tåberg
A backward poet writes inverse
tjo,
har bytt till biltemarelä för mina diodblinkers. hade fyra stycken fungerande:
2 diod fram och 2 glödlampa bak.
allt funkade fint. Sen skakade dom två bakre sönder. Dom fram fortsatte att blinka som vanligt.
i slutet av förra sommaren blev det så att båda framblinkersarna istället för att blinka på ena sidan.. så lyser båda och pulserar lite.
jag har testat att byta blinkrelä, men det blir samma sak då.
testar man en blinkers i taget så blinkar ingenting.
har ett glapp i omkopplingsdosan, en skruv har lossnat vid delen där blinkersknappen sitter. den är lite glapp nu, men var inte det för. har testat att ruckla lite på den medans jag testat...
vad kan det vara? verkar inte vara reläet.
Dessutom bränner man helljusindikatorlampan hela tiden. den borde inte ha kontakt med blinkerserna förrutom i omkopplingshantaget eventuellt....
några förslag?
har bytt till biltemarelä för mina diodblinkers. hade fyra stycken fungerande:
2 diod fram och 2 glödlampa bak.
allt funkade fint. Sen skakade dom två bakre sönder. Dom fram fortsatte att blinka som vanligt.
i slutet av förra sommaren blev det så att båda framblinkersarna istället för att blinka på ena sidan.. så lyser båda och pulserar lite.
jag har testat att byta blinkrelä, men det blir samma sak då.
testar man en blinkers i taget så blinkar ingenting.
har ett glapp i omkopplingsdosan, en skruv har lossnat vid delen där blinkersknappen sitter. den är lite glapp nu, men var inte det för. har testat att ruckla lite på den medans jag testat...
vad kan det vara? verkar inte vara reläet.
Dessutom bränner man helljusindikatorlampan hela tiden. den borde inte ha kontakt med blinkerserna förrutom i omkopplingshantaget eventuellt....
några förslag?