Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
E22 skrev:lampkåpa...sockel..dikt an..problem?inte mer broblem mer än att man behövde koppla sladdar,skruva dit den själv...men för visso den kanske inte sved i plånkan som andra...deeee kan ju vissa kanske tycka e jobbigt..inte jag...
![]()
amullo skrev:Hur pass dikt skall de ligga??
Ger exempel på en montering som är gjord på emullo´s gamla kåpor.
Tycker du ska ta dig själv en lite runda in om micro..för att titta lite...korvgubbe skrev:Hur skruvade du fast den? Vill ju inte dra in skruvar i kåpan helst..
Tanken med vår lösning är att du nttjar hålet som redan finns i kåpan och sedan drar fast det hela genom att dra fast en mutter på baksidan av kåpan som fäster i själva lampsockeln...lampsockeln håller sedan fast den del av blinkerskåpan" som är på utsiden av hojens kåpa..
amullo skrev:Brorsan har som ett shacknät med vitt och svart i 2x2mm stora shackrutor över hela glaset. Det ger ett bra utseende när det inte lyser och ger även bra ljusgenomsläppning..
Tips kanske..?
maccan#22 skrev:ja vill oxå ha...![]()
korvgubbe skrev:Så här kommer de se ut. Fotade de första provbitarna.
P@trik skrev:Ser faktiskt riktigt snyggt ut,får väl hoppas att det kommer gå bra för er.
Inte helt omöjligt att dina blinkare kommer sitta på min nästa hoj.
Fast jag tycker ändå ni ska prova med dioder,dom är både bättre och snyggare..
![]()
hållundan skrev:Riktigt snyggt. Kawagröna till mig tack
Keep it up!
korvgubbe skrev:Dioder är så oerhört mycket dyrare. Dessutom ljussvagare. Vill ju inte tumma för mycket på säkerheten. När det gäller själva blinkandet så vill iaf jag att det ska synas så bra som möjligt. Det är ju lixom skalet som jag vill få snyggt och slimmat...
myspinnen skrev:men högeffektsdioder lyser ju starkt som fan. och dyra vet jag inte heller.. köp dom på elfa för ca 10kr plus moms styck... visst lite dyrare än en glödlampa, men grymt mycket längre livlängd.. plus att till fördel för dom som kör motard eller annan hojj med mycket vibrationer så skakar dioder inte sönder i första taget.. är inne på min 3dje glödlampa på xr:en.
korvgubbe skrev:Det jag tänkte konsultera er för är att f reda på vilken färg ni vill ha på själva blinkersglasen..
korvgubbe skrev:Hur skruvade du fast den? Vill ju inte dra in skruvar i kåpan helst..
Tanken med vår lösning är att du nttjar hålet som redan finns i kåpan och sedan drar fast det hela genom att dra fast en mutter på baksidan av kåpan som fäster i själva lampsockeln...lampsockeln håller sedan fast den del av blinkerskåpan" som är på utsiden av hojens kåpa..
merciless skrev:Kolla på www.mcvaruhuset.se
i menyn klickar du på reservdelar, och sen blinkers... klockren lösning på hur man fäster kåpblinkers
Ännu bättre såklart att åka dit och kolla "live"![]()
korvgubbe skrev:Jodå, har sett de flesta varianter.. Om du kikar på alla blinkers som ligger slimmat så ser du att det kräver att du sågar upp ett betydande hål i kåpan för att få igenom sockeln.. Alla blinkers poå den övre raden kräver STORA hål.
Vår lösning kräver bara att man har ett hål motsvarande R10 i kåpan. Detta kräver sällan värre arbete än att man vidgar befintligt hål med 1-3mm ...
På den 900SSie som står därhemma krävdes inga modifikationer över huvud taget..
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |