Bli av med katt

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Är det någon som har provat en sån här?

http://www.motavack.se/art-1.asp?id=22&iPageID=6

Vi har tröttnat på att grannens katt stänker in våra utemöbler och behöver hjälp. Alla förslag som att skuta den utgår, vatten hinner vi inte med då den smiter för fort. Det bör vara ett system som funkar utan att vi behöver lurpassa på katten.

Björn
 
Last edited:

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
En bekant som är jägare ruttna på att en grannkatt klättrade in på hans balkong när det hängde vilt där. Så han la dit en björnsax och så blev en katt två.

så kan man ju göra.....
/Jeppe
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gå o prata me grannen. De bör se till att den e kastrerad, då brukar hankatter som jag gissar det e i det här fallet inte markera så markant.

Förstår ditt problem, skvättande katter e inte trevligt o på råge av allt e det nu mars.

Kolla i djuraffär, de har i alla fall tidigare haft effektiva medel.
 
Last edited:

tommi

Guest
kolla med nån vetrinär eller djursjukhus om du kan få låna nån typ av fälla som du kan fånga den med sen skicka den till ett härbärge om den inte är märkt.
Annars gå med den till grannen och säg att du polisanmäler dom om dom inte går med katten i koppel/kastrerar den det är faktiskt koppeltvång för husdjur även katter!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack vare livstilsmänniskorna "som lever i nuet" och inte vet vad en papperskorg är, så lubbar det runt 3-kilos råttor på trottarna här i Vasastan. Både livstilsmänniskorna samt deras katter och hundar väjer. Ta dit en sån så blir det kattfritt.
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har en sådan i min carport numera då jag tröttnade på att ha grannens katt liggande på motorhuven. Funkar än så länge :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tack vare livstilsmänniskorna "som lever i nuet" och inte vet vad en papperskorg är, så lubbar det runt 3-kilos råttor på trottarna här i Vasastan. Både livstilsmänniskorna samt deras katter och hundar väjer. Ta dit en sån så blir det kattfritt.
Går det inte att mata in råttorna på ryssfemmor eller något annat charmigt så att dom börjar knapra lite livsstilsmänniskor istället?
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Så fort jag såg rubriken började jag skratta och tänkte på tråden om han som verkligen tappat bort syrrans katt :D
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
En skuta blir nog svår att träffa med, men att skjuta den borde fungera.
barret.50.jpg
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top