Blir jag blåst????...

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Har en cross ute på Blocket och fått följande mail;

Thanks for your response. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you.So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account.If you have one already,just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request,so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company..

Have a nice day.

Känns som det inte är rent mjöl i påsen men kan man lita fullt ut på paypal transaktioner så borde det funka.....kanske....:va:va

blir du blåst? JA

finns flera trådar om dehär mailen

Som sagt en klar blåsning.

Borde vara dags för blocket att börja varna sina kunder om denna skiten. Hade inte varit svårare för den att skicka ett mail enligt mall och varnade för just denna typen av scam när man köpt en annons av dem. Men de verkar mindre intresserade av att varna folk verkar det som...

Alla fordonsannonser verkar ju råka ut för detta.

Det finns en hemsida som enbart jobbar med att driva med lurare. Minns inte vad den heter just nu, men underhållande är det.

Om han för över pengar till dig innan leverans är det väl inga problem?

Även om jag tror att han kommer vilja ändra något, typ dom hämtar hojen innan betalning...

Även om jag tror att han kommer vilja ändra något, typ dom hämtar hojen innan betalning...

Problemet är väl om man kräver pengar innan leverans blir det alltid ganska tyst... :)

Är personen så jävla kåt på att köpa min hoj i sverige när han/hon tjänstgör på en påhittad båtjävel i karibien och inte ens kan engelska så kan man väl iaf vänta sig en betalning i förskott? :D

Det är bättre med 1 tråd för mycket om detta tema än att någon blir blåst? Inte alla är sökexperter varken via SH eller google.

Hahaha, fantasifullt :D "sälja hoj paypal" fungerar bättre, inte så svårt att tänka sig till heller :)

Det är bättre med 1 tråd för mycket om detta tema än att någon blir blåst? Inte alla är sökexperter varken via SH eller google.

Man behöver inte vara någon expert för att söka. Det handlar ev. mer om att ta sig tiden. I övrigt håller jag med, en sticky vore kalas!

Last edited:

dom " för över" pengar till ditt paypalkonto, på ditt saldo har du alla pengar som du ska men igentligen är det bara sifror, inga riktiga pengar när du väl ska använda dom

OCH hur svårt är det att GOOGLA!!!!

dom " för över" pengar till ditt paypalkonto, på ditt saldo har du alla pengar som du ska men igentligen är det bara sifror, inga riktiga pengar när du väl ska använda dom

Det finns inga pengar på ditt riktiga paypal-konto!!
länken går inte till www paypal com

Last edited:
Herregud, det är sinnessjukt vad dessa trådar ploppar upp. Om inte sökmotorn på forumet är till behagande så finns google också.

Inte så konstigt, där är här på våren man säljer flesta saker under året och då är det fler som råkar ut för dessa nigeriabrev och folk vill så gärna att det skall vara på riktigt.

OCH hur svårt är det att GOOGLA!!!!

Det finns inga pengar på ditt riktiga paypal-konto!!
länken går inte till www paypal com

Och om du kunde googla så skulle du veta att de mycket väl kan kan föra över pengar via ex. stulet kreditkort, så du har saldot som sedan banken efter en tid kräver tillbaka.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti