Blinkers Mototek.

Akilles82

Medlem
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
2009 Honda CB1000RA
Hej..

Har en fråga angående mototek blinkers till cbr 1000rr. passform kanon men ett prob. där är 2 st gula kablar 2 st svarta. är detta pga att där är 2 dioder innanför glaset?.. och hur ska jag koppla dessa på anslutningarna? finns ju bara uttag för att ansluta 2 st. Ska jag koppla bägge jordkablarna på samma osv ?????:huvet :huvet

tacksam för hjälp.

Akilles82 skrev:
2652585 Ok. Tackar så mycket för hälpen.. lika bra att kolla innan så man inte bränner säkringar och skit..

Mvh Pecke :tummenupp

Tänka också handla ett par sådana, behövde du något motstånd?

Nyare Hondor kan behöva extra motstånd. Övriga klarar sig 9ggr av 10.

Tjo..

vet faktiskt inte än, har inte kopplat in dom än.. köpte kablar så jag slapp kapa orginalen men dom passade inte i anslutningarna:huvet . så jag får kapa ändå. Ska göra det nu i veckan sen kan jag skriva en rad efter när dom sitter på plats..:tummenupp.

Hanzzon skrev:
2655621 Tänka också handla ett par sådana, behövde du något motstånd?

Akilles82 skrev:
2656527 Tjo..

vet faktiskt inte än, har inte kopplat in dom än.. köpte kablar så jag slapp kapa orginalen men dom passade inte i anslutningarna:huvet . så jag får kapa ändå. Ska göra det nu i veckan sen kan jag skriva en rad efter när dom sitter på plats..:tummenupp.

Jaha ok, ja det hade uppskattats :tummenupp

nu sitter dom på plats. men jag har ett dilemma. Den blinkar alldeles för snabbt, Kanske behövs ett motstånd. Men jag har heller inga blinkers monterade bak ännu. Påverkar detta?? e kass på el :va .

tacksam för tips:tummenupp

Akilles82 skrev:
2658174 nu sitter dom på plats. men jag har ett dilemma. Den blinkar alldeles för snabbt, Kanske behövs ett motstånd. Men jag har heller inga blinkers monterade bak ännu. Påverkar detta?? e kass på el :va .

tacksam för tips:tummenupp

Ja du måste koppla in alla blinkare innan du kan bilda dig en uppfattning om det blinkar för snabbt.

ok.. har kopplat in alla blinkarna nu, och har kommit fram till att det blinkar alldeles för fort :mad: .. får skaffa mig motstånd och pilla dit.. återkommer om ett par dar.:)

Boris JR skrev:
2658441 Ja du måste koppla in alla blinkare innan du kan bilda dig en uppfattning om det blinkar för snabbt.

Akilles82 skrev:
2652512 Hej..

Har en fråga angående mototek blinkers till cbr 1000rr. passform kanon men ett prob. där är 2 st gula kablar 2 st svarta. är detta pga att där är 2 dioder innanför glaset?.. och hur ska jag koppla dessa på anslutningarna? finns ju bara uttag för att ansluta 2 st. Ska jag koppla bägge jordkablarna på samma osv ?????:huvet :huvet

tacksam för hjälp.

overderlig trådfsökfunktion på SH......

Lite hjälp på traven....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu