Blick på CBR600RR '05

Ha begäret växer...

Få se, om jag lägger undan 15000:- i månaden så kan jag köpa den till våren, och det borde inte vara något problem :3freak

Vad är uppståndelsen? Ser ut som en 03a tycker jag...
Den är ifs snygg.

Blå var lite fin...

Bifogat

• 1284778.jpeg
    1284778.jpeg
    23.9 KB · Visningar: 124
valmers skrev:
Det där är ju bara löjligt. Var i ligger relevansen att jämföra en 600cc med en 636cc? Då kan man ju tillverka en 700cc och kalla den för 600cc, och slå sig för bröstet när man "slagit" konkurrenterna i tester.
Och vad är det som säger att en 700cc skulle vara en bättre motorcykel? När började ALLT sitta i motorn?
Sådana här påståenden var relevanta 2001 när 636an först dök upp, nu är det bara fjolligt att ens ta upp det.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Och vad är det som säger att en 700cc skulle vara en bättre motorcykel? När började ALLT sitta i motorn?
Sådana här påståenden var relevanta 2001 när 636an först dök upp, nu är den bara fjollig.
Allt sitter självklart inte i motorn men att jämföra ett gäng 600:or där en av dem INTE är en 600:a utan en 636:a känns ju lite fel. Den övre gränsen ska ju vara 600 cc och om man kallar 636 för 600 så är frågan vart gränsen går?
649? 671?

sandstream skrev:
Allt sitter självklart inte i motorn men att jämföra ett gäng 600:or där en av dem INTE är en 600:a utan en 636:a känns ju lite fel. Den övre gränsen ska ju vara 600 cc och om man kallar 636 för 600 så är frågan vart gränsen går?
649? 671?

Okej, du har en övre gräns på 600cc.
Men låt oss leka lite med resonemanget då. Om någon skulle dra av 36cc och få 564cc, skulle ni gnälla då också? Då har den ju inte samma motorstorlek som dom andra som ligger på 599cc.

Varför ens jämföra kubik på gathojar? Jämför prisklass o användningsområde istället.
Vill ni jämföra 600cc hojar så KAN man göra det också eftersom den hojen finns.

Jag tycker det är kasst att Kawazaki använder 636 kubikaren i tester där det handlar om 600 kubikare och typ masterbikes 600 test och inte kör med sin 600. Borde vara max 600 kubik och inte nå 636. Kanske Suzuki får vara med med sin 750 nästa år i 600 duellen.

Freddeboy skrev:
Jag tycker det är kasst att Kawazaki använder 636 kubikaren i tester där det handlar om 600 kubikare och typ masterbikes 600 test och inte kör med sin 600. Borde vara max 600 kubik och inte nå 636. Kanske Suzuki får vara med med sin 750 nästa år i 600 duellen.

:rofl :hihi ....
:tummenupp

flykay76 skrev:

Flera tester i olika tidningar har jämfört just Suckas 750 med Kawa 636. Men återigen, spelar det nån roll? Literklassen var på 900cc när ZX9R och CBR900 var de som gällde.

Testa 636an istället och känn hur den är så slutar ni nog gnälla. Bättre sporthoj är svårt att hitta. Och vad 599an gäller så är ni alla välkomna att ta en testtur när jag får min :)

CorbenDallas skrev:
Okej, du har en övre gräns på 600cc.
Men låt oss leka lite med resonemanget då. Om någon skulle dra av 36cc och få 564cc, skulle ni gnälla då också? Då har den ju inte samma motorstorlek som dom andra som ligger på 599cc.
Varför ens jämföra kubik på gathojar? Jämför prisklass o användningsområde istället. Vill ni jämföra 600cc hojar så KAN man göra det också eftersom den hojen finns.
Att ha mindre motor är knappast någon fördel i tidningstesterna så det ser jag inga problem med. Att däremot ha en motor som är större än de andras känns inte helt schysst. Suzuki kanske bygger en motor med 649 cc nästa år och sedan bygger Yamaha en med 659 osv. Det hela handlar om vart man ska dra gränsen och för mig är 600 cc gränsen.
Det känns som att Kawwa fuskar lite...

Det som är lite kul i sammanhanget är ju att Kawan (03) vann åtminstonde några av de testerna jag lästa p.g.a bättre mellanregister, det som är en direkt följd av den större motorn.

Tycker nog allt att det är en lurig pryl att göra... Oavsett hur snygga hojarna än är.

Triumph kommer ju med en 650 i sin nästa år, så den kommer säkerligen ställas mot dessa. Skillnaden där är att de extra 50cc inte spelar lika stor roll och de kommer ändå inte vinna... Med jappsarna så är det lite annourlunda, där är det så tight hojarna emellan att minsta lilla gör att den ena eller den andra blir vassare.

Am I wrong or am I wrong?

Last edited:
Skyll på tidningarna som väljer att testa ZX-6R istället för ZX-6RR.
Ska man bara köra gata så skiter man nog i 0,037 liter hit eller dit.

Swedie skrev:
.
The new bike has close to 150 changes including the introduction of upside-down forks,

men va fan, det där tycker jag dom skriver som revolutionerande nyhet precis helatiden på alla hojar alla märken... :confused:

hur många gånger kan man vända på gaffeln egentligen :tungan

Freddeboy skrev:
Vilken planet är du ifrån.
1. Kawasaki stavas inte med Z. Mkt viktigt!!!
2. Tror du det är Kawasaki som genomför testerna?

Skulle Suzuki garanterat vinna för att den har 150cc mer? Det är inte alls säkert...

CorbenDallas skrev:

Skulle Suzuki garanterat vinna för att den har 150cc mer? Det är inte alls säkert...
Här var vi trevliga.... :rolleyes:
Poängen, som flera av oss försöker framföra, är att i en test av 600:or borde inte en 636 vara med eftersom man då kan ha med en 650, 675 osv. Nånstanns måste man sätta en gräns och för de flesta innebär en test av 600:or just att gränsen går vid 600.

CorbenDallas skrev:

hehehe Jorden, du då?

1.Förlåt för felstavningen.

2.Klart det inte är kawasaki som genomför testerna. Tycker det är synd att dom inte kör med sin "600" för då hade det varit fair game och då hade testerna kanske sett helt annorlunda ut. Att kawan är en bra hoj det är det inge snack om men dom 36 kubiken som den har tillgodo på sina konkurenter i testerna har betydelse för utgången.

Om Suzuki hade ställt upp med sin 750 så hade den vunnit 9/10 tester tror jag.

Alla har olika åsikter och tycker fortfarande det är lite dåligt att jämnföra 600 kubikare när en har 636 kubik och resten 600. Är det så svårt att fatta!!

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...