Blivit blåst, vad göra ?

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date
Optimalt skrev:
2204853 www.internetgirot.se är väl det man använder idag för just köp över internet.
Har använt det två ggr, båda utan anmärkning.
Missade det tråkigt nog i mitt fall. Ibland har man bara FÖR bråttom..
Killen får veckan på sig att returnera stålarna, annars Pappa Blå, samlar redan underlagen.
Han är nu sannolikt till 100% spårad.
Gäller inga stora belopp men jag kan kanske hjälpa några andra att bli blåsta ..

henrikkrueger skrev:
2197102 Gå till ditt lokala mc-gäng (HA eller Bandidos) och säg till dem att de får rätten att kräva in de pengar, som snubben i fråga, är skyldig dig... Du lär ju inte få pengarna som det är nu, så de är ju ändå förlorade Varför inte ge snubben lite att tänka på när HA kommer och knackar på dörren. :)
:rolleyes:

Jonathan skrev:
2196187 Jepp, det ska vara jag för att lyckas med detta.

En kille ringde på en annons och ville köpa lite camarogrejer jag hade ute på annons. Allt flöt på bra och han verkade riktigt seriös. Jag paketerade ihop grejerna och skickade iväg det på bussgods till Västerås som efterkrav, typ som postförskott vill säga.

Paketet ankom för över en månad sen i Västerås men idiotjävlen har inte hämtat ut grejerna ännu :mad:

Ringde honom för ungeför 1,5 vecka sedan och frågade varför han inte hade hämtat ut grejerna varpå han sa att bussgods inte hade ringt och sagt att det kommit. Han sa att han skulle ringa och höra med dom varför det var såhär och höra av sig.

Jo tjenare. Inte fan hörde han av sig eller! :4skrika
Ännu värre, nu går det inte att ringa till honom heller, "the number you called is not avabible.."

Man blir så trött..

Visst pengarna i sig är en sak, handlar väl om ca 700:- som jag förlorar pga. frakten som jag är tvungen att betala för att dom snart kommer att skicka tillbaka grejerna till Tierp. Men det är principen!

Vem i helvetes jävlar ber om grejer dom inte kommer att betala för !?

På kul ?
Taskig barndom ?
Liten kewk ?

Jag ser inte riktigt det roliga i att jävlas med andra på det sättet.

Fakk!

Hände exakt samma sak för mig när jag skulle sälja en minimoto förgasare. Jävulskapet hämtade int ut den så jag fick betala typ 200 (Inte mycket dock) men endå, Fan va lack man blir på sånt folk. Är typ 99,9% säker på att snubben som inte hämtade ut den är medlem här på sporthoj och heter "Julius" alla uppgifter om han stämmer osv...´
Fan att inte vissa kan vara ärliga :mad: Inte känade denna snubbe någonting på detta heller..

///Jonte

Last edited:
KalleNorton skrev:
2204952 Äääh, vafan, ni har nära till Månkarbo, och där ligger Sveriges kändaste Sibylla! :tummenupp

Kändaste :confused:
Jaså, du menar reklamen ? :hihi

Killen som äger Sibylla i Månkarbo, hans dotter går i NV3 som vi har många lektioner med.
Vill du ta på mig mera nu ?

Det är dock standard att Bussgods aldrig ringer, jag har köpt mkt på efterkrav och man får alltid ringa dom eller åka dit o kolla om grejjorna kommit. Detta trots att tfnnummer står tydligt på fraktlappen. Lata är dom :mad:

An3Azz skrev:
2206479 Det är dock standard att Bussgods aldrig ringer, jag har köpt mkt på efterkrav och man får alltid ringa dom eller åka dit o kolla om grejjorna kommit. Detta trots att tfnnummer står tydligt på fraktlappen. Lata är dom :mad:

Jo visserligen. Men jag ringde ju upp honom en vecka efter grejerna hade anlänt så han visste ju att det hade kommit.

Men jag har nog också varit med om det nån gång att dom ej ringt.

An3Azz skrev:
2206479 Det är dock standard att Bussgods aldrig ringer, jag har köpt mkt på efterkrav och man får alltid ringa dom eller åka dit o kolla om grejjorna kommit. Detta trots att tfnnummer står tydligt på fraktlappen. Lata är dom :mad:

Jag har alltid fått sms från bussgods när mina gods har kommit.

CayLe skrev:
2206579 Jag har alltid fått sms från bussgods när mina gods har kommit.

då har du tur ;) Eller oxå har dom andra rutiner i el Stockholmo än här. Jag vidhåller att dom är lata :mad: :4skrika :hihi

Werzion skrev:
2197461 nu handlar det inte om mig, och jag försvarar inte 16-åringen eller är själv i samma sits eller något sådant...

men jag vill minnas att det var på nyheterna för inte så länge sen att många unga får sån här skit på sig p.g.a. föräldrar som tar lån i deras ungars namn eller något liknande, och *poff* så är lill-grabben prickad hos kronofogden utan att själv inte förtjäna det (förutom att haft oturen att ha jävligt taskiga och korkade föräldrar...)

japp, en polare hade en opel manta förrut som stod på han och farsan sket i att betala försäkringen, när han va runt 19-20 så kom han hem en dag när farsan inte var hemma (först hem) och fick se ett brev från kronofogden, skyldig dom typ 60000 (som hans farmor gick in med).

Det roliga i kråksången var att hans farsa va brevbärare och slängde/gömde all post till han :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg