Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Skulle tippa på att han antingen gissar eller ljuger.
Eller både och...
Till björne: Gå till ägaren, be dom skära bort bollarna. Klart.
Vatten, eller rörelsedetektor med siren till. Superbra mot katter!
/ Jens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
katter gillar inte vatten
Tack vare livstilsmänniskorna "som lever i nuet" och inte vet vad en papperskorg är, så lubbar det runt 3-kilos råttor på trottarna här i Vasastan. Både livstilsmänniskorna samt deras katter och hundar väjer. Ta dit en sån så blir det kattfritt.
Så fort jag såg rubriken började jag skratta och tänkte på tråden om han som verkligen tappat bort syrrans katt![]()

I vanliga fall hade jag svarat att det där är nonsens men idag kom jag knallandes i just Vasastan och plötsligt satt en bäver i en papperskorg och glodde på mig, den var så vidrig råttjäveln att jag inte kunde titta på den, stor som en iller.
fy fan
Ps. det är förstås inte några "livsstilsmänniskors" fel, det är de slöa renhållningsarbetarna som har fullt upp med att slå dank
Gissar du eller VET du?
1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
Jaja, du vet hur det är att "leva i nuet", ringer treeegeeee-teflonen så släppar man bara sin halväta sandys i backen och svarar.![]()

Koppeltvång är det direkt inte MEN däremot så är det i princip förbjudet att bara öppna dörren och låta katten springa vind för våg.
Jag vet inte var du rör dig men du ser många illavarslande ting I tell you.
Just den här Bävern bodde i en soptunna så det berodde nog inte på några trotto-sandisar.
Bor man som vi gör så får man leva med katter så att kastrering är inte lösningen för det kommer säkerligen flera katter med åren. Jag vill ha någon manick som gör att dom inte kommer till våran altan där av frågan om någon provat "katt-skrämaren"
Hemma har vi en skylt med en katt som skjuter ragg mot en mus med pistol..,.
(ja jag har egna katter inomhus och dom lider INTE)
Förmodligen sanning med modifikation.
När jag bodde i Göteborg var jag tvungen att ha min katt instängd 24/7. Leo (katten) upplevde till slut sådan tristess att han slutade att äta och gå på låda. Enligt veterinären är detta ganska vanligt, i synnerhet bland bondkatter.
Turligt nog flyttade vi ner till Skåne i samma veva, och nu kan Leo vara ute hela nätterna. Han kommer och går precis som han vill, men håller oftast tiderna och är ute mellan 22 och 06:30. Han mår nu som en prins.
Slutsats: Katter är intelligenta djur som kräver mycket stimuli. Förmodligen mår de flesta katter allra bäst av att få vara ute när de själva vill.
Skickar med en liten bild på besten (7 kilo bonnkatt) som självklart är: Öronmärkt, kastrerad och bär halsband.
// Afterburner
Va ju den minsta katten också Va ju den minsta katten också
![]()
Helt sjukt.![]()
![]()
Förmodligen sanning med modifikation.
När jag bodde i Göteborg var jag tvungen att ha min katt instängd 24/7. Leo (katten) upplevde till slut sådan tristess att han slutade att äta och gå på låda. Enligt veterinären är detta ganska vanligt, i synnerhet bland bondkatter.
Turligt nog flyttade vi ner till Skåne i samma veva, och nu kan Leo vara ute hela nätterna. Han kommer och går precis som han vill, men håller oftast tiderna och är ute mellan 22 och 06:30. Han mår nu som en prins.
Slutsats: Katter är intelligenta djur som kräver mycket stimuli. Förmodligen mår de flesta katter allra bäst av att få vara ute när de själva vill.
Skickar med en liten bild på besten (7 kilo bonnkatt) som självklart är: Öronmärkt, kastrerad och bär halsband.
// Afterburner
....det är betydligt svårare.
. våran luzze upp i dagen..Var han en utekatt som sedan blev innekatt....det är betydligt svårare.
Stora klätterställningar och annan stimuli?
Två katter är att föredra om man ska ha innekatt(er).
. våran luzze upp i dagen..
![]()
|
|
Stark Future tredubblar omsättningen
Barcelona, Spanien – april ... |
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |