Blodiga skor

Status
Ej öppen för fler svar.
Varför beter ni er som jävla fjollor ?

För skit ska skit ha.

Förresten dom skorna du beskriver låter som sånna Buffalo skor som va populära när jag gick i högstadiet det va nog ca 15 år sen, plus att det va bara tjejer som hade sånna.

Varför äger du ett par sånna?

"Platåskor, skor med så tjock sula att foten befinner sig på en "platå" en bit ovanför marken. Sulan kan även vara kombinerad med en ännu högre klack. Även stövlar kan ha platåsula, de kallas då följaktligen platåstövlar.

Platåskor var moderna under 1970-talet för såväl kvinnor som män och återkom också kortvarigt i modet på 1990-talet, då emellertid bara för kvinnor."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Platåskor

"Platåskor var moderna under 1970-talet för såväl kvinnor som män och återkom också kortvarigt i modet på 1990-talet, då emellertid bara för kvinnor."

Nja, några rättelser är befogade! :mattias
Gothare, såväl som tjejer som killar använder flitigt dessa.

Bifogat

• goth1.jpg
    goth1.jpg
    219.4 KB · Visningar: 90
Last edited:
Några fler exempel på "platå"-stövlar i gotharstil

Bifogat

• boots1.jpg
    boots1.jpg
    2 KB · Visningar: 279
  • boots2.jpg
    boots2.jpg
    1.9 KB · Visningar: 285
  • boots3.jpg
    boots3.jpg
    4 KB · Visningar: 318
  • boots4.jpg
    boots4.jpg
    1.9 KB · Visningar: 364
  • boots5.jpg
    boots5.jpg
    2.9 KB · Visningar: 291
  • boots6.jpg
    boots6.jpg
    3.3 KB · Visningar: 305
Den bilden ger mig inget som säger skillnad.

Henrik

Det jag vill ha sagt är att platåskor inte endast förekom på 70-talet och hade en kort renässans på 90-talet för endast tjejer som nån hävdade tidigare hävdade.
De förekommer och används flitigt både av tjejer och killar idag och är på modet inom subkulturen goth...

Även japanska Lolitas använder sådana..

Bifogat

• lolita2.jpg
    lolita2.jpg
    29 KB · Visningar: 73
Last edited:
Det kan ju vara så att TS vill vara en liten japans lolita o därför har införskaffat sig ett par.

Det jag vill ha sagt är att platåskor inte endast förekom på 70-talet och hade en kort renässans på 90-talet för endast tjejer som nån hävdade tidigare hävdade.
De förekommer och används flitigt både av tjejer och killar idag och är på modet inom subkulturen goth...

Även japanska Lolitas använder sådana..

Förstod det,dock så såg jag ingen skillnad på en planka eller den gotharen som var på bilden.
Tänder iaf. inte på någon av dem så who cares.

Henrik

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back