FreddaGädda
Guest
HanneZ skrev:Det är en gammal saab och de ska han va glad för, hade han haft något annat hade dom varit tvugna att bryta upp låsen! På en saab funkar det med vilken glasspinne som helst![]()
Det sägs vara så. Det ryktas även att det finns ett tämligen begränsat antal olika nyckelset. Att man med andra ord skulle kunna starta någon annans bil med sina nycklar. Det ska gå lite trögt att vrida runt nyckeln bara. Min fråga är: Varför?
Följdfråga: Varför ska man ens behöva låsa sin bil?

Edit: En polare blev av med stereon i sin bil härom natten. Krossad bakruta. Cd-skivorna blev han också av med. Men högtalarna satt kvar och baslådan stod kvar i trunken. Ingen stöldförsäkring.
Jag har inte ens en stereo i vinterbilen, då det bara är trafikförsäkring. Man får ha lurar i öronen istället.
Stölderna har gått från noll till bedrövligt här under nåt enstaka år. Det är bara en tidsfråga innan dom snor mina grejer. Låsa in bilen i garaget på natten, jajemen.
Edit2: När jag som 16-åring satt ensam hemma vid datorn vid ca 3 på morgonen en sommar, hörde jag att någon var och ryckte i garageporten. Det var en intressant upplevelse. Hade det varit idag hade jag stormat ut med en kofot i högsta hugg, våld i blicken och fradga i mungipan.
Last edited: