BLOCKET-TIPS: sällan till salu.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
YipYip : Fel forum. Testa SMC.se....... :dummer

Jag vet inte heller om jag stödjer;

"kunna dra trottoarer genom city."

"drar upp o ner för trappor och allmänt hulliganiserar genom city varje dag när jag pendlar"


Om någon så borde väl du hoppa över till ett stuntforum eller liknande för den där pruttmaskinen är ingen sporthoj.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag vet inte heller om jag stödjer;

"kunna dra trottoarer genom city."

"drar upp o ner för trappor och allmänt hulliganiserar genom city varje dag när jag pendlar"


Om någon så borde väl du hoppa över till ett stuntforum eller liknande för den där pruttmaskinen är ingen sporthoj.

Vaddå, drar du inte snutten varje dag på väg till jobbet? Ingen kJetTing i taCket? Gubbvarning :crash :hihi
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Maverickgoose: Öhhh.... visst jag bryter kanske en och annan lag varje dag under min pendling. Men jag kör sällan över 120km/h ens på motorväg för att bespara min lilla motor. Och från globen till sveavägen går det i krypfart mellan bilarna när dom står stilla. Jag kör självklart inte 70km/h på trottoarer utan här och där kanske man använder cykeldelen om det INTE åker några cyklar där just då. ALLA som kör en sport hoj skulle jag vilja påstå gör betydligt farligare saker än att dra lite slang i stan i låga hastighet på en hoj som är lika lätthanterad som en cross (inte mellan bilar och så, såklart när man står först vid lyset). Kan lova att VARJE! sporthoj som kör om mig på 73;an på väg hem när trafiken lättat drar på i 160km/h+ bara för att visa hur mycket snabbare deras hoj är. Och då menar jag VARJE! Själv slangar jag upp och skämmer ut dom med det dom inte kan... :banana Retarderat eleverad så att säga.... :tuttar
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Vilka förändringa har du gjort på din WR för att få den så lätt? Jag har en original WR250R. Den låter värre än en symaskin och är alldeles för klen för att jag ska ha roligt på den - utanför skogen! Inne i skogen trivs jag riktigt bra på den. Jag tokgillar också de långa serviceintervallerna!
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Hahaha ok.... Jag är som sagt 34år och inte 18år jag busar mycket men använder omdömet. Ser ofta folk, mest skoteråkare som lanesplitar över bron från globen och kör på mellan en buss och en lastbil som om det inte finns minsta risk att dom inte ser dom. Jag busar och tar mig fram så gott det går men lugnar mig alltid om det utgör en risk för mig eller någon annan. (bakhjul är en övervägd risk, stor del hänger på hur säker man är på att slanga och välja situation) Har kört över 30.000 mil Mc utan större incidenter och detta bl.a. genom länder som albanien, kosovo och rumänien så uppenbarligen håller jag mig i skinnet när det behövs....
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Bandidos_Peking: för mycket att skriva =) men bland annat:

* IMS plast tank istället för orginal metal.
* Fimpat hela fronten med lyse och allt och ersatt med en crossplatta med ett helt värdelös lyse men väger ca: 1 kg mindre på framhjulet!
* Kapat bort allt onödigt på ramen med vinkelslip. Ej vägt just det men det är en del.
* fimpat verktygshållaren och verktygen kapat bort hållaren från ramen.
* Bort med i princiop hela luftburken, det är en av dom största strypningarna och tar bort förvånansvärt mycket vikt.
* Helsystem Orginal system väger SJUKT mycket!
* stänkskyddet till bakfjädringen
* hela Exupsystemet som ändå inte används med eftermarknadssystem, kräver ett chipp för att inte ge felkoder om man tar bort motorn.
* Inga speglar
* Orgnalstyret väger BLY och är av stål, byt till ett bättre lättare fatbar
* byt ut dreven mot ALU drev
* cross kedja, stor skillnad mot orginal men håller inte lika länge och tjattrar mycket mer.
* fimpa kedje-stänkskyddet och kapa bort fästena med vinkelslip
* Flytta instrumenteringen till styret och fimpa metalfästena
* byte till eftermaknads bromsskivor med lägre vikt
* Det finns massa grejer kring luftburken som styr lufttillförseln med elmotorer, fimpa allt det, stryper enormt oxå
* litium batteri mot orginal flera kilo!
* Byta alla stora bultar till titan, kqanske inte värt det men så gjorde jag ifall...
* Orginal däck väger bly!!!!!!!! Jag kör med conti attack SM , har int ekg i huvudet men lätt halva vikten mot orginal men jag har en SM inte en enduro....

Säkert masa mer men kommer inte på just nu.... OBS! det viktigaste är att ändra bakdrevet! med 18" hjul så bör du ha minst! 49t bak. Många kör 51t på R´en.....
 
Last edited:

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Bandidos_Peking: Har ett 12t framdrev du kan få lån-testa om du bor i sthlm för att se skillnaden men det är bättre att gå upp bak än ner fram då kedjan äter genom svingen när den gått genom skydet om du går ner fram och kör offroad..

- - - Updated - - -

Om du inte redan läser där finns ALL! info på: http://wr250rforum.forumotion.com/
 

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Bandidos_Peking: för mycket att skriva =) men bland annat:

* IMS plast tank istället för orginal metal.
* Fimpat hela fronten med lyse och allt och ersatt med en crossplatta med ett helt värdelös lyse men väger ca: 1 kg mindre på framhjulet!
* Kapat bort allt onödigt på ramen med vinkelslip. Ej vägt just det men det är en del.
* fimpat verktygshållaren och verktygen kapat bort hållaren från ramen.
* Bort med i princiop hela luftburken, det är en av dom största strypningarna och tar bort förvånansvärt mycket vikt.
* Helsystem Orginal system väger SJUKT mycket!
* stänkskyddet till bakfjädringen
* hela Exupsystemet som ändå inte används med eftermarknadssystem, kräver ett chipp för att inte ge felkoder om man tar bort motorn.
* Inga speglar
* Orgnalstyret väger BLY och är av stål, byt till ett bättre lättare fatbar
* byt ut dreven mot ALU drev
* cross kedja, stor skillnad mot orginal men håller inte lika länge och tjattrar mycket mer.
* fimpa kedje-stänkskyddet och kapa bort fästena med vinkelslip
* Flytta instrumenteringen till styret och fimpa metalfästena
* byte till eftermaknads bromsskivor med lägre vikt
* Det finns massa grejer kring luftburken som styr lufttillförseln med elmotorer, fimpa allt det, stryper enormt oxå
* litium batteri mot orginal flera kilo!
* Byta alla stora bultar till titan, kqanske inte värt det men så gjorde jag ifall...
* Orginal däck väger bly!!!!!!!! Jag kör med conti attack SM , har int ekg i huvudet men lätt halva vikten mot orginal men jag har en SM inte en enduro....

Säkert masa mer men kommer inte på just nu.... OBS! det viktigaste är att ändra bakdrevet! med 18" hjul så bör du ha minst! 49t bak. Många kör 51t på R´en.....

* Allt som sitter orginal vid regskylten med hållare förälngning och skytbelysning är borta, istället bara ett litet vinkeljärn som håller skylten.
* Orginalblinkers som faktiskt väger rätt mycket är utbytt mot "osynliga" supersmå legblinkers som väger ingenting.
* Orginal bromsbelägg bytt mot ebc om väger ca: hälften
* Fimpat tutan och ersatt medenkina tuta i plast som inte äger nått.
* fimpar hjälmlåset, väger mer än man tror.


Om du vill gå steget längre så har jag själv funderat på:
* Lättare fälgar
* mindre tank i plast om du inte bryr dig om räckvidd min som väger sjukt mycket mindre än orginal är faktiskt större dock! 11.5L mot 7.5....
* Lättare sadel
* byta till en lättare styrkrona för mindre vikt på framhjulet
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
YipYip : Fel forum. Testa SMC.se....... :dummer

Ska nog spara tråden så jag kan skriva: "vad var det jag sa" när vi får skylt fram och ägaransvar. Har ingen betydelse om du aldrig är i närheten av att riskera nån annans liv. Varenda person som ens SER dig köra på en trottoar eller i en trappa är ytterligare en EMOT oss hojåkare.

Håll dig på vägar åtminstonde eller ännu hellre tomma platser om du vill pyssla med stuntkörning.

Nåja nog om detta. Är ju inte riktigt vinter än så man måste spara några moralkakor :gnissla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ska nog spara tråden så jag kan skriva: "vad var det jag sa" när vi får skylt fram och ägaransvar. Har ingen betydelse om du aldrig är i närheten av att riskera nån annans liv. Varenda person som ens SER dig köra på en trottoar eller i en trappa är ytterligare en EMOT oss hojåkare.

Håll dig på vägar åtminstonde eller ännu hellre tomma platser om du vill pyssla med stuntkörning.

Nåja nog om detta. Är ju inte riktigt vinter än så man måste spara några moralkakor :gnissla

Totalt riskfritt ! Sverige har redan godkänt Frihandelsavtalet med Canada och det enda landet som stretar emot är Vallonien (Belgien) parlament. Enligt detta avtal får kanadensiska firmor stämma EU-länder som inför handelshinder. Och frihandelsavtalet med Kanada är första steget för att få igenom motsvarande med USA. Och om inte EU säger nej så kan HD och Indian protestera och stämma alla EU länder som får iden med skylt fram på MC. Och med tanke på hur Bosse Ringholm la sig platt för EU när importrestriktionerna på sprit skulle bort efter några års medlemskap i EU. Hur Sverige la sig platt när EUs regler om köldmedier gick igenom (tex inget krav på att köldmedietanken ska rymma hela köldmediefyllningen för minska utsläpp vid service) så behöver du inte vara orolig för skylt fram YipYip !

Varför är USA/Kanada så sugna på att företag ska kunna stämma EU-länder? Jo för att t.ex. en klassning av en film så den inte blir barntillåten, givetvis minskar intäkterna. Eller om nått EU land skärper upp integritetslagarna så det inte blir tillåtet samla in information om EU-medborgare. Ja då faller ju Googles, Apples, Facebooks och Microsofts affärside samman. Var tvungen godkänna MS integritetspolicy på jobbet igår.
Valde att skriva ut den, 48 sidor. Allt jag gör tillhör MS och kan delas med samarbetspartners.
Har full förståelse för att utvecklingsarbete på företag görs på datorer som inte är anslutna till internet !

Och ytterligare en orsak till att USA / Kanada vill ha möjlighet stämma länder.
IOT, Internet of Things, dvs att prylar innehåller en dator ansluten till Internet.
Såg för några dagar sedan i en datortidning att det land
som var mest utsatt för internet attacker var Kina
attackerna kom från "datorer" i USA, Sydkorea och Kina
den vanligaste attackdatorn var en Smart TV.
Men det är väl inget som är aktuellt här ?
http://www.svd.se/ditt-kylskap-kan-bli-framtidens-vapen-som-i-katastroffilmerna/om/sverige
Gissa hur tråkigt det skulle bli om Sverige eller EU lägger hela ansvaret kostnaden, stämmer t.ex. Google på 200 miljarder $ för brott mot nån EU-lag.
Eller ger kunden rätt att efter 4:e säkerhetsuppgradering lämna tillbaka Smart-TVn och få pengarna tillbaka ?
Det vanliga är ju rätt för leverantören att göra 3 reparationer, fungerar produkten fortfarande inte har köparen rätt att häva köpet.
Eftersom Googles Android är ett av de vanligaste operativsystemen i Smart-TV.
För det här har bara börjat,
USA kräver 14 miljarder $ av Deutsche Bank.
EU kräver 14,5 miljarder $ av Apple för obetalda skatter.
 
Last edited:

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
nissepelle: Om du vill ha en riktig dualsport hoj för både skog och gata så finns wr250r som har 21/18" hjul orginal. WARP9 säljer både SM och endurofälgar tilll wr´en så du kan ha dubbelhjul. Vill man ha en riktig enduro så går det slänga på en komplett framända från en wr eller yz 250f+ uppgradera bakfjädringen till öhlins eller liknande och då ändå ha en motor som kan vardagsköras. Vet att Yamahastore västerås körde ggn på en wr250r 5-6år sedan tror dom körde den orginal förutom slipon och omdrevad.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ska nog spara tråden så jag kan skriva: "vad var det jag sa" när vi får skylt fram och ägaransvar. Har ingen betydelse om du aldrig är i närheten av att riskera nån annans liv. Varenda person som ens SER dig köra på en trottoar eller i en trappa är ytterligare en EMOT oss hojåkare.

Håll dig på vägar åtminstonde eller ännu hellre tomma platser om du vill pyssla med stuntkörning.

Nåja nog om detta. Är ju inte riktigt vinter än så man måste spara några moralkakor :gnissla

Totalt riskfritt ! Sverige har redan godkänt Frihandelsavtalet med Canada och det enda landet som stretar emot är Vallonien (Belgien) parlament. Enligt detta avtal får kanadensiska firmor stämma EU-länder som inför handelshinder. Och frihandelsavtalet med Kanada är första steget för att få igenom motsvarande med USA. Och om inte EU säger nej så kan HD och Indian protestera och stämma alla EU länder som får iden med skylt fram på MC. Och med tanke på hur Bosse Ringholm la sig platt för EU när importrestriktionerna på sprit skulle bort efter några års medlemskap i EU. Hur Sverige la sig platt när EUs regler om köldmedier gick igenom (tex inget krav på att köldmedietanken ska rymma hela köldmediefyllningen för minska utsläpp vid service) så behöver du inte vara orolig för skylt fram.

Är det så enkelt? Bara att bära sig åt som ett svin i trafiken utan några trista efterverkningar för oss andra på två hjul?
Nej, självklart inte.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tur att ingen kom upp för trappan från andra hållet :skrämd

Men det gjorde det!
Tittar man igenom Göteborgsfilmen så finns det två möten med ofrivilliga statister som tvingas flytta sig åt sidan och trycka sig mot räcket för en motorcykel som skall fram.
Nedför en trappa.
Inte okay.

Kan ni inte för en sekund känna upprördheten hos fotgängaren som tvingas lämna väg?
Alla som kört i en trappa vet att möjligheten att stanna är... ...begränsad.
För att uttrycka sig milt.
Räcken på båda sidor gör att det är omöjligt att styra undan.
...så, hjältarna i denna filmsnutten är tjejerna som tolkar den bisarra situationen med motorcykel utan kontroll nedför trappa på rätt sätt och kliver undan så färden kan fortsätta.
Självbevarelsdrift? Säkert.
Men om någon av dem inte hade haft sina synapser i ordning? Varit hörselskadad, eller haft musik i lurarna?
Hur kul hade det varit att var ball stuntkille då?

Missförstå mig inte - det är kul att stunta.
Men det skall inte handla om att andra oskyldiga människor tvingas spela med och göra rätt för att det skall bli en ball film.
Att köra runt i ett grönområde där andra kopplar av, myser samt ligger och solar är ett svineri utan dess like.
Att köra på trottoaren och tränga ut fotgängare i körbanan ger en jävligt trist bismak - om inte annat så efter det som hände i Lillhärdal.

TS kan peka hur mycket han vill på SMC och försöka framhålla att det skulle vara något sämre eller tråkigare.
Sanningen är den att allt vi gör får konsekvenser för oss, och att vi alla tvingas betala för det några få tar sig för.
Kul att du gillar din hoj. Inte är det väl för att skrämma vettet ur folk som du har den?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

Hur minskar intäkterna hos HD och Indian av att vi får ägaransvar och regskylt fram? Knappast ett handelshinder när det gäller SAMTLIGA aktörer på marknaden. Man tar bara fram en mindre enradig skylt som monteras på framgaffeln under lyktan eller så den följer understa gaffelhalvan.
Eller ännu hellre, kräver reflexväxt med tryckt regnr på :p
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag hoppas att det var menat som ett skämt, annars är du helt trasig.

Förhoppningsvis är det ett dåligt skämt. Men glöm inte att Frankrike har väl redan krav på reflexvästar vid MC körning så om alla beter sig som vår käre trådskapare så ska du se att det inte tar lång tid innan ägaren till fordonet hålls ansvarig för olyckor i trappor och på trottoarer och alla medel blir tillåtna för att kunna identifiera fordonet.
 

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-08 Honda CBR1000RR, Suzuki RM250
Mysig hoj. Vad är det du älskar med den?

Höst på sporthoj!

Tycker också att WrX är en mysig hoj som förtjänar mer uppskattning.
En 690 är bland det roligaste man kan ha med byxorna på men det är mycket drama. Stöldproblem, rasslig byggkvalitet osv. Och det kommer från någon som verkligen gillar KTM och har haft iaf 4 st.

En WrX ser inte mycket ut på papperet och är rätt trött. Den är inte bäst på något MEN den är tillräckligt rapp för att åka lite bak och framhjul och tillräckligt snabb för att nöta några timmar motorväg. Jag saknar effekten från större hoj ibland men tycker också att 625/690 är betydligt klossigare än viktskillnaden ger sken av. Den är löjligt följsam och lättkörd så för mig gjorde den stadskörningen rolig igen. Att bomba rondeller och påfarter har aldrig varit så roligt.

Det som verkligen får den ynkliga WrX eller WrR att skina är hur lätt den är att leva med i längden. Det är helt fantastiskt att bara köra, tanka och byta olja och det verkar gå att ställa ifrån sig hojen på gatan en dag utan att varenda idiot känner sig tvungen att bryta i den dirEcKt.

Visst är det kul med en snygg tjej som är galen som en kokande orm men med frun ska det inte vara något drama utan bara enkelt och gött. Typ så.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hur minskar intäkterna hos HD och Indian av att vi får ägaransvar och regskylt fram? Knappast ett handelshinder när det gäller SAMTLIGA aktörer på marknaden. Man tar bara fram en mindre enradig skylt som monteras på framgaffeln under lyktan eller så den följer understa gaffelhalvan.
Eller ännu hellre, kräver reflexväxt med tryckt regnr på :p

Därför att hojarna saknar / är inte förberedda för nummerskylt fram. Och alltså inte får säljas innan de blivit utrustade med detta. = Handelshinder.
Varför försvann kravet på att köldmedietanken skulle rymma hela fyllningen ? Jo för det var ett handelshinder. Hade ju tvingat fram större tankar på Kylaggregat till Sverige. Ej gått att sälja tex Italien godkända standardkylaggregat till Sverige = Handelshinder !
Exakt samma sak med att sätta krav på nummerkylt fram på en Aprilia eller Ducce. Det strider mot EUs regler. Hojarna är ju godkända utan skylthållare i Italien.
Skillnaden är bryta mot EUs regler brukar inte kosta mer är att det varma mottagandet kanske försvinner när man träffas. De flesta EU-länderna har ju idag så dålig offentlig ekonomi, 13 år efter Euron införts, att de inte skulle kunna bli EU medlemmar idag. Och absolut inget händer.
En logisk följd vore ju att de förlorade sina platser i Ministerrådet, EU-parlamentet, och i EU-kommisionen. Det man får när man uppfyller kraven för EU-medlemskap.
Men viss skillnad på hur man ser på avtalsbrott i tex USA. Stämningarnas förlovade land.

Dessutom har EU ett mycket enkelt svar när Sverige vill ha nummerskylt fram.
Varför fotar ni inte bakifrån?
Och inför ägaransvar.

Att som i den här tråden hänvisa till att buskörning nerför trappa kan ge skylt fram är lite märkligt.
OBS Jag tycker också det är buskörning när andra drabbas som här.
Men inte blir det mindre buskörning för det är fler skyltar på hojen.

Bara se på bilar , folk körs regelbundet ihjäl av bilister som buskör.
Trots skylt fram och bak.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top