bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Precis, ur med lampan om detta inte är gjort.
Sen köper man en multimeter och börjar mäta. Jag skulle säga att en multimeter ska man ha i vilket fall som helst, är inte så svårt att mäta och i en hoj är det ju omöjligt att dräpa sig med 12V likspänning vilket är det viktigaste, en multimetern brukar också vara kortslutningssäkrad så det ska mycket till att man lyckas bränna upp nåt i hojen.
Det skumma är att den blinkar med alla fyra blinkers åt bägge hållen, borde vara två åt ett håll och fyra åt andra om det nu inte är nån form av miniblinkers med glödljus.
Sen köper man en multimeter och börjar mäta. Jag skulle säga att en multimeter ska man ha i vilket fall som helst, är inte så svårt att mäta och i en hoj är det ju omöjligt att dräpa sig med 12V likspänning vilket är det viktigaste, en multimetern brukar också vara kortslutningssäkrad så det ska mycket till att man lyckas bränna upp nåt i hojen.
Det skumma är att den blinkar med alla fyra blinkers åt bägge hållen, borde vara två åt ett håll och fyra åt andra om det nu inte är nån form av miniblinkers med glödljus.