Jezze_
Sporthojsnörd
Ja som rubriken lyder, blir det nån tävling iår? hade ju varit skoj 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att kalla Bomber Magazine för bluffmakarna är bara ett onödigt påhopp på alla de skribenter som jobbade för dem.
Att den svenska tidningen lades ned är en ekonomisk verklighet som kommer att drabba ännu fler företag i dessa tider.
Till och med jag tycker att det hela kunde ha hanterats bättre med kompensation för prenumeranter osv. Men att därifrån gå över till att kalla Bomber och alla som höll på med tidningen för bluffmakare är bara väldigt osmakligt samt missvisande.
Nej, inget SSOTYA i år.![]()
Startfältet skulle inte ha blivit tillräckligt starkt enligt min mening.
Ingen poäng att göra någonting halvdant, utan skall det göras så skall det göras ordentligt med flertal starka deltagare.
"No offence" till alla de därute som bygger fighter i år.
Dessutom så har jag inte riktigt haft tid över för det hela. Att rodda ihop SSOTYA brukar kräva lite mer tid än folk tror.
Förstapriset i SSOTYA har alltid varit en stor pokal, inte reportaget i Bomber.
Den delen har bara varit en skön bonus.
Att kalla Bomber Magazine för bluffmakarna är bara ett onödigt påhopp på alla de skribenter som jobbade för dem.
Att den svenska tidningen lades ned är en ekonomisk verklighet som kommer att drabba ännu fler företag i dessa tider.
Till och med jag tycker att det hela kunde ha hanterats bättre med kompensation för prenumeranter osv. Men att därifrån gå över till att kalla Bomber och alla som höll på med tidningen för bluffmakare är bara väldigt osmakligt samt missvisande.
Det é lungtFår be om ursäkt om du tog åt dig. Men i stundens hetta valde jag att formulera mig på det viset, ser nu efteråt att det ser helt fel ut, men låter det vara kvar för jag står för det jag skriver.
Nej, underlaget för en tävling är på tok för litet som det ser ut just nu.Blir det nån tävling 2010?
Nej, underlaget för en tävling är på tok för litet som det ser ut just nu.
Det är just det där att få ihop ett bra startfält som jag inte tror fungerar.Om du drar ihop något seriöst och får ihop ett bra startfält så kan jag (eller mustseebikes.com som är på väg upp) sponsra med pokal samt gärna göra ett reportage om bågen (och ev. flera) och sälja till swe och utlandet. Jag jobbar ju med flera tidningar både i Swe och utlandet...
Seså, kom igen å dra ihop ngt
MVH
J
Varför ska man ha "bling" för att det ska bli ett bra bygge??? Då kan man ju läsa Amerikanska skittidningat där chromar de & hänger på massor med tunga saker så att hojarna blir svindyra & okörbara.
Gillar mer att man kan visa vad som går att göra lite enklare medel så att nån ful Jappsare blir schysst & rå.
Jag tycker en fighter ska man inte behöva vara rädd att ställa ute pga. fågelskit eller att man är rädd för att den blir snodd. DE SKA ANVÄNDAS.
visst är det så att du har helt rätt.. men då iallfall 80% av alla byggen byggs under förutsättning att dom skall kunna återställas till orginal så tycker jag inte att dom platsar i en byggtävling. enligt min åsikt så "byggs" det allt för många svennefighters (enbart crossstyre och crosslampa) för att det ska vara intressant. bättre isåfall att vänta något år. låt folk planera lite byggen så möjligtvis att 2011 skulle kunna vara intressant.
Håller med bägge om att såklart att det ska vara egna lösningar & så men det jag är ute efter är att man inte måste bygga nåt för 250000:- som alla choppers för att det ska platsa i en tävling.
Sen det med återställande är ju kuk det finns ju orginal att köpa alltis så varför i helvete ska det gå att återställa???
Sen så kan man ju tycka att antigen så har man en årlig tävling eller ej man kan ju inte vänta på att man ser nåt som man tycker skulle vinna ,den kannske inte äns vill ställa upp, & blir det bara skithojar som ställer upp så får man väl bygga en bättre själv eller inse att svennarna inte är så interesserade...
jag håller helt och fullt med dig... budget skall inte behöva vara det som avgör.
däremot så tycker jag att order streetfighterbygge är lite för lössläppt häromkring eller bygge överhuvudtaget , att sätta på ett crossstyre och en crossframlampa är inte ett bygge, även om det ordet används ofta här även då.
jag tror snarare att det är större värde att ha en caferäcerbyggartävlig istället. för där byggs det destomer ,
jag tror att vi i sverige har svårt att inse att det finns något mer än bara tyskfighters och svennefighters , Vi har helt enkelt lite svårt att våga sticka ut i rädsla för vad andra kommer tycka. och det är enligt vad jag själv tror , det som är anledningen till att det inte finns tillräckligt stort startfält för en fightertävling.
Väl talat El Puckowitch!
Står med brända fingrar efter att ha varmlött en kopplingsvire.
Vfan håller vi på med egentligen?
Men ack så roligt det är att se slutresultatet sedan
Kirra en BSB åt mig med, kanske dags för en intresseförening?
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|