blinkers blinkar för fort.

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
hoho håller på att byta ut lite blinkers på hojjen, givetvis börjar skiten blinka för fort och jag måste stoppa dit motstånd.
Jag tycker det för det första suger att hålla på med elektronik och för det andra så lär man säkert byta blinkers fram och bak och hit och dit fler gånger...
så frågan:


Vart stoppar jag in ett vridmotstånd så det påverkar alla blinkers oavsett vart lampan är paj/bytt? räcker det att stoppa in ett på en av det två ingående sladdarna i relät?

i vilken storleksordning bör relät kunna ställas in?
 
psykomotard skrev:
hoho håller på att byta ut lite blinkers på hojjen, givetvis börjar skiten blinka för fort och jag måste stoppa dit motstånd.
Jag tycker det för det första suger att hålla på med elektronik och för det andra så lär man säkert byta blinkers fram och bak och hit och dit fler gånger...
så frågan:


Vart stoppar jag in ett vridmotstånd så det påverkar alla blinkers oavsett vart lampan är paj/bytt? räcker det att stoppa in ett på en av det två ingående sladdarna i relät?

i vilken storleksordning bör relät kunna ställas in?
finns nått relä som man byter ut det orginala mot.. så det funkar oavsätt bilka blinkers du har på hojen.. kostar runt 200:- prata med din lokala mc firma
 
porec skrev:
finns nått relä som man byter ut det orginala mot.. så det funkar oavsätt bilka blinkers du har på hojen.. kostar runt 200:- prata med din lokala mc firma

Jag tjackade ett motstånd på duells och det paralellkopplade jag bara på blinkersreläet som styr både fram och bak. det fungerar perfekt (jag har bytt till diod blinkers både fram och bak).
Det va lite klurigt innan jag kom på hur det skulle kopplas dock, för det kom inte med någon beskrivning, inte ens på vad varje färg på motståndet va.
Det jag har har 3 kablar ut och det är 2 + som ska sitta på +höger resp +vänster och sedan är det en jord.
 
Last edited:
psykomotard skrev:
hoho håller på att byta ut lite blinkers på hojjen, givetvis börjar skiten blinka för fort och jag måste stoppa dit motstånd.
Jag tycker det för det första suger att hålla på med elektronik och för det andra så lär man säkert byta blinkers fram och bak och hit och dit fler gånger...
så frågan:
Vart stoppar jag in ett vridmotstånd så det påverkar alla blinkers oavsett vart lampan är paj/bytt? räcker det att stoppa in ett på en av det två ingående sladdarna i relät?
i vilken storleksordning bör relät kunna ställas in?
Först "vart" är en riktningsbestämning. Vart är du på väg. Det heter var!
Sen är lösningen så enkel att t o m en politiker skulle kunna klara av det.
För att det skall blinka med rätt hastighet måste lasten vara den som står stämplad på blinkreläet. Att det blinkar med fel fart när en lampa går sönder är en säkerhetsgrej. Du märker på indikatorlampan att den blinkar med fel fart =fel någonstans.
Enklast är att investera i ett Biltemarelä (elektroniskt, 50spänn och lastoberoende, ej testat själv..) så slipper du alla problem.
 
Kahobe skrev:
Först "vart" är en riktningsbestämning. Vart är du på väg. Det heter var!
Sen är lösningen så enkel att t o m en politiker skulle kunna klara av det.
För att det skall blinka med rätt hastighet måste lasten vara den som står stämplad på blinkreläet. Att det blinkar med fel fart när en lampa går sönder är en säkerhetsgrej. Du märker på indikatorlampan att den blinkar med fel fart =fel någonstans.
Enklast är att investera i ett Biltemarelä (elektroniskt, 50spänn och lastoberoende, ej testat själv..) så slipper du alla problem.

tack för sista meningen i ditt svar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top