Blinkar inte åt ena hållet.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tror jag fått en Norsk Honda som har fel på blinkersen;"Blinkar, blinkar inte.."
Det gäller en cbr 929 från 2000.

Skämt åsido. Hade problem då jag hade miniblinkers/diod, då blinkade det fort till höger o vänster, men ibland inte alls vänster då det bara tickade till i relät men ingen blinkers. Jag byggde om bakdelen till orginal och fick rätt blinkttakt till Höger, men fortfarande så blinkar inte alls vänster nu :va Ingen trasig blinklampa heller.

Hur är relät konstruerat? Kan det "paja" för ena sidan enbart, el kan det vara något glappis? Finns det säkring någon annan stans än i säkringsboxen för relät? el finns det 2 relän :confused: Det elektriska är inte min starka sida
:(
Tacksam för svar!

Hade samma problem på min aprilia, det visade sig efter att väl kollat igenom allt att det var glapp i en kontakt.
Fast på min hände det på båda sidorna lite när den hade lust med det och samma tickande ljud från relät.

RsForce skrev:
2273274 Hade samma problem på min aprilia, det visade sig efter att väl kollat igenom allt att det var glapp i en kontakt.
Fast på min hände det på båda sidorna lite när den hade lust med det och samma tickande ljud från relät.

Är inne på glapp själv...jag körde när jag nyss köpt hojjen, så fungerade det med snabb blinktakt, sen slutade det fungera vänster sida, var ute o körde helt plötsligt så fungerade det igen, kom hem stängde av, det blinkade, sen nästa sväng då jag skulle köra, fungerade det vid start men inte vid första vänster blinkers...

Tråkigt hitta glappet isåfall bara..Kanske skall skruva av Väster framblinkersen igen o testa den kontakten igen?.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg