Blocket-annons, aja baja

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
http://www.blocket.se/vi/7360551.htm?ca=11_s

Antar att en del har sett denna annons på Blocket.se. Det som roar mig, eller oroar mig är hur den som lägger ut annonsen ljuger (i detta fall ett företag).
Såg denna annons för säkert över 1 - 1.5 år sedan första gången. Då var det en 03:a, eventuellt en 02:a. Nu är det tydligen en 06:a, men varför har den gammal bakdel då? :confused: Och så funderar jag över den icke-inverterade framdämparen som jag trodde att ingen EXC hade sedan typ 98 eller något sånt. När den låg ute första gången var det i alla fall en privatperson som la ut den, likaså den andra gången (ca ½ år senare). Men nu har tydligen han/hon lurat på ATV World Sweden att det är en 06:a. Ville bara att ni kunde få se den om ni inte redan har gjort det och kommentera vad ni tycker om sådant här.

Du får nog mer respons i 125-forumet...där är moppekunskaperna/intresset större! :rolleyes:

Tja, lite fult att kalla årsmodellen för 2006, men läser man annonstexten är det ganska uppenbart att det inte är en 06:a. Dock borde dom ju skriva vilken årsmodell det är egentligen. Visst är det en tuff 125:a, men 48 loppor är en hel del pengar.

Det var dåligt av dom och ljuga så in i bomben....Viss info bortklippt finns att se på nätet om man vill....

Regnr: TYE235
Färg: Flerfärgad

Fabrikat: K.T.M. 125 EXC

Årsmodell: 1999
Fordonsslag: MC
Chassinummer: VBKGSA202XM113333
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: ATV WORLD IN SWEDEN AB
Adress: TRYDE 22
Postnr: 273 97
Förvärvsdatum: 2004-07-07
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Länsförsäkringsbolagen
Försäkringsdatum: 2005-06-08
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2005-09-26)
Antal ägare: 3
Datum för första reg.: 2003-05-23
Producentansvarig:
I trafik första gång: 2003-06-05
Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja
Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2007-07-31
Senast godkända besiktning: 2005-07-01
Föreläggande: Nej
Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 21
Tekniska data
Effekt kW: 6

Om man läser deras egen text så står det tydligt ock klart årsmodell 2006 inget annat...

PacMan skrev:
Tja, lite fult att kalla årsmodellen för 2006, men läser man annonstexten är det ganska uppenbart att det inte är en 06:a. Dock borde dom ju skriva vilken årsmodell det är egentligen. Visst är det en tuff 125:a, men 48 loppor är en hel del pengar.

Klippt och klistrat:

KTM 125 lätt-mc Supermotard
Årsmodell: 2006

Last edited:
En polare till mig mailade på den tidigare annonsen, när det stod att det var en privatperson som sålde den.

Svaret han fick var tydligen riktigt otrevligt, konstig säljare :confused:

28000 hade varit mer rätt...Köp en 660 för samma pengar..

akerstrom skrev:
En polare till mig mailade på den tidigare annonsen, när det stod att det var en privatperson som sålde den.

Svaret han fick var tydligen riktigt otrevligt, konstig säljare :confused:

Jag skickade ett mail till dem igår i all välmening... Att de kanske borde ändra i annonsen. Och visst, chefen mailade tillbax direkt och sa att det blivit fel. På deras hemsida är det nu ändrat. Helt ok, visst kan det bli fel eller hur?

Men igår kväll kom det ett mail till, från en annan person på firman. Han hade tagit reda på mitt namn, personnummer, hoj, osv. Var riktigt otrevlig och menade på "att sköt du ditt så sköter jag mitt"!

Lazlo440 skrev:
Jag skickade ett mail till dem igår i all välmening... Att de kanske borde ändra i annonsen. Och visst, chefen mailade tillbax direkt och sa att det blivit fel. På deras hemsida är det nu ändrat. Helt ok, visst kan det bli fel eller hur?

Men igår kväll kom det ett mail till, från en annan person på firman. Han hade tagit reda på mitt namn, personnummer, hoj, osv. Var riktigt otrevlig och menade på "att sköt du ditt så sköter jag mitt"!
Maila tillbaks till chefen och se till att han får sparken

Vad dålig stil att hoppa på folk som skriver i all välmening. Riktigt kass. Jag hade också mejlat chefen (eller kanske ringt) och berättat läget. Avsked.

va e det för jävla maffiastil hota presumtiva köpare....
Ring o prata med hans chef....

Lazlo440 skrev:
Det kanske är en säljare som gjort en dundertabbe när han tog den i inbyte. Nu skäms han och försöker mörka för chefen hur det verkligen ligger till. Eller något.

Hmm... Bilden de har på sin hemsida är ganska olik den som ligger på blocket.
:va
KTM_125%20EXC_99.jpg

Hmm... Bilden heter KTM_125%20EXC_99.jpg :va

Jag tror att så länge den där hojen har cirkulerat på blocket så har det varit ungefär samma pris på den. :tungan

Lazlo440 skrev:

Måste väl rimligen gå under olaga hot...
//Tobbe

Jerry#1 skrev:
28000 hade varit mer rätt...Köp en 660 för samma pengar..
Vem säljer 660 för samma peng? detta måste ju vara årets köp.

Tråkit när tom firmor ljuger om hojarna

Lazlo440 skrev:

Skicka mailet till chefen eller gör en polisanmälan.
Såna här personer ska inte hålla på och lura folk.
När ska dom fatta ?:fatta!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...