Blivande hojklassiker

En hoj har ni glömt, Bimota V-due och iofs kanske ytterligare nån Bimota.

Tror V-duen är för obskyr för att bli en klassiker. Inte tillräckligt många som känner till den.
Bara för ett eller två år sedan kunde man fortfarande köpa sprillans nya sådana för en bit över 100K. Vet ej om det finns några kvar idag.
En vacker dag skall jag ha en.

Nu hittar jag inte bilden som jag har på min sida här så jag får väl lägga in en tråkig :) Trevligt att höra att fler tycker som jag!

Jag tror på "udda" lite ovanligare modeller som vtr sp1-2 några ovanliga duccar bimota osv..

Bifogat

• 92sb3.jpg
    92sb3.jpg
    116.6 KB · Visningar: 57
I min värld är det 70-talstvåtaktaren Kawasaki 750 H2 som har öknamnet The Widowmaker i hojvärlden.

Självklart! mittåt, dessa är väl dock etablerade, 70'+ på blocket idag o jag tror inte värdet går ner?

Om "Widow maker"-stämpeln kommer vara åtråvärd framgent, så ligger 1:a gen tl1000s bra till.

Last edited:
Tror V-duen är för obskyr för att bli en klassiker. Inte tillräckligt många som känner till den.
Bara för ett eller två år sedan kunde man fortfarande köpa sprillans nya sådana för en bit över 100K. Vet ej om det finns några kvar idag.
En vacker dag skall jag ha en.

Kanske du har rätt i... Jag tänkte mest enligt definitionen hojar som är moderna och "billiga" idag och som kommer kommer kosta mycket pengar i framtiden.

Tror fortfarande det går hitta oanvända V-dues för ca 100kkr emellanåt.

Självklart! mittåt, dessa är väl dock etablerade, 70'+ på blocket idag o jag tror inte värdet går ner?

Om "Widow maker"-stämpeln kommer vara åtråvärd framgent, så ligger 1:a gen tl1000s bra till.

Ja priserna på Kawa-trepipar verkar sannerligen skjuta i höjden nu. Det är nog bra, det räddar nog många trepipar från att slaktas till hillclimb-byggen mm, nu när det finns så få trepipar kvar.

När jag köpte min H2 i börjar på 80-talet ficka man en fin H1 eller H2trepip för 5000:- :D

Last edited:
Ja, Buell har nog alla förutsättningar att bli eftertraktad i framtiden. Ganska ovanliga, alla vet vad det är, udda design och nerlagd (?).

Man undrar lite hur värdet på tex rc45an står sig när vi som suktade efter den vid släppet sitter omyndigförklarade på hemmet. Kommer efterkommande generationer verkligen förstå storheten och vara beredda att betala vad vi var villiga att göra?

Last edited:
jag vill tro mellan 2011 modeller så blir det: Ducati 1098S/1198S och Bmw S1000RR:Bugar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman