Afterburner
Twinner sinner
Pejo skrev:Skrämselprogpaganda...
...fast tråkigt att se den trasiga Suzukin där...
Skärp dig... Tänk om din bästa polare hade smällt och legat söndertrasad framför dig på vägen? Hade det vart lika kul då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pejo skrev:Skrämselprogpaganda...
...fast tråkigt att se den trasiga Suzukin där...
Riktiga kläder är viktigt men att använda huvudet är mycket viktigare. Inga skyddskläder i världen skyddar mot en smäll i 200 km/h på allmän väg.robb skrev:Kör med Riktiga kläder o kör med huvudet... INTE högerhanden...
#Olsson# skrev:Det är bra tills man lärt sig. T ex, tryck gärna på knapp 1 eller 2 men inte "Bomb". När man väl lärt sig och förstått det, finns ingen anledning att träna momentet igen. Det är mer effektivt att gå vidare och lära sig annat. (T ex hur man kan påverka olika situationer)
Afterburner skrev:Skärp dig... Tänk om din bästa polare hade smällt och legat söndertrasad framför dig på vägen? Hade det vart lika kul då?
Ja visst, när man glömmer behöver man repetera. Men om man repeterar att man slår sig om man frontar med en bil, så står man totalt sett helt stilla i utvecklingen. Om målet är att bli bättre, måste man tillföra nya uppgifter och bryta ny mark, erövra nya och riktiga kunskaper som användaren kan tillämpa. (och då är repetition absolut ingen "moder", bara en stor ingridiens bland många andra och viktigare ingridienser).Avarage skrev:Men vi människor har en viss förmåga att glömma vilket är grunden till varför repetition är kunskapens moder! Ett bra exempel på det är HLR-utbildning som man rekommenderas repetera varje alt. vart annat år. Helt enkelt för att om man inte övar på det regelbundet så glömmer man!
Jag vet inte vad en "tankeställare" är men det enda jag tänker när folk snackar om tankeställare är vad synd att de tror att de har någon nytta av detta istället för att lägga ned energi och bry sig om de kedjor som leder oss dit. Troligen ökar objektiv risk när folk tror de har nytta av det. Det tar m a o "marknad" från vad vetenskapen säger och som bevisligen är viktigt att ta till sig.För nog är det väl så att man får sig en extra tankeställare...?
#Olsson# skrev:Ja visst, när man glömmer behöver man repetera. Men om man repeterar att man slår sig om man frontar med en bil, så står man totalt sett helt stilla i utvecklingen. Om målet är att bli bättre, måste man tillföra nya uppgifter och bryta ny mark, erövra nya och riktiga kunskaper som användaren kan tillämpa. (och då är repetition absolut ingen "moder", bara en stor ingridiens bland många andra och viktigare ingridienser).
#Olsson# skrev:Jag vet inte vad en "tankeställare" är men det enda jag tänker när folk snackar om tankeställare är vad synd att de tror att de har någon nytta av detta istället för att lägga ned energi och bry sig om de kedjor som leder oss dit. Troligen ökar objektiv risk när folk tror de har nytta av det. Det tar m a o "marknad" från vad vetenskapen säger och som bevisligen är viktigt att ta till sig.
håller fullständigt medHeadbanger skrev:Framförallt, åk inte i utan vettiga skyddskläder.
kAtanAmAn skrev:aa fy fan va hemskt!
- jag ber till Gud att jag lixom alla kommer ta det lugnt och inte kommer köra utöver ens egen förmåga!!
Avarage skrev:Har vi ingen nytta/glädje av att ha med oss en bank av riskmedvetenhet när vi vistas ute i trafiken?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |