke förtära mjölkprodukter i samband med inmundigande av den eminenta och förträffligt goda rätten blodpudding! :mattias

Det föreligger nämligen på följande vis att mjölken binder det nyttiga järnet i blodpuddingen och förhindrar detsamma att upptagas av kroppen. :fakta

Till blodpudding dricker man juice eller läsk. -Basta! :öl

Stämmer, om du dessutom dricker apelsinjucie och/eller äter sallad gjord på riven vitkål och apelsiner så hjälper C-vitaminet kroppen att ta upp järnet.
För övrigt, JA blodpudding funkar helt ok, faktiskt aldrig haft det hemma men får det ibland hos mina föräldrar med sallad som ovan till och lingonsylt.

Jag röstade blä!

Billigt är det, nyttigt är det, gott är det väl inte, men jag äter det.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti