blodbad. sjuka dom där nere...

Zee skrev:
Men du kan väl upplysa oss i vår okunskap, Mackan? :näsblod
.....
Yes, please upplys oss!!
Du ska nog inte vänta framför datorn Zee

Zee skrev:
.....Den puristiska synen du ger sken av är väldigt, väldigt farlig och påminner mer om Hitler än om att vara upphöjd i kunskap, Mackan!
.....

Inte ovana marker att trampa när Mackan argumenterar. En gång i tiden skickade han oss rätt in i en referensjakt bland killar med rakade skallar som höll rungande tal med rullande rrrrr och broderlig gemenskap osv.

Markus skrev:
...
t-rex - ev gästspel kommer?

Har varit i det förlovade landet. Är jetlaggad som helvetet självt.

Kan inte annat än beundra det faktum att saddam invaderas, men andra diktatorer stöttas. Gillar inte Bush frihet? Hatar han vårt sätt att leva?

Vad krävs egentligen för att hamna på den kristna högerns lista över vilka folk som skall befrias, och vilka länder som skall demokratiseras?

Att sätta stämpeln "terrorist" på folk i de forna sovjetstaterna tycker jag verkar mycket inskränkt och kortsiktigt, och en personlig förolämpning mot dem som fortfarande styrs av maktfullkomliga dårar.

t-rex skrev:
....
Vad krävs egentligen för att hamna på den kristna högerns lista över vilka folk som skall befrias, och vilka länder som skall demokratiseras?
...

Oljetillgångar och begränsad förmåga att göra motstånd??

Jämför med Kina o liknande. Men rätt vad det är ska väl FN befria Nigeria eller något annat uland med stora oljereserver. Kan bli problematiskt med motiveringen bara då det är halvdåligt med ragheads där nere....

Jag anser inte att det var dumt att man sköt bort Saddam och talibanerna. Däremot så kväljer det mig att urvalet är så .... märkligt.

Last edited:
Chrille skrev:
...

Jag anser inte att det var dumt att man sköt bort Saddam och talibanerna. Däremot så kväljer det mig att urvalet är så .... märkligt.

Amen.

Det hade varit billigare att diktaturbefria exvis Saudiarbien till att börja med. Där finns det ju finfina politiska kontakter med. Det hade väl gått på en eftermiddag?

t-rex skrev:
Att sätta stämpeln "terrorist" på folk i de forna sovjetstaterna tycker jag verkar mycket inskränkt och kortsiktigt, och en personlig förolämpning mot dem som fortfarande styrs av maktfullkomliga dårar.

Knäppskalle! Det är ju bara de som är muslimer som är terrorister! Alla andra har givetvis rätt att slåss mot orättvisor och omänskligt förtryck.

Zee skrev:
Men du kan väl upplysa oss i vår okunskap, Mackan? :näsblod

Jag betvivlar att det går, vi står för långt ifrån varandra. :gråta

Exempel:

Zee skrev:
När USA sen går in i Irak utan egentlig anledning...

Zee skrev:
...men också många saker som ofta är värre än "terroristernas" dåd.

---------------------------------------

Zee skrev:
Vad jag försöker säga är att allt inte är svart o vitt.

Och det är faktiskt helt sant, men lika sant är det att en del saker är svarta och andra vita - men det är inte samma sak som att säga att alla konflikter är så lätta.

Zee skrev:
Deras livsmål är inte att döda alla västerlänningar och spränga USA i luften..

En del har det faktiskt som mål, mestadels Ragheads - t.ex. Ayatollor och Usamor.

Markus skrev:
En del har det faktiskt som mål, mestadels Ragheads - t.ex. Ayatollor och Usamor.

Dock så är det, precis som inom alla religioner, endast en liten bråkdel av fundamentalisterna som faktiskt begår terrobrott. Den äldre tolkningen av en fundamentalist är t ex en kristen som bokstavligt tolkar och lever efter Bibeln.
Den gemensamma nämnaren för fundamentalister de senaste decennierna, oavsett religion, är deras missnöje mot ett sekulariserat samhälle. Missnöje betyder inte att alla dessa begår terroristhandlingar, däremot finns det en begränsad skara människor som driver kampen mellan "gott och ont" till det yttersta.

rimag skrev:
...en begränsad skara människor som driver kampen mellan "gott och ont" till det yttersta.

Det räcker med en raghead för att ställa till det ordentligt, en ryggsäck, några gamla dynamiter (eller vad fan man spränger med) och ett fullsatt tunnelbanetåg en onsdagsmorgon.

Terrorister behöver inga arméer, deras mål är civila.

Markus skrev:
Det räcker med en raghead för att ställa till det ordentligt, en ryggsäck, några gamla dynamiter (eller vad fan man spränger med) och ett fullsatt tunnelbanetåg en onsdagsmorgon.

Jovisst, fördöm gärna självmordsbombare som attackerar civila. Men i detta fallet så var "ragheadsens" brott att de stod och demonstrerade och därefter blev nedmejade som djur av militären. Din kommentar att de tydligen har problem med ragheads var ganska murken i det fallet. Lika fel låter det att påstå att tyska Einsatzgruppe tydligen hade en massa problem med bråkiga vitryssar och balter för sisådär 60 år sen.

Men om vi ska snacka självmordsattacker mot civila mål så begränsas antalet länder som kommer ifråga ganska kraftigt, det är definitivt inte de flesta världens länder i alla fall.

Kom dessutom ihåg att en väldigt stor del av de självmordsattacker som sker i tex Irak(och även en del i israel) är mot legitima mål, de civila förlusterna är således collateral damage i samma mening som när amerikanska och israeliska bomber och robotar träffar fel och dödar civila. Dessutom bombade NATO med berått mod civila mål i Serbien 1999, det är lika hemskt i mina ögon.

Shit happens för olika religioner

Hinduism:
I've seen this shit happening before.

Protestantism:
If shit happens, work harder!

Catholicism:
If shit happens, you deserved it.

Judaism:
Why does shit always happen just before closing the deal?

New Age:
For $300, we can help you get in touch with your inner shit.

Agnosticism:
What is this shit?!

Voodoo:
Shit doesn't just happen -- somebody dumped it on you.

Jehovah's Witnesses:
Good Morning, I have some shit for you to read.

Einsteinism:
Shit is Relative.

Rastafarianism:
Let's smoke this shit!

Atheism:
No shit!

Iraqi Baathist:
Oh shit!

Islam:
If shit happens, take a hostage.

ehehe??!! :rolleyes:

Markus skrev:

...och ändå sker det så sällan...

Chris Ash skrev:
Din kommentar att de tydligen har problem med ragheads var ganska murken i det fallet.

Och det, min evige meningsmotståndare, har du alldeles rätt i. My bad.

Chris Ash skrev:
Kom dessutom ihåg att en väldigt stor del av de självmordsattacker som sker i tex Irak(och även en del i israel) är mot legitima mål

För mig är inte en polisstation eller ett gäng arbetssökande legitima mål, kommer aldrig bli heller. Vad du än citerar.

Med tanke på att det tydligen bara är muslimer som ägnar sig åt terrorism om de känner sig förtryckta så känns det tryggt att vi bor i ett kristet, civiliserat land.

Vem åtar sig att upplysa IRA att de med största sannolikhet är muslimer hela högen och iom det har ägnat decennier åt att bråka om fel ö?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt