Blocket igen (man blir trött...)

kapten skrev:
... Borde dock utrustas med en bredlast skylt. :tummenupp
Motorn är endast 2 cm bredare i botten än samtida fyror. Men upptill....

Honda flyttade generator och tändning upp bakom cyl för att motorn inte skulle hindra branta nedlägg mer än konkurrenterna. Tyvärr glömde dom det där med vikt och ramstyvhet. :)
 
50 loppor för en klassiker är rätt pris för den som verkligen vill ha en sådan hoj, att jämföra en CBX med en modern hoj är som att jämföra en 69:ans Corvette med en Mazda Miata, Miatan är bättre på nästan allt men Corvetten är brutalare.

Jag såg en CBX i snabba gatgruppen på Anderstorp för några år sedan, en gubbe med Jofamaställ utan puckar körde nästan lika snabbt som det övriga fältet, det är respekt :Bugar
 
Tycker inte priset va i överkant på något sätt! Hade jag haft de pengarna över hade jag gärna betalt 50 loppor för en fin CBX! :D
 
GSXR1100R skrev:
Jag såg en CBX i snabba gatgruppen på Anderstorp för några år sedan, en gubbe med Jofamaställ utan puckar körde nästan lika snabbt som det övriga fältet, det är respekt :Bugar

Det är ju som jag alltid hävdat.. De som inte åkt gml 80talare har inte lärt sig köra hoj :banana
 
den kostar ca 400 kr helförsäkring helår! kör den 2 år och du har tjänat in pengarna!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top