Blev ny hoj idag

443 för "HEADLIGHT COL. EXC-EU 08"
183 för: "HEAD LIGHT MASK ORANGE 08"

slog upp dom artikelnumrena rasorblade skrev upp på lelles :)

Jävligt fin hoj iaf :tummenupp

Hur ligger serviceintervallerna på den?

443 för "HEADLIGHT COL. EXC-EU 08"
183 för: "HEAD LIGHT MASK ORANGE 08"
slog upp dom artikelnumrena rasorblade skrev upp på lelles :)
Jävligt fin hoj iaf :tummenupp
Hur ligger serviceintervallerna på den?

Det var billigt för en insats!:tummenupp

Skulle tippa runt 15h som den äldre modellen har..:va :rolleyes:

Okej det blir bara enduro/cross. Sen det här med motoroljan står i manualen att dom rekomenderar 10w/50 helsyntet, på min gammla körde jag 10w/40 delsyntet shell advanced vsx4. Tror ni man kan köra vidare på den oljan eller ska man byta??

Okej det blir bara enduro/cross. Sen det här med motoroljan står i manualen att dom rekomenderar 10w/50 helsyntet, på min gammla körde jag 10w/40 delsyntet shell advanced vsx4. Tror ni man kan köra vidare på den oljan eller ska man byta??

Helst ska du ju köra med 10-50 eller tom. 15-50, smörjer bättre.

ahh okej så det är det som är bättre med 10/50 hehe helt kass på olja :P Helsyntet eller delsyntet? Spelar det så stor roll?

Sådär då va hojen klar. Monterade hasplåt, ramskydd, kopplingsskydd o timräknaren idag. Här kommer några bilder

15683708uh7.jpg

39851215yi3.jpg

65433989gk4.jpg

13241291zf6.jpg

Grymt fin hoj, jag gillar de nya KTMerna :) Den behöver verkligen ta bort strypningarna. Tror det är något mer du kan göra med den också, tajma om en av kammarna? Då ska den ha 2 hk mindre än SXF'en.

Gick det verkligen köra på högsta växeln me den där drevningen?

MM dom är riktigt fina :D vet inte om det gick att köra med högsta växeln i med den drevningen då jag inte körde så mycket ens haha :P Fick papprena idag o där står den på 7kw :D Hm jasså det där om kammarna har jag inte hört nått om, det måste kollas upp :tummenupp

Hm sitter o funderar på inkörning, en del säger ju att man ska köra in hårt o andra att man ska köra lungt. Men kör man bara vanlig enduro borde det väll funka bra?

Last edited:
Sådär första körningen avklarad o jag säger bara vilken hoj! :D Körde nog 1-2 min snabbare på denna än min gammla o då har jag fortfarande lite fjädringsinställningar kvar o sånt så detta kommer nog bli kanon tror jag 8) Så mycket smidigare denna hojen är och körningen blev mycket roligare. Nu ska jag bara justera växelpedal, styret o fjädringen så får vi se hur den känns då, plus att man kan gasa lite hårdare sen också nu när motorn är inkörd :D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back