Blocket besvikelse

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Så här är verkligheten:
När man är köpare och verkligen vill ha en vara och ber säljaren hålla varan som det senare visar sig att säljaren inte alls hållt varan så blir vi riktigt arga och besvikna (som trådskaparen).

När man är säljare och det kommer den där som verkligen vill ha varan och ber oss att hålla varan så håller vi varan, så kommer nästa köpare som kan komma så snart som möjligt så kommer vi oftast ta chansen att sälja den då och inte alls ha något dåligt samvete för att vi släppte varan.

Varför? För att i slutändan handlar det bara om pengar, ju smidigare desto bättre. Däremot ska man ju givetvis inte säga att alla är så här, däremot är en majoritet av oss så här, money talks.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Klart man kan..budet var så oseriös och drygt att jag ändå inte skulle sälja till fanskapet även om han ändrade budet till 55K. Budet var färdigprutat vilket även stod i annonsen.
O med tanke på att jag fick den såld på 2 dagar så hade jag exakt rätt om värdet o att den redan låg bra under normalpris.



men man kan inte svara sådär även om saken är värd mer.
vet inte hur mycket som jag tokprutat på och kammat hem, har dock aldrig fått ett så otrevligt svar.
han kanske tänkte att du skulle pruta ner lite i ett svar och sen mötas nånstans.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skillnaden mellan dig och mig är att om någon ringer och är angelägen att köpa något och sen plötsligen inte hör av sig så utgår jag ifrån att det finns en anledning.

Således kontaktar jag köparen och undrar vad han/hon sysslar med, går det inte att få kontakt har jag inget val och säljer till någon annan.

Du drar någon historia som till största delen antagligen är fabricerad, och har med största sannolikhet inte ens tänkt sälja till vederbörande oavsett.

Ha ha vad fan snackar du nu om:rofl skulle jag börja jaga ngn som i princip telefon och sms-trakaserat mig i snart en vecka och insisterar om att få lägga en handpenning dagen efter men som sen skiter i det men hör av sig och dillar ngt om huvudvärk! Jag har varken bett om en handpenning eller bett honom köpa bilen, men jag kan trösta dig med att han hörde av sig för en halvtimme sedan och ville bara tala om för mig att han fortfarande inte betalat in handpenningen jag inte bett om. Det verkar vara en snackare av rang fast jag tydligt bad dessa att hålla sig borta från mig men den här snubben verkar lira i samma liga som du:rofl och jag säljer till första seriösa som kommer med pengar i handen håller inget för ngn men jag fattar inte riktigt var du fått det ifrån var jag har sagt att jag ska sälja mitt fordon till just honom, är du också fabricerad:confused:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ha ha vad fan snackar du nu om:rofl skulle jag börja jaga ngn som i princip telefon och sms-trakaserat mig i snart en vecka och insisterar om att få lägga en handpenning dagen efter men som sen skiter i det men hör av sig och dillar ngt om huvudvärk! Jag har varken bett om en handpenning eller bett honom köpa bilen, men jag kan trösta dig med att han hörde av sig för en halvtimme sedan och ville bara tala om för mig att han fortfarande inte betalat in handpenningen jag inte bett om. Det verkar vara en snackare av rang fast jag tydligt bad dessa att hålla sig borta från mig men den här snubben verkar lira i samma liga som du:rofl och jag säljer till första seriösa som kommer med pengar i handen håller inget för ngn men jag fattar inte riktigt var du fått det ifrån var jag har sagt att jag ska sälja mitt fordon till just honom, är du också fabricerad:confused:

Du menar att du aldrig hade för avsikt att sälja till honom från första början?
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ja fanimig saljare och kopare ar lika dumma.

Par veckor sedan lag en NSR250 MC21sp ute. Maila han och sa jag ville kopa den. Svara inte. Maila igen. Inget svar. Tva dagar senare utsatt som sald.

Han hade satt lockpris med hogstbjudande men brydde sig inte att fraga vad jag ville betala..

Stackare :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top