Blir ingen motard för mig till nästa år

Tjena fan, ska du med imorgon? Ska ju till Lelles och Mc-varuhuset innan vi hämtar hojen. Mats o Dan ska med.

Ska bli ganska kul o hämta den.... :banana :rock :banana

MackeNo1:
Synd att det regnar idag.........:-O lider med dig om du kör hem den.
Fast det kanske inte spelar så stor roll när du sitter på en ny hoj...??
Fred å jag kanske kikar över imorrn å kikar in underverket.

Kom hem för en timme sen ungefär, efter 14mil i spöregn, +8 grader och helt j-a kolsvart.... :crash Men inte gör det nått när man äntligen är hemma och pärlan står i garaget :banana :tummenupp Imorgon ska jag sätta dit ett tonat kåpglas och ett Micron titan slip-on, oj va fin den kommer att bli :D Kan lova att det kommer en bild på skönheten imorgon kväll :squid

Det va så härligt igår! Skrattade hela vägen hem från sthlm. Full värme i Ådin, och med ett blötdjur på s/t bakom!

Fan va fint, idag har jag åkt 15 mil :) Lite bättre väder idag, klarblå himmel och strålande sol :cool:
Jäkligt nöjd med hojen, fast den drar ganska mycket soppa. Körde lite höghastighetstouring på E4 mellan Gävle och Tierp, låg väll runt 190 -200 till Älvkarlen och så runt 120 resten av vägen till Tierp. Totalt ca 4 mil och hojen drog fan minst 1 liter/mil :fakta Fast å andra sidan kommer man ju fram dit man ska ganska fort :rolleyes: :D
Har dessutom satt dit tonade kåpglaset, slip-on och enkelkutsen. Blev fan så mycket snyggare :tummenupp

Bifogat

• från sidan - liten.jpg
    från sidan - liten.jpg
    117 KB · Visningar: 103
:banana

Bifogat

• front med lyse på - liten.jpg
    front med lyse på - liten.jpg
    93.9 KB · Visningar: 98
Växellägesindikator é tufft :fakta :D

Bifogat

• instrument - liten.jpg
    instrument - liten.jpg
    39.7 KB · Visningar: 81
A man and his machine...... :rock :cool: :D

Bifogat

• jag och hojen - liten.jpg
    jag och hojen - liten.jpg
    112 KB · Visningar: 103
Fan, den är riktigt snygg...och en honda ska vara röd! :tummenupp
Skapligt stor skillnad det blev när du hade tvättat den, låter det mycket bättre med slip-on som du köpte? fast du skulle kanske helt svart kåpglas? men nu är det bara rensa bort lite krafs på den,som sedan är klar! :tummenupp

Grattis!!

Filmade hojen med digitalkameran när jag hade original ljuddämparen och sedan när jag hade slip-onet. Ganska kul för då kunde jag ju höra vilken skillnad det blev, klart mulligare ljud med Micron :tummenupp Startade den iofs helt utan ljuddämpare också (till morsans och grannarnas stora förtjusning) och då lät den som värsta GP hojen :rock :D

Kåpglaset heter mörkrök, och dom kåpglas jag har haft tidigare som har hetat så har varit kolsvarta. Men det va tydligen inte den här sorten... Köpte det och slip-onet för 3000:- så jag tycker det é helt ok för det priset :) Klart snyggare än touring glaset som satt innan iaf :rolleyes:

Givetvis ska hållaren för reg skylten bak tas bort och ersättas med något betydligt smidigare, miniblinkers kommer att ersätta original så fort det finns pengar och tid. Måste ha nått att pilla med i vinter också...

Har en massa märken efter gamla insekter som är svåra att få bort, dom har nog suttit o torkat in ett bra tag innan han har tvättat den. Har försökt få bort det med Sonax hårdvax, men det hjälper inte. Annars brukar det få bort alla fläckar, asfalt och allt möjligt.
Nån som har nått tips på hur jag kan ta bort fläckarna? Inte sugen på att använda rubbing, då lyckas jag garanterat pajja lacken totalt.

Jag tror att Coca-Cola går, men jag är inte säker. Men jag har hört att det ska kunna gå att få bort med Cola faktiskt.

ok, det var ett schysst pris, då får det fan duga :) klart en förbättring när du tog bort touring glaset :rolleyes:

Det kommer nog bli skit snyggt när du är klar med hojen skulle jag tro, pula lite i vinter så.. :tummenupp

Micron var faktiskt bäst i test i bike, som ger den bästa effekten och ljudet!! :rock :öl

:tummenupp

Den e riktigt snygg, när du har rensat upp lite runt skylten så e den en riktig pärla. Växelindikatorn och öhlinaren e en smaskig bonus vid begköp......nu e det bara att åka ut och förnedra trafikanter

Tackar, ska framföra alla komplimanger till Bladen :)
Nån som vet om Joker har rätt ang Coca Cola på ingrott insektsklet i lacken? Är alltså inte delar av insekterna kvar utan bara själva märket där dom har smetats ut....

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back