Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är du sann? Ska du bygga egen ram och frågar om vinkeln på gaffeln verkar bra genom ett par dåliga foton!?!?!?![]()
Jag skulle definitivt inte ens försöka bygga ett styrhuvud utan att göra en ordentlig jigg till det så jag vet att det blir rakt i lod och sen att jag får vinkeln exakt som jag vill ha den.
Var har du styrhuvudet som var till den ramen som du har byggt runt? Går inte det att använda på något sätt?

Om du tänkt ha framhjulet där det är på bilden kommer det ta i grenrören vid fjädringsrörelse.
Om du inte sov på mattelektionerna i skolan kan du få fram gaffelvinkel med en lodlina och något att mäta med. Till exempel en bra stålskala.
Studera helst vinklar och mått hos några olika hojar som har de egenskaper du vill uppnå hos ditt bygge. Då vet du ungefär vad du har att gå på. Kontakta även en SFRO-besiktningsman under byggets gång, om det är något du tänkt regga.
Underbart!![]()
20 är snyggast
Du bör väl ligga kring 30 grader snarare än 20. Fritt från huvudet så har många sportcyklar 26-28 grader.
I princip kan du ha helt lodrät gaffel och få det att fungera. Kolla på en kundvagn, där är det så.
Mats

Men, kundvagnar fungerar ju inte. Annars var det en relevant liknelse![]()
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |