Blir fan mörkrädd...

Clara skrev:
nåt liknande hände mig och mina kompisar höromveckan, eller kanske inte så likt, men skrämmande män i bilar iallafall.
det hela hade som bakgrund att min kompis kom gående i solklänning på väg hem via utkanten av ett industrionråde typ, klockan tolv på DAGEN en söndag, då kommer en glassig bil och en snubbe frågar om hon ska åka med, det vill hon såklart inte och då börjar han fråga vad hon ska ha för en avsugning osv, eftersom hon är av ganska aggresiv natur blir hon snorlack och börjar sparka på hans bil och skrika att han ska ge fan i henne osv. då drar han tag i hennes klänning så ett an banden går sönder, hon fortsätter skrika och svära och går därifrån med raska steg, han kör efter en bit med ger sig sen.

sen nån vecka senare sitter vi fem tjejer på en trappa på ungefär samma plats och solar oss lite, till saken hör att det var tidigt på dan och vi var i rätt sunkigt skick allihopa, trots detta glor VARENDA karl som kör förbi så ögonen håller på att trilla ur, för att vi typ visar knäna, och min andra kompis blir lite trött på detta och börjar räcka finger åt att alla som glor, så kör det förbi en fin bil och glor som fan och hon räcker finger plikttroget och då glor han ilsket som fan och hon blir lite "oj, hjälp, tänk om han kommer tillbaka och är snorförbannad nu..." och mycket riktigt: typ en kvart senare kommer en ny glassig bil, med samma snubbe i ocn nu även med en kompis i och han stannar och räcker finger åt oss och säger att vi ska stoppa upp det vi vet var och så frågar han min första kompis om hon känner igen honom (och det gör hon ju såklart) och han säger att nästa gång ska hon itne komma undan så lätt men nu är det den andra kompisen han vill snacka med osv.
vi går in i huset till trappan där vi sitter och andra kompisen blir stirrig som fan och är säker på att han ska komma och skjuta oss i huvet med pistol för att sätta ossuppstudsiga slinkor på plats. vi kollar upp hans reg. nr. men det känns olönt att anmäla till polisen, för även om chansen att han blir fälld är rätt stor så kommer han bara bli mer hämndlysten och då kommer han veta våra namn. men man uppskattar inte längre att gå denna sträcka, kan jag tala om.

en helt vanlig dag i en tjejs liv.

ja det här är kanske inte så motorcykelrelaterat, hm lite OT, men ja, det passade ganska bra på den här tråden iallafall.
:tummenupp
Va fan! om det sitter fem tjejer i ett indusriområde och solar så tror fan att man glor, Om ni inte vill att folk ska glo kan man ju välja ett bättre ställe att sola på.
Jag försvarar inte killen som antastade din polare, troligen en jävla idiot.
Men peka finger åt bilarna som åker förbi hur moget är det, eller blev du sur för att det va din kompis dom glodde på och inte dig? :pannkyss

Clara skrev:
nåt liknande hände mig och mina kompisar höromveckan, eller kanske inte så likt, men skrämmande män i bilar iallafall.
det hela hade som bakgrund att min kompis kom gående i solklänning på väg hem via utkanten av ett industrionråde typ, klockan tolv på DAGEN en söndag, då kommer en glassig bil och en snubbe frågar om hon ska åka med, det vill hon såklart inte och då börjar han fråga vad hon ska ha för en avsugning osv, eftersom hon är av ganska aggresiv natur blir hon snorlack och börjar sparka på hans bil och skrika att han ska ge fan i henne osv. då drar han tag i hennes klänning så ett an banden går sönder, hon fortsätter skrika och svära och går därifrån med raska steg, han kör efter en bit med ger sig sen.

sen nån vecka senare sitter vi fem tjejer på en trappa på ungefär samma plats och solar oss lite, till saken hör att det var tidigt på dan och vi var i rätt sunkigt skick allihopa, trots detta glor VARENDA karl som kör förbi så ögonen håller på att trilla ur, för att vi typ visar knäna, och min andra kompis blir lite trött på detta och börjar räcka finger åt att alla som glor, så kör det förbi en fin bil och glor som fan och hon räcker finger plikttroget och då glor han ilsket som fan och hon blir lite "oj, hjälp, tänk om han kommer tillbaka och är snorförbannad nu..." och mycket riktigt: typ en kvart senare kommer en ny glassig bil, med samma snubbe i ocn nu även med en kompis i och han stannar och räcker finger åt oss och säger att vi ska stoppa upp det vi vet var och så frågar han min första kompis om hon känner igen honom (och det gör hon ju såklart) och han säger att nästa gång ska hon itne komma undan så lätt men nu är det den andra kompisen han vill snacka med osv.
vi går in i huset till trappan där vi sitter och andra kompisen blir stirrig som fan och är säker på att han ska komma och skjuta oss i huvet med pistol för att sätta ossuppstudsiga slinkor på plats. vi kollar upp hans reg. nr. men det känns olönt att anmäla till polisen, för även om chansen att han blir fälld är rätt stor så kommer han bara bli mer hämndlysten och då kommer han veta våra namn. men man uppskattar inte längre att gå denna sträcka, kan jag tala om.

en helt vanlig dag i en tjejs liv.

ja det här är kanske inte så motorcykelrelaterat, hm lite OT, men ja, det passade ganska bra på den här tråden iallafall.
:tummenupp

Hmmmm, Industriområde Malmö... Det är möjligtvis inte så att det är samma industriområde som hororna går på ? Och som ligger väldigt nära Rosengård ? I så fall ska man se upp för varenda snubbe som passerar. Å andra sidan är det en mycket olämplig plats att vara kaxig och visa fingret på.

Till flickorna: Det är inte rättvist, men var för i helvete inte kaxiga o peka finger o kalla olika killar för massa dumma grejor, det är det bästa sättet att åka på däng alt våldtäkt..

Har själv en flickvän som har lite svårt att hålla käft när hon blir full eller när hon tycker att ngt är åt helvete o det hon har berättat för mig om hur vissa killar behandlar tjejer är fan inte klokt..

Det är då klart bättre att hålla käft o svälja lite skit (till en viss gräns) än att något händer..

OT men väldigt viktig sak...

Men för i helvete rent ut sagt!
Ett fulfinger rättfärdigar knappast en våldtäkt eller annan våldshandling.
Sen att personen i fråga visat fingret utan lämplig orsak berättar väl mer eller mindre om personens mognad.
Men vi killar har ju ett större fysiskt övertag så jag kan förstå att tjejer kan känna sig hotade så att dom reagerar agressivt.
Så lite ska man väl tåla annars är man väl knappast en man!

Personligen har jag fått många fulfinger och hyttande nävar och gubbar som sprungit efter mig när jag kört hojj.
Inte fan stannar jag och misshandlar någon för det....

guruville skrev:
Men för i helvete rent ut sagt!
Ett fulfinger rättfärdigar knappast en våldtäkt eller annan våldshandling.
Sen att personen i fråga visat fingret utan lämplig orsak berättar väl mer eller mindre om personens mognad.
Men vi killar har ju ett större fysiskt övertag så jag kan förstå att tjejer kan känna sig hotade så att dom reagerar agressivt.
Så lite ska man väl tåla annars är man väl knappast en man!

Personligen har jag fått många fulfinger och hyttande nävar och gubbar som sprungit efter mig när jag kört hojj.
Inte fan stannar jag och misshandlar någon för det....

Nej, klart det inte gör, men det finns jävligt mycket skumma typer i samhället o tjejer är så mycket mer utsatta än killar, det handlar inte vad som är rättvist o berättigat utan mer vad man måste tåla för att ha någon chans att klara sig till 30år i dagens samhälle...

tack för stödet, ni verkar tycka det är var karls rättighet att få antasta vem fan som helst och försöka kräva att köpa sex.

om ni hade varit tjejer så hade ni vetat hur jävla trött man är på att ALLA killar halvt kör av vägen för de ska glo så jävla mycket för att man har mindre kläder på sig än bävernylonsoverall. och nej, man tar det iten som en komplimang när otäcka män vill köpa sex av en eller när nån tutar och skriker, man blir RÄDD. jag är jävligt trött på att vara rädd hela tiden.

men ja, det var omoget av min kompis att räcka finger och ja vi var fem tjejer, de var två, men vi var fem små taniga flickor, de två bitiga karlar. och han var direkt hotfull och hade sån där galen blick.

och nej, det var inte i malmö, det var i helsingborg och vi valde att sola på den trappen för att vi var och spelade in i den lokalen och för att en av oss ville röka och vi råkade ha shorts och linne på oss.

jag är alltid skiträdd när jag går där nu. men det verkar ni ju tycka man ska vara glad för, för man ska ju vara glad att nån tycker man är söt och sexig. ja, tack som fan.

ursäkta att jag lackar och drar er alla över en kam, några av er hade inte den här tonen, tack till er, men jag blir så jävla förbannad när jag berättar om nåt som gjorde mig så jävla rädd och jag får höra att jag i stort sett ska vara tacksam och/eller skylla mig själv. :fatta! :kocko

inte för att jag på något sätt försvarar svinen som uppförde sig aggressivt, men att peka finger till förbipasserande bilar anser inte jag stå i proportion till att kolla in några lättklädda tjejer som ligger och solar. Om jag var ute en varm, solig sommardag och såg några snygga tjejer vid sidan av vägen hade jag med största sannolikhet själv tagit blicken från trafiken :D (om det var lägligt så klart...), och jag är rätt säker på att de flesta tjejerna hade gjort likadant om någon Fredrik Ljungberg wannabee låg och skröt med magrutorna. :jisses

Det är synd att kvinnor måste ha overall och snaggat huvud för att inte betraktas som sexobjekt, men nu är män som vi är och det lönar sig inte att "kaxa upp" sig i onödan.

Hoppas förresten att din polare som utsattes för våldtäcksförsöket klarade sig utan några bestående men, och att hon inte hatar män alltför mycket numera.

P.S Jag är sär-artsfeminist :banana

Clara skrev:
tack för stödet, ni verkar tycka det är var karls rättighet att få antasta vem fan som helst och försöka kräva att köpa sex.

om ni hade varit tjejer så hade ni vetat hur jävla trött man är på att ALLA killar halvt kör av vägen för de ska glo så jävla mycket för att man har mindre kläder på sig än bävernylonsoverall. och nej, man tar det iten som en komplimang när otäcka män vill köpa sex av en eller när nån tutar och skriker, man blir RÄDD. jag är jävligt trött på att vara rädd hela tiden.

men ja, det var omoget av min kompis att räcka finger och ja vi var fem tjejer, de var två, men vi var fem små taniga flickor, de två bitiga karlar. och han var direkt hotfull och hade sån där galen blick.

och nej, det var inte i malmö, det var i helsingborg och vi valde att sola på den trappen för att vi var och spelade in i den lokalen och för att en av oss ville röka och vi råkade ha shorts och linne på oss.

jag är alltid skiträdd när jag går där nu. men det verkar ni ju tycka man ska vara glad för, för man ska ju vara glad att nån tycker man är söt och sexig. ja, tack som fan.

ursäkta att jag lackar och drar er alla över en kam, några av er hade inte den här tonen, tack till er, men jag blir så jävla förbannad när jag berättar om nåt som gjorde mig så jävla rädd och jag får höra att jag i stort sett ska vara tacksam och/eller skylla mig själv. :fatta! :kocko
En fundering, om du säger att alla killar glor på dig måste betyda att du glor på dem. Hur ska du annars veta? :va

Tråkigt att ni ska behöva vara rädda. :pannkyss
//Roberth

Stromberget skrev:
Men jag ropar "nej, det är inte jag som är ...(farsans namn)",
-"Vem fan är du då, mummel mummel" hans polare böjar garva.

Egentligen ganska kul skämt. Jag tror att dom hade ganska kul åt din bekymrade uppsyn. Det finns ju dom som kör på hojar med sina bilar istället för att ha så där kreativa ideer. Jag har blivit påkörd fem sex gånger inne i stan av folk som irriterat sig på mig. 2 gånger har folk från bilarna sprungit ut o velat slåss. Krama varandra i trafiken

Last edited:
Roberth skrev:
En fundering, om du säger att alla killar glor på dig måste betyda att du glor på dem. Hur ska du annars veta? :va

Tråkigt att ni ska behöva vara rädda. :pannkyss
//Roberth

jaja, alltså det är faktiskt skillnad på en uppskattande blick från nån i ens egen ålder och "stil" typ och när varenda bil med typ femtioåriga gubbar och så vidare formligen hänger ut ur rutan och RÅGLOR.
eftersom vi satt riktade ut mot gatan såg vi naturligt nog dem, så därför vet jag att de glodde.
men det var inte ens så att vi var värsta pumaflocken iklädda hotpants och högklackat, utan typ osminkade, vanliga shorts, gympaskor, tshirt typ. men typ de här områdena är väldigt kvinnofria så alla verkar helt hänförda över att nån av honkön befinner sig där, oavsett om man är iklädd soppsäck eller nåt. det gör att man känner sig väldigt utstirrad och utsatt.

jaja det kvittar.

men jag tänkte bara säga, att tänk er för ibland killar, visst titta, men liksom RÅGLO inte, tuta inte, häng inte ut, fladdra inte med tungan åt en, skrik inte JUSTA RATTAR STUMPAN osv, även om ni gör detta i största välmening, jag och många tjejer med mig blir väldigt illa berörda av sånt, man känner sig sårbar och utsatt, man inser att om de där killarna skulle stana och dra in en i bilen skulle man inte ha NÅT att sätta emot.
liksom om man vill visa uppskattning mot nån vill man väl inte skrämma denne?
jag vet att alla män inte är våldtäktsmän osv osv men man har varit med om så jävla mycket skit och man vet ju inte vem som bara vill ge en komplimang och vem som vill våldta en.

Detta med att kunna smsa/ringa vägverket för att få tag i personuppgifter är helt jävla sjukt igentligen...undrar hur många bågar/bilar som har haft påhälsning nattetid pga detta :va nej det ska vara hemligt och inte så jävla enkelt och få tag i det,det räcker med att polisen skulle få fram uppgifterna och inte alla privatpersoner....

Clara skrev:
jaja, alltså det är faktiskt skillnad på en uppskattande blick från nån i ens egen ålder och "stil" typ och när varenda bil med typ femtioåriga gubbar och så vidare formligen hänger ut ur rutan och RÅGLOR.
eftersom vi satt riktade ut mot gatan såg vi naturligt nog dem, så därför vet jag att de glodde.
men det var inte ens så att vi var värsta pumaflocken iklädda hotpants och högklackat, utan typ osminkade, vanliga shorts, gympaskor, tshirt typ. men typ de här områdena är väldigt kvinnofria så alla verkar helt hänförda över att nån av honkön befinner sig där, oavsett om man är iklädd soppsäck eller nåt. det gör att man känner sig väldigt utstirrad och utsatt.

jaja det kvittar.

men jag tänkte bara säga, att tänk er för ibland killar, visst titta, men liksom RÅGLO inte, tuta inte, häng inte ut, fladdra inte med tungan åt en, skrik inte JUSTA RATTAR STUMPAN osv, även om ni gör detta i största välmening, jag och många tjejer med mig blir väldigt illa berörda av sånt, man känner sig sårbar och utsatt, man inser att om de där killarna skulle stana och dra in en i bilen skulle man inte ha NÅT att sätta emot.
liksom om man vill visa uppskattning mot nån vill man väl inte skrämma denne?
jag vet att alla män inte är våldtäktsmän osv osv men man har varit med om så jävla mycket skit och man vet ju inte vem som bara vill ge en komplimang och vem som vill våldta en.
Jag bara skojar lite med dig. :)
Personligen tycker jag sådant beteende du beskriver hos vissa män är under all kritik.
Ta det onda med det goda: Det skulle nog vara tråkigt om ingen tittade. :tummenupp

Clara skrev:
Men bortsett från det så är du frisk och mår bra?

Roberth skrev:
Jag bara skojar lite med dig. :)
Personligen tycker jag sådant beteende du beskriver hos vissa män är under all kritik.
Ta det onda med det goda: Det skulle nog vara tråkigt om ingen tittade. :tummenupp

alltså, det är trevligt om nån tittar på en uppskattande enbart, och jag fattar att det känns omöjligt att veta hur ens blick uppfattas, praktist taget omöjligt rentav. men faktum är att en blick kan få en att känna sig vacker och en annan kan få en att känna sig utsatt. så det är därför jag säger, TITTA gärna, men stirra inte ut en, granska inte kroppen uppifrån och ner fem gånger och allt det där andra jag skrev förut.

Hmmm... jag håller helt med Clara och med det menar jag inte att det gäller oss alla killar. Men om vi säger så här: skulle min dotter (om jag hade ngn) gå hem från krogen ensam på natten oavsett om hon var 15 eller 25 så skulle jag vara orolig. Skulle min grabb göra det så skulle jag vara betydligt mindre oroad.

Men onekligen blir man ju nyfiken på hur du Clara ser ut. Kanske tre armar och ett ben. :7peta

rerell skrev:

Dom flesta gångerna är när man kört mellan köerna o ställt sig längst fram vid ett rödljus o bilen bakom en börjar köra o trycker bort en så man måste flytta sig.. Men på essingeleden var det en kille som körde på mig efter att jag hade kört om honom. Han körde ikapp mig o tuta, mongo tänkte jag sen kände jag hur han körde på mitt bakdäck o då gick det nog i 70 km/h iaf. Det var inte stabilt. Men o andra sidan så har jag rullat närmare 11000 mil på hoj inne i stan så egentligen så har det ju knapp hänt nånting.

Vårat öppna samhälle är ju bara för underbart...

Herromdagen ligger man i enfilig "vajjer-räcke-väg", en billist framför som kör 60 på 90 väg, sms'a iväg reg nr, fick tillbaka uppgifter, ringde sen eniro, å fick mob nr...Ringde spelaren, å såg hur han svara i bilen framför :)

Bad han hålla till höger så mkt han kunde, annars skulle jag minsan köra på honom, å vipps kom jag förbi :tummenupp

Måste för övrigt vara längsta enfiliga vajjer-sträcka i sverige :3freak .. i närheten av eskilstuna..

Jag körde bil, för er som inte förstod :hihi

*/ ?>
Back