Blir jag besviken??

MILKY skrev:
2268148 Självfallet, men jag tror du förstår vad jag menar. med all respekt såklart!.
Klart jag förstår... Men va fan ska jag nu börja leta efter motard också igen...har letat efter allt. Mest r6:or men har haft hondan till salu innan också och då letade jag motard för fullt... Känns ju i och för sig rätt, om man nu tycker det går för fort och ändå vill leka.

Ett alt är en bmw cab så det i alla fall blåser lite i håret,, eller njae det går fetbort.

Gottschalk skrev:
2268106 Skitskoj på bana får du iaf !!
Kommer inte att gå långsammare på vanlig väg, garanterat.
Går bra att slanga på 1 o 2:an, men man får ha duktiga varv då!
Provkör !!!!!!!

Måste göra ett tillägg där!!

Går bra att slanga 1,2,3,4,5 utan problem :tummenupp

Jag kopplade upp min R6:a på 3:an i ca 110-120!!

Klintan skrev:
2268169 Måste göra ett tillägg där!!

Går bra att slanga 1,2,3,4,5 utan problem :tummenupp

Jag kopplade upp min R6:a på 3:an i ca 110-120!!

Behöver man växla för att köra långt så är man inte tillräckligt högt :hihi :hihi

Tackar för alla svar

VaRvStopPEt skrev:
2268163 Klart jag förstår... Men va fan ska jag nu börja leta efter motard också igen...har letat efter allt. Mest r6:or men har haft hondan till salu innan också och då letade jag motard för fullt... Känns ju i och för sig rätt, om man nu tycker det går för fort och ändå vill leka.

Ett alt är en bmw cab så det i alla fall blåser lite i håret,, eller njae det går fetbort.

Asså Motard har ju faktiskt flera fördelar om du frågar mig.

1.Billigt
2.Roligt ( Mkt roligare än Plastraket )
3.Går inte så satans fort ( Bra om man har svårt med högernäven )
4.Släng på endurohjulen o stek lite lera
5.Köra Bana ( Finns tex Uråsa )
6.Köra bana på Vintern ( RaceHouse Malmö )

Nackdelen är att det suger phett o köra längre sträckor, men fan min polare körde sin motard till Västervik o tillbaks utan några bekymmer, men köp inte en Husa då om du vill köra den sträckan :hihi

Men visst plastraketer har sin tjusning dom me, men kan knappast ge dig det Motard kan! min högst personliga åskit.

Säger jag med en 1100R i garaget :huvet har bara denna för att det har varit min drömhoj sedan jag var liten parvel :)

Jag ägde min R6:a samtidigt som min brorsa hade sin CBR 900 -92, så jag kan ju dela med mig av mina erfarenheter. Enligt mig är R6:an en betydligt roligare hoj. Den känns betydligt mindre, svänger bättre och är bekvämare. Dock sitter fotpinnarna högre upp än på Firebladen.

När det gäller motorn så gillade jag R6:ans bättre, framförallt för att den vibrerade mycket mindre än Hondans. När det gällde kraft så kändes inte R6:an klenare. Den är ju lägre växlad så du ligger alltid på högre varv vid en viss hastighet och växel jämfört med CBR:en, men det är ingenting som stör eftersom R6:ans motor är mindre rå i gången.

När jag och brorsan låg jämsides i 70 km/h och gasade fullt på 6:an så accelererade hojarna lika bra.

VaRvStopPEt skrev:
2268033

En av anledningarna till att jag vill byta är att få ner hastigheten lite men ändå lite bakhjulskörning.

låter som du behöver en fighter :tummenupp

Ska du:
köra bana, blir du nog inte besviken
köra mest landsväg och powerwheela ibland, då blir du besviken
köpa motard, blir du inte först besviken, men sen blir du det.

Bygg en fighter av din CBR istället, då har du fortfarande mycket vrid kvar och du får garanterat ner farten för dom är inte kul att köra fort med, bara i kurvorna.

VaRvStopPEt skrev:
2268103 Om man tycker det är roligare att svänga lite mera så gör jag ju hellre det i 100-150. Än som det är nu så tar jag mer än gärna e22:an när jag ska någon stans och maxar på istället, dagligen höga farter.

Så det är faktiskt ganska stor chans att min medelfart sänks på en kul hoj

ok...ja då är en R6 rappare än blejden, liksom om du ska åka bana.

fast jag trodde kanske att du ville sänka medelhastigheten av säkerhetsskäl...vet inte om det är så mycket säkrare att smiska kurvor på smala vägar i 130 med en r6 än att vrida fullt på en rak fin e22 med blejden.... :rolleyes: det senare låter skittråkigt f.ö.....å leda kan ju vara förödande för uppmärksamheten... :hihi

fazerfun skrev:
2268337 ok...ja då är en R6 rappare än blejden, liksom om du ska åka bana.

fast jag trodde kanske att du ville sänka medelhastigheten av säkerhetsskäl...vet inte om det är så mycket säkrare att smiska kurvor på smala vägar i 130 med en r6 än att vrida fullt på en rak fin e22 med blejden.... :rolleyes: det senare låter skittråkigt f.ö.....å leda kan ju vara förödande för uppmärksamheten... :hihi

haha klart att det inte är säkrare..
Men jag står ju för hur jag kör (farligt att göra det här kanske) och jag vet att jag ligger i den värsta riskgruppen. dock utan att vara runt 20år med nytt kort.
Har tänkt avigt och rätt på detta en längre tid nu hur det ska åtgärdas. Hoj vill jag köra och det ska vara skoj. Kanske är motard och söka nytt umgänge det slutliga allternativet. (Har aldrig testat motard). Är ju dock nästan 30år med familj och allt. Men adrenalinet är nog den drog jag är kraftigt beroende av.

VaRvStopPEt skrev:
2268407 haha klart att det inte är säkrare..
Men jag står ju för hur jag kör (farligt att göra det här kanske) och jag vet att jag ligger i den värsta riskgruppen. dock utan att vara runt 20år med nytt kort.
Har tänkt avigt och rätt på detta en längre tid nu hur det ska åtgärdas. Hoj vill jag köra och det ska vara skoj. Kanske är motard och söka nytt umgänge det slutliga allternativet. (Har aldrig testat motard). Är ju dock nästan 30år med familj och allt. Men adrenalinet är nog den drog jag är kraftigt beroende av.

nä, det här är helt rätt forum för adrenalinjunkies så var lugn :hihi

Tycker absolut du ska testa motard...många blir grymt hooked på det. Testade en LC4 förra året och det var kul...i 30 minuter, sen kom jag på att jag är för gammal och konservativ för att orka sitta rakryggad på en plastbrits och vibrera fram domningar i fingrarna....men du kanske kan bita ihop. Tror iofs att snittåldern är lägre på sm-åkarna men det kan ju vara en förutfattad mening. Som säljpitch hemma är en motard bra..."titta älskling, jag har bytt min sporthoj mot en vanlig tuff pendlarhoj...130 kusar mot 70...bra va? :) :) :tuttar

Hondan såld om nu sälljaren nu kommer idag som avtalat. Så nu närmar sig ett hojbyte kommer till 80% att bli en r6:a får ge kåphojarna en chans till innan jag byter.... :yoparty

Sen det där att säga hemma. Du vet det är bara 600cc dom går inte så bra och är ju mycket mindre :rolleyes: :)

fazerfun skrev:
2268057 Svår fråga...hur anpassningsbar är du? Från 136 kusar till 120 kanske inte känns men 92 nm mot 68 känns garanterat, iaf vid "vanlig" körning. 300 kubik är ändå 300 kubik....Missförstå mig rätt, R6an är kul och välförtjänt populär, men jag tycker det är för mycket varvande och för lite mos i de register jag brukar befinna mig.

Och det där med att ned farten.... med en R6?? :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

kan bara instämma

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back