Blivit blåst, vad göra ?

• Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Jepp, det ska vara jag för att lyckas med detta.

En kille ringde på en annons och ville köpa lite camarogrejer jag hade ute på annons. Allt flöt på bra och han verkade riktigt seriös. Jag paketerade ihop grejerna och skickade iväg det på bussgods till Västerås som efterkrav, typ som postförskott vill säga.

Paketet ankom för över en månad sen i Västerås men idiotjävlen har inte hämtat ut grejerna ännu :mad:

Ringde honom för ungeför 1,5 vecka sedan och frågade varför han inte hade hämtat ut grejerna varpå han sa att bussgods inte hade ringt och sagt att det kommit. Han sa att han skulle ringa och höra med dom varför det var såhär och höra av sig.

Jo tjenare. Inte fan hörde han av sig eller! :4skrika
Ännu värre, nu går det inte att ringa till honom heller, "the number you called is not avabible.."

Man blir så trött..

Visst pengarna i sig är en sak, handlar väl om ca 700:- som jag förlorar pga. frakten som jag är tvungen att betala för att dom snart kommer att skicka tillbaka grejerna till Tierp. Men det är principen!

Vem i helvetes jävlar ber om grejer dom inte kommer att betala för !?

På kul ?
Taskig barndom ?
Liten kewk ?

Jag ser inte riktigt det roliga i att jävlas med andra på det sättet.

Fakk!

Det är väl såna som den killen här på forumet som var 16 och hade betalningsanmärkningar

"när man är i min ålder så är det inte alltid så lätt att skaffa fram pengar"

nämen köp inget du inte har pengar till då :kocko

Ett jävla sätt.
Om man nu ångrar sig så får man iallafall stå för fraktkostnaderna.

Oddjob skrev:
2196202 Det är väl såna som den killen här på forumet som var 16 och hade betalningsanmärkningar

Exakt. Liksom, varför beställa något man inte kommer att betala för ?
Visst, han kanske har en godtagbar ursäkt/anledning, men varför berättar han inte det då ?

Rasorblade skrev:
2196210 alltid förskottsbetalning!

Jo det är sant. Men många vill nog inte gå med på det antar jag.
Ett sätt är ju att betala halva innan och sen halva efter man fått sakerna.

Gustav1 skrev:
2196220 Jo, fast vem betalar för varor som man inte sett än?
Det är nog vanligare att bli lurad på andra hållet.

Exakt.

Varför kan inte alla bara vara ärliga ?

Ja just ja, det är Sverige vi lever i.

Jonathan skrev:
2196266
Varför kan inte alla bara vara ärliga ?

Ja just ja, det är Sverige vi lever i.
Menar du att svenskar generellt sett är mer oärliga än andra människor?

Jonathan skrev:
2196187 Berättelse om dum kille som retas med Jonathan...

Liten kewk ?
Fakk!

Hehe, jag är barnslig och trött men jag gillar stavningen :hihi.

Gå till ditt lokala mc-gäng (HA eller Bandidos) och säg till dem att de får rätten att kräva in de pengar, som snubben i fråga, är skyldig dig... Du lär ju inte få pengarna som det är nu, så de är ju ändå förlorade Varför inte ge snubben lite att tänka på när HA kommer och knackar på dörren. :)

sgtpepper skrev:
2196640 Menar du att svenskar generellt sett är mer oärliga än andra människor?

Tjaa, meningen är iof lite missvisande. Menade mera att för ca 20-30 år sedan har jag mycket svårt att tro att en sån här sak skulle hända.
Jag vill nog påstå att folk var ärligare och respektarade varandra på ett helt annat sätt än idag.

henrikkrueger skrev:
2197102 Gå till ditt lokala mc-gäng (HA eller Bandidos) och säg till dem att de får rätten att kräva in de pengar, som snubben i fråga, är skyldig dig... Du lär ju inte få pengarna som det är nu, så de är ju ändå förlorade Varför inte ge snubben lite att tänka på när HA kommer och knackar på dörren. :)

Mjaa, vill inte beblanda mig med dessa gäng. Dessutom är det inga större summor pengar det handlar om, men visst, nån borde ta honom i örat.

Jag har också nyligen blivit blåst... på eBay. Blev av med en tusenlapp :( Kan vi starta en blåst-klubb med högkvarter i Tierp? Vi kan hota med att deportera förövrarna dit.

Oddjob skrev:
2196202 Det är väl såna som den killen här på forumet som var 16 och hade betalningsanmärkningar

nu handlar det inte om mig, och jag försvarar inte 16-åringen eller är själv i samma sits eller något sådant...

men jag vill minnas att det var på nyheterna för inte så länge sen att många unga får sån här skit på sig p.g.a. föräldrar som tar lån i deras ungars namn eller något liknande, och *poff* så är lill-grabben prickad hos kronofogden utan att själv inte förtjäna det (förutom att haft oturen att ha jävligt taskiga och korkade föräldrar...)

Ringo skrev:
2197382 Jag har också nyligen blivit blåst... på eBay. Blev av med en tusenlapp :( Kan vi starta en blåst-klubb med högkvarter i Tierp? Vi kan hota med att deportera förövrarna dit.
Samma här... sitter och läser tråden under tiden jag väntar i luren på Föreningssparbanken.
Behövde en vxllåda kvickt. Hittade en i Värmland. Betalat men ännu inte fått någon låda. Ursäkterna jag fått är oändliga och många..
Om jag inte får några pengar i retur denna vecka blir det farbror Blå som får överta ärendet. Eller HA. Inget definitivt beslut ännu. (När jag frågade senast kostade det 50%..)
Ett tips, köp inget av ngn som bara har en mobil med oreggat kontantkort. Skyller på att jag hade bråttom och glömde kolla.. :huvet
Banker ger fö inte ut ägaren till ett visst kontonr - men till Pappa Blå gör dom det.
När jag ändå är på G så lånade jag ut 10papp till en fd arbetskamrat jag har haft en hel del kontakt med, länge. Efter att han fått stålarna har han aldrig hört av sig mera och trycker upptaget när jag ringer.. Sånt folk finns det i Husby. (Fjollträsk)
Någon frivillig? 50% bjudet.

Ringo skrev:
2197382 Jag har också nyligen blivit blåst... på eBay. Blev av med en tusenlapp :( Kan vi starta en blåst-klubb med högkvarter i Tierp? Vi kan hota med att deportera förövrarna dit.

Ja föffan. Då upphör nog detta illa kvickt. För vem fan vill komma hit ? :hihi

Kahobe skrev:
2197575 Samma här... sitter och läser tråden under tiden jag väntar i luren på Föreningssparbanken.
Behövde en vxllåda kvickt. Hittade en i Värmland. Betalat men ännu inte fått någon låda. Ursäkterna jag fått är oändliga och många..
Om jag inte får några pengar i retur denna vecka blir det farbror Blå som får överta ärendet. Eller HA. Inget definitivt beslut ännu. (När jag frågade senast kostade det 50%..)
Ett tips, köp inget av ngn som bara har en mobil med oreggat kontantkort. Skyller på att jag hade bråttom och glömde kolla.. :huvet
Banker ger fö inte ut ägaren till ett visst kontonr - men till Pappa Blå gör dom det.
När jag ändå är på G så lånade jag ut 10papp till en fd arbetskamrat jag har haft en hel del kontakt med, länge. Efter att han fått stålarna har han aldrig hört av sig mera och trycker upptaget när jag ringer.. Sånt folk finns det i Husby. (Fjollträsk)
Någon frivillig? 50% bjudet.

Usch. Det där vinner iof han på iom att du betalat i förskott, om man nu vill se saken på det vrickade sättet.
Han jag skickade grejerna till vinner liksom inget på det. Inget alls :confused:

Nej fi fan. Så less man blir! :mad:

Jahapp

Kl. 15.16 idag returnerades grejerna jag hade skickat iväg. Istället för att få 2125 :- är jag tvungen att betala 700 :- för frakten :(

Får jag tag på den där jävla idioten så.. :mad:

:4skrika :4skrika :4skrika

Surt Jonathan, jag har vart med om samma sak men tillslut hämtade ungjäveln ut paketet...

Just nu sitter jag och väntar på 900:- från en kille som skulle skicka 17" slicks till mig.
Jag ångrade mig efter att ha väntat på däcken i en månad och ville ha pengarna tillbaka. Har fått många ursäkter och nu har de gått 6 månader snart.... :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg